Merhamet, en büyük merhamet sahibi rahman ve Rahim olan rabbimiz Allah... Merhamet insanın en güzel hasletlerinden... Niye maraz doğsun merhametten? Kötü bir şey mi bir varlığa, bir canlıya merhamet etmek, merhamet kanatlarını germek? Bir karıncaya basmamak, bir ceylanı av tüfeği ile öldürmemek, bir yılanı balta ile parçalamamak. Bir insanı öldürmeye çalışmamak, hiç kimsenin malını çalmaya çalışmamak... Niye maraz doğsun merhametten...


Lakin şöylede bir durum olur mutlaka zaman zaman. Siz merhamet edersiniz savaş zamanı düşmana Murat Hüdavendigar'ın yaptığı gibi, eliniz ile su verir, yarasını silmeye çalışırsınız, o da tutar Sultanı kalbinden bıçaklar. Tabi bunlar yine de çok uç örneklerdir. Vaz geçmemek lazım yine de merhametten ve Allah'ın yarattığı tüm canlılara merhametli davranmaktan...


Tabi ki sonsuz merhamet sahibi Rabbimizdir... Ayrıca Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. de bir hadisi şeriflerinde "Allah, merhametli olanlara rahmetle muamele eder. Öyleyse, sizler yeryüzündekilere karşı merhametli olun ki, semâda bulunanlar da size rahmet etsinler. Rahim (akrabalık bağı) Rahmân'dan bir bağdır. Kim bunu korursa Allah onunla (rahmet bağı) kurar, kim de koparırsa, Allah da ondan (rahmet bağını) koparır.'' demiştir...


Ben bir karıncayı niye ezeyim durup dururken, çocuklarım niye ezsin? O terbiyeyi vermeli, merhametin çok anlamlı bir duygu ve Allah'ın çok sevdiği bir davranış olduğunu anlatmalıyız ki çocuklarımıza, daha sonra yaşları ilerleyince, insanlara silah çekmesinler, zayıfları ezmeye çalışmasınlar, bilakis onlara merhamet kanatlarını gersinler...


Tarihin çeşitli devirlerinde merhametten uzak olan insanların ki tarih kitapları ve Rabbimiz Allah bunların büyük bir kısmını kayıt altına almıştır... Tabi ki Allah'ın huzurunda, ahirette durumları da çok farklı, çok hazin, çok acıklı olacaktır...


Merhamettir yolda kalmış bir teyzeye bir tas çorba içirmek. Merhamettir, çocuklarımızı ne yanlış yaparlarsa yapsınlar dayak ile değil de nasihatler ile yetiştirmeye çalışmak... Merhamettir savaş zamanı teslim olan düşmana durup dururken ateş etmemek... Merhamettir pazardan dönen komşu teyzelerin pazar filelerini taşımak. Ve inanın bu merhametli davranışlar ahirette sizlere yol, su elektrik olarak değil de, güzel müjdeler olarak dönecektir... Biz yine vazgeçmeyelim merhametli olmak duygusundan. Hazreti Ali Efendimiz de ''Merhamet, afetlerin perdesidir.'' buyurmuş. Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. de şöyle buyurdu; “Kardeşimin başına gelen her şeye sevinip gülme… Sonra Allah ona merhamet edip seni o şeyle imtihan eder.” Rabbim şu mübarek günlerde hiç birimizi merhametsiz koymasın, merhametsizler ile de imtihan etmesin...

( Her Zaman Merhametten Maraz Doğmaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.