Yürüyen
merdivenlerden yukari asagi inip cikan asansörlere tüm baglantilari paralel
MARKALASMAYI özendirip imrendiren, Serbest Piyasa tutsakliginin en ilk liste
siralarinda gözde ve her buyruga kolayca fiyatlandirilabilinenlik sermayesi
durumundaki YAPAY ZEKA CAGI insanlik ölümünü, üstündeki etiketi kadar bile
hükmü yoklara sürekli degerden düsürülerek sinirsiz vadesiz simgeciligin
vitrin mankenligi modeline hep suskun,
hep tabut, iliskisi ölümü coktan
gerceklesmis insan yerine konulan maske ve sembolleriyle sözsüz Edebiyat yazarak
insaninin algisina ve aliskanligina her türlü salaklasmayi aklina bosaltip tüküren IKINCI YENi veya onlarin Jean Morea`dan
baslayarak herseye FFRANSIZ KALMANIN tapinak tapinak piri durumundaki, asosyal
cesetlesme ögretisini , yani daima somut ve gercekikte görünenin ötesinde ICE
KAPANMANIN süslü püslü celenklerle donatilmis insanlik morgunu kutsayan P. Verlaine, C. Baudelaire, Rimbaud,
Mallerme, P. Valery, G. Appolinare, P.
Claudel, T.S Eliot, O. Wilde, W.Butler, J coyce, V. Woolf gibiler yanisirasina
Paul Gaugin ( hayatin resmini cizerken somut bilinir görünür gerceklikle soyut
hiclik arasindaki tercihi Van GOCH´la
Paris`teki SARI EV arkadasligi sirasinda tartismanin sonucu, sariyi maviyle
boyamanin hic bir anlami samimiyeti ruhu mantigi ve aciklamasi olmadigini
söyleyen Van Goch`un kulaginin kesilmesine sebep olan ve ardindan Fransa`yi
ebediyyen terkederek dünyanin Maldivleri kadar uzak adalarina kacip kendini her
türlü soyutlamaya tüneyen Paul Gaugin ) rehberliginde, Pierre Puvis, Gustave
Morrau gibiler de dünyasi, dogalligi ve somut gercekligi olmayan renk
karmakarisikliginin sembolist ve ice kapanik resmini cizdikleri yapay hücresel kesitlerde
yasamaktadir artik bugünün dünyasi ve günümüz ViTRiN HARABESi insanligi. Ikinci
Yeni `yi bu baglamda siradaki
yazacaklarimla daha derin didikleyip desecegim ilerde .
Yapay
etkilesimini , duyum algisini ve soyut iletisimini ÖZENTI AFYONLARIYLA
dolgulayip donatarak siddetli gecimsizlige, kesinlikle güvensizlige, mutlak
kuskuya, sabit ve sonsuz mutsuzluga istikrarsiz düzensiz siddet travmalarina ve
soygun sömürü ZORBALIK sarmalina devredip vakfetmis; ancak ve ancak sembollerin
, maskelerin, imalarin ve imajlarin saniyelik degisen renkli ve resimli
kesitleri kadar akla fikre tahammül edip tutunabilen ikiyüzlülügüyle otur denildiginde oturmakta,
öl denildiginde ölmekten baska yasayacak ve yapacak ilimi bilimi sözü sesi
tavri tutumu iliskisi ve sanati da yoktur artik tüketim piyasasinin acligina
yozlasmis kokusmus ve cürümüs vitrin harabesi insanl tek tipliliginin.
Soyan
sömüren bütün ortak cikarci ve menfaat güdücü PATRON TANRI konumundaki
paydaslar da bunun böyle olmasini dileyip istediklerine; kaderini pesin
programlardan yazip bozduklari bütün yazik acinakli cilekes sadaka dilencisi
siddet bagimlisi gecimsiz ve mutsuzluk tüketicisi toplumsal enkaza kolayca ve
itirazsiz tepkisiz itaat edecekleri
devran düzenegin istikrar artirici ilim bilim sanat dil hal yol özgürlük özgüven care ve cözümlerini degil, tam tersi,
keder kaygi kusku belirsizlik, bilinmezlik korku cehalet acziyet memnuyetsizlik
doyumsuzluk tahammülsüzlük kimliksizlik ve kurgulayanlarin mahvettigi hayatlara bitkisel bagimlilikla kul köle
olmanin süründüren ezen ve sürüncemeye birakan sorunlarini cogaltip artirir.
Nitekim de kurulu ve yazili projelerin Türkiye`mizi bütün somut bilinir
görünür kazanim ve birikimlerinyle SOYUT
ve SAHTE hamaset istismarciligi MAKYAVELCILIGiNDE ve SEMBOLiZM tarikatciliginda
yagmalayip yikmaya dönük - firsat düskünlügünü herkese ve her yere virüsleyip
yayarak- ganimet cikarciligi nöbet ve vardiyesinde harfiyen tam da bu ve
benzerleri yasatilmaktadir bagimliliklariyla didinip kivranan muhtac mahsur
topluma.
Evet…
Özgür
irade ve düsünce ÖZGÜR ilim bilim edebiyat ve sanatini gelistirip büyütür.
Özgür sanatsa özgür egitim bilimsellik gelisim ve ilerlemenin aklini fikrini
deneyimleyip gözlemledigi ve hic kimsenin rica minnet kulu yahut zorbalik
buyrugu kölesi olmaksizin onuru adaleti hukuku emegi paylasimi özveriyi
fedakarligi önemseyip öncelikleyen somut degerler dünyasi ve olaylariyla ilgili
bilgili yakin tanik kisilik liykat beceri ve karakter sahibi insani bütün
hurafelerden dayatmalardan korkulardan bagnazliklardan sahteliklerden
yobazliklardan pesin hükümlerden ve ön yargilardan kurtarir büyütür ve saygin
özgün degerlere yorar gelistirir.
KImsenin ,
ama hic bir kosulda asla ve hic kimsenin rüsvetine, baskisina, zobaligina,
dayatmasina, avanta tuzagina, ikramina, teklifsiz iltimasina, ikramiye pirimine, makam mertebe mezuniyetine
ilgisi itibari olmayan „ ADALET MÜLKÜN TEMELiDIR“ veya „ HAYATTA EN HAKiKi
MÜRSiT ILiMDIR „ duygu ve duyarliligi buradan onursal degerini cikarimini
fikrini ve toplumsal aidiyetini bulur kazanir.
Orali
degilse eger, kiskirtan ayristiran kücümseyen ve kötümserlestiren nefret
söylemli inanc ve kimlik catismalarini yapip yönetenlerin acizlik zavallilik
güdümüne bagli ve bagimli; dirligini düzenini kendine yabancilasma yönünde
bozmus harap etmis; aklin fikrin ilimden iletisimden dilden kültürden sanattan yüz
cevirerek damarsiz kaynaksiz ve cansiz morg bir vitrin mankenciligi tüketim
dolasimina süslenip donandigi ; zor güc bela kusku ve kargasasinda yilginlik
bezginlik tükenmislik degersizlik ve yenilmislik sartlayan kulluk kölelige
ezilip kücülerek ve ezilip kücüldükce de de artip cogalan sorunlar sarmalina hic bir
etkisi katkisi tepkisi tavri durusu bagisikligi imkani ve mümkünü olmayan
kabulün önceden yazilmislarini mecburen yasamaya yerlesik ve yayginlasir insan.
Bop Türkiye umum güncelinde tam da yasanan ve yasatilan sefaletinden baska hic
birseyi SECEMEMEYE dair CARKIFELEK TOMBALACILIGI ve KEYFIYET HÜKÜMRANLIGI budur
ve burasidir.
Egitimdeki
sanattaki ilim bilimsellikteki esas icerik temel kasit ve degerli maksat, ille
yüksek ögretim görmüs veya görmemis oldugundan ziyade kimin ne kadar özgür
iradeli ve özgün kisilikli kimsenin kapi kulu veya azar finosu veya getir götür
dangalagi veya imtiyaz -rüsvet soytarisi olmaksizin hak hukuk liyakat
zerafetsaygi sevgi onur haysiyet saglamliginda akla fikra vicdana duyguya
düsünceye ne kadar ilgili bilgili kararli duyarli ve iliskin özverinin inancin paylasimin insanlik gelisimini tamamlamis olup
olmadigi SANATIYLA ilgili ve alakalidir.
Sanati
bilimselligi kültürü dili tavri aliskanligi kisiligi duyarliligiyla egitilmis
saglam iradeli, liyaktli kisilikli özgür
ve özgün insan büyümüs gelismisligi, herseyin paraya güce korkuya kabusa
sefalete bozguna talana yikima acziyete caresizlige firsat düskünlügüne ganimet
avciligina ikiyüzlülüge hiclige kuskuya siddete zorbaliga korkuya ve yagmaya kisiyi
kul köle kilarak her buyruga itirazsiz tepkisiz ve SECENEKSiZ endekslendiginin kisilik
bozuklugunu ve toplumsal enkazini alip satanlar vitrin maskarasi olmanin tamamen
aksine ve tersine, cesur ve özgürce yasadigi hayati ve dünyayi sorgulayip karar
ve yön verebilen yetkin ve etkin ACIK YÜREKLiLIGiN kisiye özgün - somut inandirici
kültürünü sanatini dilini siyasetini inancini iradesini ve herseyini - gercekligini
yasar ve yasatir insan.
Kiside
somutlasan akla fikre ve hukukun üstünlügne dayanarak özgür iradeli, liyakatli,
bilgili ve adil kisilikli SECME YÖNETME ve TERCIHiYLE bütün gerici tutucu
karanlik kirli cikarci istifci istifadeci bencil bagnazliklarindan siyrilmis ve
kurtulmus ilerici aydin özgür duyarli egitilmis gelismis ESIT YURTTASLIK
bilinci toplum katina yayilir ve kurumsallasir.
Orda
degilse hayat, insan ve tolum, yozlasmis cürümüs kokusmus bozulmus ve bozguna ugramis herseyi keyfiyet
sultasina sermaye ve servet edinerek sür
saltanat buyruguna bagimli güdümlü, sefalet mutsuzluk yoksulluk enkazindan
baska hic bir secme ve tercih sansi olmayan serbest piyasa kulu kölesi olarak
bagimliliklarin kesik kopuk imgesel ve sembolik resim yirtiklari kadardir ömrü
varligi ve istismar sandiklarina seciyormus gibi gözüken dünya hayati
insanlarin .
Sadece
mülk sahibinin o kullandigi ve aciktan oylanani gizli sayarak ilerleyip gelisen
secimler tarihi boyunca varilan bugünkü yer…Almisbir Anayasa`sinin tüm
getirdiklerini silip süpürerek; demokrasi, özgürlük ilim bilim sanat yolundaki
gelisip ilerlemeyi ONiKI EYLÜL devamiyla muhatap sivillesmis ve etrafi cikar
düskünleriyle kalabalik BOP cevrim carkina bagli devri daimliliginin kisi keyfiyetine özel ve
mahsus; sifira silmis hal ve gidislerinde ekonomik siyasi sosyal kültürel ….her
bakimdan tikanmisligin kilitleyip sürükleyen kayit disi kosullariyla, sagliki
ve nitelikli tercihini yapamayan bagimli
güdümlülük dönüp dolasmakta maalesef.
Bop
güncelli Türkiye gündemlerinde tam da yapilan ve yasatilan bu ve böylesne
bagimliliklrinin etiket miktari kadar bile hükmü dirayeti özgür secimi ve özgür
iradesi olmayan ( secemedigi tercihlerin tam tersine mecbur ve muhtac ) yoksunluk
yasatilmakta ve yasanmaktadir.
Seyfi
Karaca……….Mayis / 23