Siyaseten Kaybedilişin Körkırılgan Noktaları

Durmaksızın nerde olduğunun varlık sebebini açıklamak mecburiyeti ve ıspatlama ihtiyacı, kendine sürekli özgüvensizlik acizlik hiçlik ve değersizlıik duygusu yaratarak devamlı bunaltan baskılayan üzen örseleyen yıpranmalara sevincini merakını enerjisini hevesini hazzını yorarak tutsağındaki insanını bitmiş tükenmişliğin kabız kurak ve kısır döngülü çöplük çukuruna düşürür ve yaşamın nitelikli kalitesini bozar dağıtır.



Bu yüzden her gün taptaze his hayal duygu düşünceler izinde ve peşinde olmalı, yorulan yıpranan hal ve yerlerini diri tutmak için yaşam döngüsünün toprağını havalandırıp tazelemelidir insan.



Yapmalı etmeli ki..

Sonsuz hayal kırıkkığı ve felaket denecek derecede fena umut ve beklentilerini yerle bir eden ve hüzün hüsranlarla tarumar olup biten her sonucun sebep verenlerini sağlıklı, cesaretli, özgüvenli diri, dinç ve sapasağlam akıl mantık çaba özveri gayret emek ve fikirlerle didiik didik araştırıp sorgulayıp irdeleyerek hayatın olduğu enkazdan ileri gitmeyen bütün sosyal siyasal ekonomik ve kültürel düğümlenmiş tıkanmışlığını cevaplayabilsen.



Çünkü her hastalıklı illetli sorunlu iltihaplaşmalar, kişiden sosyal ve toplumsala genişleyerek bilgili becerikli sorumlu sorgulamanın yanında , hasar tespiti hatası kusuruyla kendini de içine katan açık yürekli eleştirel yüzleşmeye açık yürekliliğin inandırıcı ve güvenilir muhasebesiyle tamir tedavi olur.



Bu bakımdan alışmış uyuşmuş süper marka ve marketler tüketim piyasası enek katmanlarında kendi kendisiyle uğraşıp boğuşmaktan vazgeçip, en son bıraktığı yerin kısır döngü çekişmelerinde üstün gelmek veya birinci olmak çılgınlığına ulaşıp erişmek için her yola gelen saplantılı şartlanmışlıklarda yok yere yiyip bitirmemeli kendi kendini insan.



Bu yüzden ve bu böyle olmadığı için ve tam tersine magazin medyatik tüketim piyasasının özendirip tutsak ettiğiyle aklını fikrini tüm davranış bozukluğu imrenti ve gösterişler dürtüsüne haciz etmiş hususi eğitimli; ve eğitimli olduğu sadece bağımlılıklarının dürtü bozukluklarını doyurup avutmaya kilitlenmiş iletişimsiz itibarsızlığı öncelikleyip ödülünü soyan sömürenlerinden aferinleştirip onursayan; ve daha kaliteli kişiliksizlikle katmerlendiren eğitimli zır cahillerle dolup taşmaya alkışlanıp kışkırtıldığı görgüsüzlük yobazlık güç ve gösteriş izdihamına can atan hınca hınç hır gür yarış hırs kibir kahır kalabalığı birbirinden kopyanmış proto tipini; ve toplumsal yıkım çarpıklıkları yaşamaktadır günümüz dünyası.



İnsan ki , farkını katan deneyim birikim ve gözlemleriyle de aklı fikri iradeyi özgürlüğü vicdanı sevgiyi onuru adalet duygusunu paylaşma sevincini saygın ilişkiye ve sosyal siyasal ve kültürel değerliliğe besleyip büyütmeye dair yaşadığı hayattan eleyip yorup süzerek kendini geliştirip çıkarımlayan bilgi ve beceri sahibi olur genelde.

Gördüğü eğitimiyse ne kadar bütün bunlarla harmanlayıp özdeştirdiğiyle değer, kıymet, anlam, işlev, içerik saygınlık ve itibar kazanır.



Yoksa magazin matrağı olmanın övünüp böbürlenmeye veya çıkar fırsatçılığı sıçrama tahtası olarak kullanmaya gösteriş cilası ve soytarı markasının yaka rozetinden başka hiçbir hükmü yoktur , tüketim bağımlılığına aksesuar aracılığı ederek dürtü bozukluğunun kullanışlı çöplük malı ve moloz aksam parcası icabının her şekil terbiyesi sağlam verilmiş müsait mahkumluğunu sevk idare ve giderici eğitimin.



Ayrıca siyasetin her uyar ayaklara zahmetsiz dertsiz çabasız itaatle çaldığı bağırdığı ve çağırdığı her yana ve yöne hiç bir itirazı tepkisi duruşu tavrı ihtiyatı temkinliği ve duyarlılığı olmayan yidilir güdülür davarı olmamalı insan. Politik kan bağıyla her ayrışma nefret kin çatışma ve düşmanlaştırmaya etkin - yatkın türbün hırlayıcısı , çanak yalayıcıcısı, kapı kulu , tezahürat amigosu, politik çömezi,bağnazlık uşağı, kutuplaşma köktencisi ve hır gür taşıyıcısı da olmamalı.



Olmamalı ki , hiç kimsenin şahsi keyfiyetinin sadaka ikramı veya tenezzül lütfu olmayan özel hayatı, aile ve toplumsal değerleri , huzurlu ve güvenli sığınağı olması gereken sevgili yurdu ve ülkesi hakkına hukukuna dair özgürce korkusuzca hiç bir bağımlılık ve bağnazlık güdümünde kalmaksızın sağlıklı seçimini duygusunu düşüncesini sözünü sanatını somut gerçekler toplamıyla ve samimiyetle işleyip yorabilsin.



Olmalı ki, ‘ İki Sayfa Dokuz Madd’ yi unutanların bop kapısına din ulus vatan millet söylemlerini her şekil istismar ederek çarkıbozuk fırıldaklıkla ülkeyi mülteci istilasına piyasalayıp adeta birbiriyle yarışırcasına borsalamaya sıradışı asosyallikle ve aynı ittifak hizasında siyasi figüranlık edenleri oldukları gibi okuyup bütün sorun ve belaların nereden kaynaklandığı bozgunu ve bozukluğu anlayabilmeliydi insan ve toplum



Ayriyeten ve tüm bunlarla bütün bitişik beraberce ve ayrıca da, kendini içe gömülmüş kasvetlerden kabuslardan ve karamsarlıklarla boğuşmaktan dışarı çıkarmakı; doğa tabiat deniz vapur, yeşil örtü beyaz bulut gibilerin rengarenk dönüm dolaşımlarına hali vaktini dinlenmeli; sokak meydan cadde il vilayet bazında da kendini boğup yoran sanal ve soyut kafeslerden hayatın dönüm dolaşım damarlarına çıkararak dışardaki renksiz düzensiz karmaşayı gözleyip izlerken, sessiz sakinlik tembih etmeliydi kendine .

çünkü yaşadığı hayatın yılgın yorgun bütün vazgeçmişliğini kapanlar ve kafesler kısır döngüsü içinde boğulduğu ezilmişliğe susup sönerek, ilim bilim sanat huzur güvenliği yitmiş kaybolmuş her cinnet figüranlığı, yazılı piyeslerde hayatının sürüklendiği ve yoktan sebeplerle üstündeki tüm tetikleyen ünsanlık dışı birikimleri boşaltmaya sataşıp çatacak saldırganlık ve gerginlikler kovalayan hiç kimseye benzeşip bulaşmamalıydı insan.



Çünkü ilim irfan sanat nezaket akıl fikir mantık düşünce onur ihtiyat hoşgörü idrakını iradesini ve saygınlığını yitirmiş her türlü iletişim ve kişilik bozukluğu, anlamayı dinlemeyi çoktan çölleşmiş çoraklaşmış haliyle, insanlıktan çıkarak hayvani dürtülerini öne çıkaran kontrolsüz savrulmaların mutsuzluktan kendine pay çıkaran alışmış kanıksamışlarıyla davranır düşünür ve hareket eder.



Ki bu, klasik yapay zeka markasının tüketim tezgah sergisi veya plastik - estetik şablondan olmayan hayatın tam orta yerinden ve kitabın tam ortasından olan tespit size ne kadar uyar uymaz bilemem ama, dengeli düzeyli yaşama dair vazgeçilmez, katı, sert belki de acımasız; ama bir o kadar insan gerçekliğinin sosyolojik hali pür melalidir böylesi BOP bağlamlı süreç ve gündemlerin



Çünkü hayatı boşa çıkarılmışlığına kul kurban adanmış avareliğe çatıp ilişip bulaşarak eşikte ötede sokakta meydanda her türlü tecavüze ve saldırıya açık ve maruz yitireceği hayatını hiç kimse sokakta beleşe bedavadan bulup büyütmüyor çünkü..


İnsanı inanç itibar ve tüm diğer madde madde değer kıymetinden bozup çıkararak, kullanan haydut harami sahtekarlığına ve siyasi yozlaşmalara eşyalaştıran; ve hayatın tüm sorumluluklarını başıbozuk sahipsizliğe terkederek ülke satmanın esas sahibi kendi icat edip becerdiği halde başkasına yaftalayarak etiketlemeyi onur ganimet servet saltanat mülkü sayan Bop politiği ilahlara ve kendi çıkarını kutsayan Yuroamerikan yazılımlı proğramlamaları eksiksiz yerine getiren yağma yıkım tüccar tezgahına esir verildi sosyal siyasal topyekün hayat.


Çünkü ve ayrıca, bütün yaşamsal başlıklarda yorulmuş ezilmiş bıkmış tükenmiş ve köklü bağımlılıkların güdümündeki kalabalık toplu yığınlar, taşınmaz yükünü yıkacak sığınak ararken güç kimdeyse oraya - doğru yanlışa bakmaksızın -eğilir bükülür vevitibar eder . Çünkü , seçerek yetki verdiğikkerini kendi hak hukuk temsili için irade sahibi yaptıktan sonra, ‘ ne yaparsınız ki bütün yol kaynak imkanlar haydut haramilerin elinde yapacak bir şey yok’ yakarmasını ve sızlanmasını duyup işittikçe tüm toplumsal değer değişimlerini üst yapının hırsız yolsuzluğuna aynısından dönüşüp benzeşmenin teslimiyet yaklaşımcısı olmakta.

 

Çünkü ‘ adam alkem kalkem ediyor ve mutlaka kazanıyor’ algısını yargı yasama ve yürütmede hiç bir zor koşullara verilmesi gereken dişe diş mücadeleyi üşenip esirgeyen Bop ortak ve paydaş proğram yazılımlı oldum olası muhalefet, konforundan rahatından ve kıyak kaymağından kılını kıpırdatmayan soyut, edilgen, işbirlikçi , sosyetik yandan çarklılığın arta kalan üstünü ( verdiği temsil yetkisinin hiç bir işe yaramadığını görüp ) tekrar kaynağına iade etttiği sahtekarlığı çaprazla çizerek umudu yitmiş beklentisi boşa çıkmış sefil yoksul yitik ve kayıp toplum, madem yolsuz haksızlığın güç sahibi her koşulda hayata topluma yargıya siyasete eğitime dile iletişime iktidar olacak , gidip kaynağın dolaysız ve direk ve kendisiyle muhtaç ve muhatap olayım gibiliğin akla fikre zarar asosyalliğine kendini kestirip kısadan teslim alanın birincisi ilannediyor ve sayıyor. Yani , hiç bir koşulda alıcısı olmayan sahtekarlığı dalavereyi ve manupuleyi kapış kapış sömrüsü vurgunu soygunu talanı kupası hilesi hurdası istismarı şiddeti tecavüzü kanıksanmış hayat devamlılığına ve sürüncemelerine kapış iç - içselleştiriyor- ediyor.



Yoksul yitik umutsuz - mutsuz kalabalıklar inancı kimliği kişiliği ve bütün özel saygınlığının topyekün değerlerinin istismar bozgununa uğrayarak kendini tanımlayan hiç bir güvenli aidiyet duygusu ve sığınağı kalamamışlığıyla,sınandığı zor koşullara tutsak ve gebe hayatını garantileyeni kendine yar, yakın , yüklenici, kaldıracı ve tasıyıcı kolonu görüyor yani.



Ki o muhalefet , doksan dakikadan sonra hayatın maçını alacağı iddasından vazgeçmeyen teknik ekip kadro ve direktörlükle, sürekli ve defalarca seçim sandıklarında hileli sahtekarlığın aynı hezimetini iradesini teslim aldığı insan yığınlarına hüsran ve hezimet olarak yaşattığı kurumsallaşmış yenilgilere bop üst yapısına bağlı ve ilişkin kendini önemseyip kutsamaktan asla vazgeçmeyen ; ve hep girdiği giriştiği yarışları büyük bir farkla kaybeden ve insanlara yargı yasama yürütmenin hiç bir işe yaramayacağının ve hiç bir işlev görmeyeceğinin her yenilgiyi kabullenici lümpenliğini aşılayan; kendi sorumluluklarına dair her alanda hiç bir etkin karşı duruşlu ve sağlam mücadeleci muhaliflik varlığı östermeksizin beleşe haybiyeden ‘ biz de olmasak haliniz tümden harap ukala keyfiyetiyle’ geçinmenin istifini fiyakasını bozmayarak , her dalavereyle yenene karşı hiç bir şey yapılamazlığın uslu uyuşumlarını istifleyip terbiye etti.



Oniki Eylül ve öteden ilerisinden beri yapma yıkımlar silsilesi ortak yapım teknolojisinde Genişletilmiş Bop yazılımıyla aktif pasif her türlü dayanak desteğin kapsamı süresi kuralı kaydı geçerliliği hükmü ve vadesinin tedavüle konduğu Türkiye Siyaseti’ nin etkin işbirlikçisiydi hem muhalif hem de muhtelif kesmi. Figüranlarıysa gündemin ihtiyaç duyduğuna göre tüccar tesis takviye tanzim taksit yahut tasfiye edildi.



Ve MC’ lerden ( milliyetçi cephe ) bu yana ve beri Bop’laşarak her şekil toplumsal yozlaşmaya ve çürümeye çarpıp katlayan oranla siyasi yıkıcı sorunların sahibi istismarcılarına bağımlı güdümlülüğünün sefaletiyle ancak eşitlenip özdeşen zorunlu tercih; alışkanlıkları ve kaderi değişmez seçimlerin tıkanmış saplanmışlığına oy pusulasını ve sayısını belirleyen kutsadığı siyasi ilahların her türlü yağma yıkımın istismar sahtekarlık servet saltanat düşkünlüğüne sonuna kadar yeminli kemikleşmiş militanlıklardan, tarafgilliklerden, fanatikeliklerden, adanmışlıklardan, bağnazlıklardan ve gösteriş sevicilerinden medet imdat uyandırıp ummakla sosyal siyasal hayatı uslandırıp oyalıyor muhlelif muhalefet maalesef.



imkanlarını insanların haramın talanın sıradan doğal sayıp inandığı tükenmiş yozlamışlığı kanıksayıp kabullenmeye susmaya ve sinmeye alıştırıldığı; soyan sömürenler çıkar hesabı yekününde kalıcı , sürekli, kronik ve devamlı şahsi menfaat güdüm zevki ve keyfiyeti kurumsallaşmasıyla kalmayıp..



Çünkü üretimsiz sabitleşmiş sorunlara çakılı kalarak - sorunsuz yaşayamamayı dillenir ve dilenircesine- çarpıklığı ve çelişkisi bitmek bilmeyen suni gündemli ve soygun sömürü sultasının bütün imkan kaynak güç otorite sahibi toplumsal kargaşada yetkiyi eline geçiren herkes, aykırı ve eleştirel olduğu sapaklara çark ederek tenkit ettiğinin bütün yapısal ve kurumsal bozukluklarına değişip dönüşüm sağlıyor.



Burada da belirleyici olan anlık gündelik ancak düşünüp yaşayabilen tüketim piyasası kulu kölesi insan tipine yalan doğru olup olmadığı hiç farketmeksizin magazin marketçiliğinin etkileyici bütün algı afyonları boşaltılıp boca ediliyor. Yani ülkesinin on milyonluk iltica işgalinin ne gibi sosyal siyasal ve stratejik yıkım yahut parçalanma imhasında bulunacağını yapanlara gıkı çıkmaksızın, bizzat terörle açılım sarhoşluğu masası kuranların fitilleyip kışkırttığı oran gram veya tonaj nispetinde muhafazakar- milliyetçilik seçim piyesi oynayarak kurulu ayarlı ve hilesi dalaveresi çok - iradesini sandığı kurup toplayanların belirlediği - sandığa gömülüyor insanlar.



‘ Hasretinizden ölüp ölüp diriliyor, bir an evvel dönüşünüzü yana tutuşa bekliyoruz ‘ teplikli Fethul Metal CİA kurulumlu ve Türkçe Olimpiyatları süslü salonundan ve gizli tünelinden Her şekil hinlik hainlik ortaklığını baş göz ederek, yağma yıkım ganimetini bölüşüp kırışma sırasında mezar soyguncuları gibi ‘ Ne istediniz de vermedik’ filimci polümcü ihanet istismar sahibi ve sinemasal hamaset palavra ortağı olanların siyaseten bop pazar piyasasına mahsus garson grafik ve servis sunumculuğu yaptığını ivedilikle ve çar çabucak toplumsal hafızaya uyuşturarak unutturma hallelerine girişip haram zıkkım peşi kovalayan ölü gündemli mezarlaşmaların üstünü insanların aklıyla alay ede güde, acilen kapatıp örtmek derdi davası ve çabasındadır Bop teşkilat



Böylelikle…:



İnsanların yetkilendirip seçtiği tercihi orda burda sandıkta ve digital yapay zeka giriş çıkışlı yazılımlarda ve heryerde çaldırıp sildirterek , Bop genel merkezinin mutlak ve kesin kazanacağı dozda ayar düzen edilen Siyasi Manupule tezgahına “ yok olmaz, asla kesinlikle mümkün değil birader “ diyemediği ittifakçı insiyatifsizlikle , yani sosyete Bop Muhalifliği sayesinde, en başta Bop omurgalı ve özel proje yazılımlılığın görevlendirilmişlik miyadı çoktan dolmuş; ve ülke insanının değişim beklentisi çoktan haktan hukuktan zaruri olan ; sür gitler miladında herkes hep kaybediyor. En başta sevgili Türkiye kaybediyor .



Zor yaşam şartlarının ve yağma yıkım kurumsallaşmasının bıktırdığı ve yıldırdığı dayanılmaz geçimsiz mutsuzluklarda toplumsal çöküşün feryat figanından doğan az bir kazanacak görünümlü itiraz tepki değişim ve dönüşüm ihtimali olsa doğsa, hemen o zar zor sağılıp dirilen noktaya taksit taksit Toplam Sol virajlar, kesitler, voltajlar ve rampalar zıplayışı üzerinden kıvrılıp çullanan pekaka veya öteki diğer benzer sülüklerin sızmasına müsade edip meydan veriyor Bop ortağı muhtelif muhalefet.



Seyfi Karaca…. Mayıs / 23


( Siyaseten Kaybedilişin Körkırılgan Noktaları başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 18.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.