İnsan düşündüklerini pratikdede uygulamalı.Düşündüğünü pratikde uygulayan insalara ilkeli insan duruşu diyoruz.
İnsanların bazen çifte standartlara düşmesine Oportünizm,fırsatçılık diyoruz.
Yakın tarimizde bazı fırsatçı ve oportünist hareketler oldu.
Şimdi olara bir bakalım;TURGUT ÖZAL; yeğeni Hüsnü Doğan bakanlık yaptı. Özal bir tanıtım anında o nun için ;altmış numara şapka giyer çok akıllı demişdi.Günler geçdi Semra ÖZAL ANAP İST parti başkanı olmak istedi, bu defa o nun içinde bulunduğu grub arkadaşları için bunlar; cahiliye devrinin artıkları dedi.
Demirel muhalefetdeyken çekiç gücün uzatılması kararına vatan hainliği dedi.Yıllar sonra kendisi iktidar oldu. Ve O da çekiç gücün uzatılmasını defalarca onayladı.En çok Demirel'in fırsatçılığı var.Bu konuda hayli zengin.
Emin Çölaşan ;benim yazım sansür edilirse derhal Hürriyet gazetesinden istifa ederim dedi;ve yazısı sansüre uğradı. Ama istifa etmedi sonra kovuldu.O Zaman istifa etseydi ilkeli bir duruş sergilerdi.
Mustafa Kalemli;fakir bir hayat dan doktor,baş hekim ,bakan ve meclis başkanı oldu.Sonra meclis de ceylan derisi koltuklar, iltimas .Meclis çaycısının yanında bile haysiyeti kalmadan politikadan silindi.
2000 şubat kirizi döneminde merkez bankası müdürü'nün dolardaki aşırı artışı bilmesi ve bunu dostları ile paylaşması fırsatçılıktan başka naslı izah edilir.
Bu kıritik dönemde Türkiye'yinin ekonomik durumunu yorumlayan ünlü bir holdinğ sahibi Tv den şöyle seslenecekdi;ah Türkiye vah Türkiye!Bunu derken kendi bankasının merkez bankasından aldığı yüklü dolardan belki kendi haberi yoktu.Ne dersiniz?

Şimdi de ilkeli insanlardan örnek verelim;
Adnan Kahveci; millet vekili maaş zamını almadı ,yan cebime koy demedi,kendisinden çok beklenti vardı. Ama bir şaibeli trafik kazasına kurban gitti.
Mehmet Akif Ersoy, istiklal marşını kazanana verilecek ödül o günün 500 tl lik ödülünü  almadı.İlkeli yaşadı milletin gönlünde zengin bir yer aldı..
KURTULUŞ şavaşına katılan paşalar tabilot yemeklerini kendi cebinden ödedi. Çok sıkıntılar çektiler ,ama milletin gönlünde zengin bir yer aldılar.
Birde hangi parti iktidara koşuyor hemen o partiye transfer olanlar var ki, millet onları çok iyi biliyor.
İlkeli idealist insanlar toplumun görünmeyen yüzü, onları tanımak zor.Bu yüzden idealist insan örneklerine az yer verdim.Sizlerde bunlara örnek verebilirsiniz.
Çok yakında yaşanan bir olay.Bahçeli'nin gazete patronlarını eleştirmesinden sonra,(açılımlar konusunda basın Bahçeli'yi eleştirmişti) Başbakan Bahçeliyi faşistlikle suçladı.Bu söyleminden kısa bir süre sonra ekonomi hakkında olumsuz yazılar yazan köşe yazarlarını patronlarına şikayet etti.Maaşını verdiğiniz kişileri kontrol altına alınmasını istedi.
Fırsatcılık mı idealist olmak mı zor olan? tabii zaman ister öz veri ister ama milletin gönlünde taht kurar.
Son söz; dünyayı ilkeli insanların sabırla verdikleri mücadele er geç kazanılır.

( Fırsatçılar Ve İdealistler başlıklı yazı M.Filizman tarafından 23.04.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu