İlk defa kredi kartı aldım bu ay. Heyooo ne mutluyum. Hep imrenir dururdum marketlerde sıraya girdiğim zaman. Benden önceki adam dünya kadar mal alır sonrada kartı gösterir çıkardı... Aynı şeyi şimdi bende yapacağım. Kankam'dan, kartım geldi, Kankam dediysem, anlayın işte bankam aslında o Kankam...


Maaşım kadar limit vermişler ne güzel. Ay içinde harcarım ay sonunda da gider yatırırım aslanlar gibi. Kredi Kartı oğlum bu, öyle herkese vermezler, adamların sana güvenmesi lazım, öder bu arkadaş bu kartın ücretini diye, bana da güvenmişler ki vermişler...


Geçen gün üçer beşer kilo sebze meyve aldım. Evi doldurdum billahi. Ne güzel yahu bu dolabın dolu olması, hem de beş kuruş para vermeden. Kredi Kartım sağ olsun. Aslan Kredi Kartım benim, var mı onun gibi dost? Heeeeeyt be! Aylar sonra, benimde buzdolabım ağzına kadar dolu. Ollum biz de bir şeyler biliyoruz herhalde. Arkadaşlarım dikkatli kullan sonra şapa oturursun diyorlar da, sanki kıskanıyorlarmış gibi geliyor beni...


Evet ilk ekstrem geldi... Üüüüüüf bu ne yahu! Bunların hepsini ben mi almışım? Almışım demek ki. Çok şaşırdım gerçekten. Hiç bu kadar ekstre geleceğini düşünmemiştim. Neyse hallederiz ya maaşımız ile... Aslanlar gibi işimiz var, çalışıyoruz birader. On günde süre vermişler ödemem için. Ne güzel, olmadı borç alırım, eşimden, dostumdan. Dur dur dur! Asgarisini öderim, bir ay atlatırım yahu! Zaman kazanırım. Aslan bankam o şansı da vermiş bana...


Kimse borç vermiyor bana yahu! Veririm diyenlerde dolar ile oğlum yersen diyor. Nasıl ya burası Türkiye dolar neymiş? Ben milliyetçi adamım dolar almam kimseden. Asgarisini öderim, bir daha ki ayda kapatırım bilader, bu kadar basit. Kırk gün var daha ikinci ekstreye, Allah kerim bir şeyler olur inşallah.


Bir ay sonra...


Ahanda! İkinci ekstrede geldi... Üüüüüüf bu ne yahu bu neeeee! Asgarisini de ödedik kabarmış da kabarmış yine ekstremiz... Bir sürü para ödedim yahu, geçen ay. Vay anasına be amma da faiz geçirmişler namıssızlar...


Üç ay sonra...


Yine gelmiş kör olasıca ekstre... Ulan reklamlarda hep aynı şeyi söylüyorlar ''Daima biz sizin yanınızdayız biz sizin için varız.'' diyorlar. Benim borçlar hiç bitmiyor arkadaş, bu nasıl iş? Olmadı tüketici kredisi çeker kapatırım kredi kartı borçlarımı. Nasılsa bankam benim kankam...


Beş ay sonra...


Oh ki oh! Aslan bankam tüketici kredisi verdi bana hiç ikiletmeden. Hemen kapatıverdim kredi kartı borçlarımı. Ama bu seferde maaşın dörtte üçü tüketici kredisi ödemeye gitti. Ne yapalım hepsi hepsi 36 ay, ödeyeceğiz bütçemizi sıkarak. Az para da geçecek elimize, biz de simit yeriz bir müddet. Öğlen yemeklerini de evden götürürüm. Kemerleri sıkacağız, nasılsa bankam kankam. Beni darda koymaz. Bankam, sayın bankam, koymazsın değil mi beni darda?

( Bankam Benim Kankam başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.