Temkinli bir yalanım ben yalanlardan örülü insan izleklerinde saklı mühürlü yüreğimle yamadığım şiirlerden ve yazılardan da alamazken kendimi…

Azadesiyim ölümün bazen bir zambak bazen zafer kazandığım ulu orta toprakta saklı iken diğer yanım…

Yâdım dün.

Dünüm şüheda.

Meddücezri sözcüklerin ve ceplerimde saklı cefa.

Ve kalemim bir kale misali içine sığdığım yetmedi haiz olmadığım mahlasın süklüm püklüm gölgesi belki de bir sevgi arsızı sözcüklerle yaşadığım aşkın bekası elbet ilham perimde saklı kalemin hani olur da ansızın v/edası.

İklimler mütereddit.

Sözcükler cebbar.

Asası yüreğin iklimlere sadık bir Bedevi.

Asrın yalanı aşkın ikamesi.

Arşı alaya çıkan bir hüzün ki:

Beşik kertmesi sözcüklerin cilvesi…

Azat edemediğim bir veryansın saklı içimde.

Azık bildiğim azıcık da olsa mutluluktan nasiplendiğim ve ivedilikle göç ettiğim mezarım diklemesine mezar taşım direttiğim umut direncim içimde saklı dirayetimse ufuk medarı iftarı göğün kodaman bir bulut içine sığamadığım bazen kürediğim bir yenilgi genelde kendime küstüğüm ve tek servetim tek hazinem inanç ve sevgi ve umudun bileşkesi hatırı sayılır bir coğrafya bazen susa kaldığım bazen su gibi seller gibi aktığım dünün meşrebi ise bir kaygı andan firar etmenin de meali iken yazgıma razı kaleminse ‘’yaz’’ emri…

Ey, sevgili ruhum.

Ey, geçkin kalbim.

Ey, sefil bedenim.

Ey, belleğim.

Ey, alt bilincim.

Ey yücelerin yücesi ulu Rabbim…

Mademki meylettim ben yarına mademki tescil ettim içimdeki rüzgârı mademki kuyruğum koptu nasıl ki evrenin kuyruklu yıldızı semanın da veryansını iken boğuk sesinde gecenin ilham perim beni kalbimden vurdu.

Vurdumduymaz ahvalim…

Ey, sevgili eşrafım.

Ey, mütereddit aşkın dik ve kalın duvarları.

Ben ki…

Nazenin.

Ben ki: seyirlik değil bir ömürlük.

Ben ki seyyah yüreğin coşkusu.

Ben ki sadaka misali dağıttığım selamım karşılık bulmasa da yola devam ettiğim ve dinmeyen yankısı sessizliğin kilit noktam aşk Ümmeti sevdanın ve uhrevi yalnızlığım bir sıkımlık canı var iken kalemin yaza yaza dağlar aştığım ve yaza yaza yazgıma nazire ettiğim ve yaza yaza günü gece bildiğim ve yaza yaza tozuttuğum…

Ah, dünüm: hani, hani tozu dumana kattığım.

Ütülediğim buruşuk ruhum.

Ötenazi yaptığım yaşayan ölülerden ibaret iken dostluk makamından firar eden sözüm ona dostlarım infilak eden bir hare ki ya da bir hane hatmettiğim kitaplardan örülü mabedimi saklı tutan ve kutsayan Rabbime aralıksız şükrettiğim.

Benim bir gönül rotam var ki…

Gönülsüz gelmişsem dünyaya ne gam!

Uykuda sayıkladığım değil uyruğumla ve hüzün ırkında teselli bulduğum.

Bazense bir tantana dünyanın gidişatına dur diyemediğim lakin vurgun yediğim ve yüreğimden vurulduğum kayrasında bir sözcüğün hecelemeye doyamadığım o tek hecenin firakı ve firarı rüştünü ispatlamış olsam ne ki acımın ve dinmek bilmeyen sızımın daimi yolculuğunda sabırla aştığım şükürle yaşadığım yâd ellerde solan bir çiçek gibi ruhumun da amblemi iken Gül.

Her halükarda solabilirdim lakin ben henüz açmadım.

Goncamın tahayyülü iken özlemin de tefrikası ve sular seller gibi duyumsamanın rotası elbette kalem ile mazharı olduğum kâinatın büyüleyici varlığında aşk ile yürüdüğüm Hakkın yolu ve aşk ile çıktığım basamakları hidayetin…

Bir nebze de olsa payım varsa başım gözüm üstüne sevmekten kim usanır şarkının da deminde derlediğim bir günce misali kelebek mizaçlı şiirlerimden ve yazılarımdan arda kalan zamanda aralıksız umut ediyor olabilmenin de sağduyusu iken solumdaki gamlı notaların kapısını açan illa ki Sol anahtarı bazen sağdıcım bazen sarkacım ve dinmek bilmeyen nazım niyazım ki şükürler olsun yüce Rabbime…

 


( Ey Yücelerin Yücesi Ulu Rabbim... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 6.10.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.