İlkönce yabancı sermaye duası yapmalı, derin bir Hocanın okuyup üflemesi lazım. Yok yahu! Hemen inandınız mı şaka yaptım hiç olur mu öyle şey. Ama tabi başka başka yapılması gerekenler var... Yabancı kelimesini unutun bir kere, aslanım canım cicim koçum kanka ya da kardo diye davranmanız lazım yabancı mabancı olsa bile...


Dedik ya! Bir kere yabancı sermayeye yabancı olduğunu hissettirmeyeceksiniz ... Hiç yabancılık çekmemeli yurdumuzda... Hemen şiş kebap ve rakıyı koyun önüne... Ara sıra Maraş Dondurması yalatmaya götürün, ama dondurmacıyı mutlaka önceden ikaz edin de herkese, bilhassa da bebelere elinde ki aletle yaptığı numaraları yapmasın, aldığım bilgilere göre sırf o yüzden tam yurda gelip yatırım yapacakken vazgeçen yabancı sermayeler varmış... Elinizi söyle dostça yabancı sermayenin omuzuna vurun, yanaklarını da okşamayı unutmayın. Birde yabancı sermaye hangi milletten ise ona göre davranmak gerekir. Milliyetini iyi bilmek lazım.


İngiliz bir yabancı sermayeye Almanca Fransızca konuşmayacaksınız. Rus bir yabancı sermayeye Arapça konuşmayacaksınız. Dilleri neyse o dille hitap edilmeli... Arsayı vereceksiniz parsayı toplayacaksınız...


Yabancı Sermayeye dönüp "Hanimiş bakiim yabancı sermaye geeeeel geeeeel geeeel gel gel de amcan bir makas alsın yanaklarından. " sakın demeyin öyle sululuklara çok bozuluyorlar diyeyim... Ama, beraber halay çekebilirsiniz, Yabancı Sermaye ile hatta horon bile oynayabilirsiniz halaya ve horona bayılıyorlar benden söylemesi... Bursa Kılıç Kalkandan ise uzak durmanızı şiddetle tavsiye ederim.


Kredi riskinizin az olması da yabancı sermayeyi size çekecektir. Bunun için Kredi derecelendirme kuruluşundan derece alıp da ateşinizi ölçtüğünüzde ateşinizin düşük hırsınızın yüksek olması kendi menfaatinize olacaktır. Kredi riskinizi yükseltmeyi riskli buluyorlarsa, kredi derecelendirme kuruluşuna sövüp saymak ya da tehdit etmek ''Bakın fena yaparız sizi, sizin dereceleriniz bizi bağlamaz.'' gibi cümleler bir işe yaramayacaktır...

( Yabancı Sermaye Nasıl Gelir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.11.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.