KALİTE

Kalite ölçülebilir bir değerdir...
İnsan olarak referans değerlerini cüzdan kalınlığı, takıldığın yerler, sahip olduğun evin bulunduğu mahalle ve araba markasını alan olursa yanılma payı vardır... Çin malı sentetik mermer gibi... Ne kadar sert ne kadar 
gösterişli ve parlak olsada sentetik ve çin işidir...

Yüreğine bakarak, nezaketinle kalenderliğinle, cesaretinle, merhametinle, değerlendirildiğinde yanılma payı sıfırdır ... 

Kişinin kendini övmesi, algı yaratacak şekilde sizinle ilişkisi iyi olan 3.kişileri yönlendirmesi, gerçek referans değerlerini değiştirmez...Ben diyorsa "yalanım" demenin bir diğer halini dile getiriyordur...Gaziantep'de bazı işyerlerinde yazar"Birisi diyorsa ki ben oldum tam, bil ki o adam henüz ham "Mal ve hizmetler açısından kalite daha sıkı ve ölçülebilir değerleri, denetime ilişkin usul ve kurumları vardır... 

Gerek insan gerekse hayvan yiyecekleri açısından kısaca Tarım Bakanlığı diyebileceğimiz sonradan oluşturulmuş çatışan kurumların birleştirilidiği(orman istilası, mera israfını legalleştiren) Tarım ve Orman Bakanlığı bu kodekse işikin kurallar koyar, laboratuvar şartları oluşturur, iç ve dış denetimlerini gerçekleştirir...

 YERSEN...Bunun yerine srn ne yaparsın kendi kodeksini uygılarsın;ölmüş hayvan eti yememek, tavuk yerine martı ihtimalini sıfırlamak, at eşek domuz gibi tek tırnaklı hayvan etinden tadımlıkda olsa yememek için bildiğin vicdan sahibi lokantaya gidersin, markalaşmış oto kontrol sistemini oturtmuş iç denetim mekanizması ile sürekli hijyenik yerlerde yemeye çalışırsın... Simit var ya o simit boklu bir el ürünü mü, yerlere saçılıp tekrar dizilmiş mi mikrop yuvası mı? 

Pişrilirken farelerin gezindiği tezgah ürünü mü? Batırıldığı Şıra kazanı hijyenik mi ziftleşmiş siyah bir petrol tankını mı andırıyor? Bilemezsin.. Evet bağışıklık sistemini güçlendirmek için vücdün mikroba ihtiyacı var ama başkasının kalın bağırsak ürününe değil...Hizmet ve diğer sanayi ürünleri açısımdan geliştirilmiş TSE ve İsO gibi Uluslarası geçerliği olan kurum ve kurallar vardır... 

Sen bu damgayı gördüğünde( sahte değilse) gönül rahatlığı ile ürün kalitesi ve satın alma sonrası hizmetleride temellük ettiğini bilirsin...Mevlana değişlerinden olan "ya göründüğün hibi ol yada olduğun gibi görün" Avrupa lı bunu 1947 de mallar için kalite stamdardındı,, haksız rekabet şartları oluşturacak yanıltıcı reklam ve ambalaj işini rafa kaldırmış öalın plduğu gibi görümcecek uada görümdüğü gib olacsk standizasyomunu getirmek, uluslarası işbirliği ve adil ticaret için İSO (International Organization for Standardization) faaliyet gösyeriyor...

 Yazdığın kurallara uy...Uyacagın kuralları yaz... gibi

Böylece. Ülke dışında bile markalaşmış bir restauramta gittiğinde sanki kendi ülkenin bir restaıramtına gitmişsin gibi ilk gördüğünde sevinirsin..Sahteciliğin ve sahtekarlığın kolpalaştığı, kurumların bir takım siyasi açmaz ve korumalı kayırmalı ilişkiler ağı sebebi ile görev yapamaz hale geldiği ülkemizde herkes kendi kişisel ölçme ve değerlendirme kurallarını geliştirecek-Babadan usullerle şehrin en eski esnaf lokantası markalaşmış ve marka kalite referansıdır diyeceğiz.. Servis elamanlarına ufaktan sorgu yapacagız gerçekten şanına uygun mu? 

Öyle ayda bir eleman değiştiren bir kurumsa uzak dur. Miras yiyor.. Kendi işçisinin hakkını yiyor denektir.. İşçisine baba yadigarına acımayan sana hiç acımaz-19. Yüz yıldan kalma sanayicimiz pazar tezgahındam gelme markalaşmış avm lerimiz olmadığı için kronolojik olarak eskileşmiş markalara önem ve öncelik vereceğiz.. Adam eski yatakların yüzünü ve yayını değiştirip hurdadan yeniyi çıkarıyor. Anlayabilr misin? 

Yırtılmadıkça anlayamazsın... Fiyat belirler tercihimi dersen başkadının yattığı ve bilmem neden attığı uyuz mikroplu yatağı da almuş olursunn..-Talebini fiyat belirlemesin.. Uzun vadede daha pahalıya patlar... 

Git marka diye de acımasız vahşi kapitalizmin köpeğine kurban olma.. Ortalama değerin %30a kadar fazlalığı kalite komtrol, satış sonrası garanti şartları, iade halleri ile kendini telafi eder.. Ben fiyata bakarım dersen Arabayı sanayiye götürdün. Adam vicdan sahibi değşlse tanıdıgın da olsa çıkmacıdan getirdiği parçayı aldı sana takdı..Cumartesi gittiysen çırakların parası, yarın ki pazar eğlencesinin giderleri, ay sonu ise elektrik gibi aboneliklerin faturası ne kadar acık varsa senin faturana yansıyacaktır...

Y a da çin malı musluk aldın. Aç kapa 500 sefer kullanırsın. Sonra damlatır.. Yalama olur. Faturasını daha ağır ödersin.. Öbür taraf da 12 bin aç kapa diyor garantisini veriyor.-Yıllara dayalı bir kaç kuşak devirmiş ticaret erbabı da uygulamalar ile kalite stamdarizasyonunu yakalamış demektir.., 

En azımdam sattığı malın arkasımda durmak için kalite komtrolününü bizzat yapar.. Küçük yerlerde malın arkasımda durmayan "banane" diyen esnaf zaten ikinci kuşağa devredemez. Devrettiği kendi dükanının anahtarı olur.-Etnik yapı ve inanç değerleri bir malı ya da hizmeti kötülüyorlarsa bil ki orada o malın daha kalitesizini yapanlar dini ve milli yalanlarla kendilerine saha açmaktadırlar..O firma sahibi Adam, dedenin çocukluğunda bile okullara kırtasiye yardımı yapmış, ormanlar oluşturmuş. Sen neyin hesabını yapıyorsun? Paranın dini imanı muhasebeleştirilemez.., 

Amel defterinde paranın yeri yok.. İnanma Boykot ile etnik yapı arasında bağ yoktur. Boykot Sadece dönemsel mesaj içerir.. İşlevi bitince de ortadan kalkar kronikleşmez..-Memleketimin ürünü, baba dostu, hemşerimin gibi talep belirleyenleri de gel de beni elle demenin diğer Türkçe halidir.Güven istismarı sizin kendinizi daha da kötü hissetmenize yol açaçacsktır. Sakın ha bu şeylere tevessül etmeyin.. Çelme takan varsa en yakınındakine bakacaksın ..Unutma marka kalitedir.. Bir marka marka olana kadar başına neler geliyor...

TORUN HALİLİ
( Kalite başlıklı yazı HALİLİ tarafından 12/4/2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.