İnsan düşündükçe "nereden nereye,"diyerek kendi kendine sormadan edemiyor.Okullarda bize öğretilen iki kavram vardı: gelenekçilik ve yenilikçilik.Hanginin gerekli hangisinin gereksiz olduğunu yaşanılan zamanın şartları belirler.
*Eskiden  yaşlıların eli öpülür,hali hatrı sorulur ve önlerinden geçilmezdi saygısızlık olmasın diye.
Şimdilerde ise köşe bucak kaçınılıyor.
*Eskiden bu kadar televizyon kanalı yoktu ama olan üç-beş kanalda da müzik,sinema ve tartışma programlarının en kalitesi çıkardı.
Şimdilerde kanal çok ama tüm programlar birbirinin kopyası gibi.
*Eskiden de içki içilirdi fakat belirli bir vakti vardı,gizliydi ve içen ne içtiğini överdi ne de  reklamını yapardı.
Şimdilerde sosyal medyada ailecek masayı donatıp davet ediyorlar.
*Eskiden mahremiyet tabu idi,seven sevdiğini kıskanır,kötülük düşünülmezdi.
Şimdilerde parklar ve caddeler evli-bekar aşk yuvasına döndü.
*Eskiden komşuluk,akrabalık ve dostluk vardı.
Şimdilerde ise üst komşu balkonunda mangal yaparken diğer komşular dumanını kokluyor.
*Eskiden yapılan her şey Allah rızası için yapılırdı,şimdiler de ise çıkar için.
*Eskiden her kişinin başı sıkıştığında kapısını  çalabileceği hacı ağalar,hacı amcalar,hacı teyzeler,hacı abiler vardı şimdilerde ise bankalar ve şans oyunları var.
*Eskiden büyüklerin dediği olurdu,şimdi küçüklerin.
*Eskiden geniş aile yapımız varken şimdi çekirdek.
*Eskiden bu kadar ne huzurevi vardı ne de anaokulu;huzur ailedeydi okul ise çocuğun annesinin kucağında.

Liste uzayıp gider,nereden nereye....
( Nereden Nereye başlıklı yazı berberce tarafından 12/10/2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu