Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, müfredat değişikliğini tüm sınıfları kapsayacak şekilde çalıştıklarını belirterek, "Söz konusu değişiklikle çocuklarımıza gereksiz, düzeylerinin üstünde bir bilgi yüklemesi yapmayacağız, derslerin tamamında sadeleşme olacak." bilgisini verdi. Basından.

Bizim mesleğin  can damarı pilav ile çorbadır,her soframızda bu sonsuz ikilinin mutlaka  birisi  bulunur,yapması da ustalık ister yani bu ikisini yapabilen kimse hemen hemen diğer yemekleri  de yapabilir.Pilava suyu çok katarsanız lapa olur az katarsanız diri kalır yani bir ölçüsü vardır miktarına göre ve devamlı o şekilde yaparsanız.Pilavın farklı olmasını isterseniz ise içerisine;tavuk,nohut,mısır,bezelye,havuç,şehriye vs. koyarak hem çeşitlendirmiş  hem de lezzetlendirmiş olursunuz.

Bunu neden anlattım?Yaptığımız ve yapacağımız tüm işlerde "kararlılık ve ölçülük"esastır,eğer bu kritik noktayı yakalayamazsanız hem zamanınız boşa gider hem de emekleriniz.Hatta bu kural  kainatın kuralıdır;güneş vaktinden önce doğmaz,kar,vaktinden önce yağmaz ve dünya ve dünyadakiler sistematik bir şekilde görevlerini yerine getirirler.

Şimdi müfredata gelecek olursak,sadeleşmekten  söz ediliyor o halde şuan okutulan programlar aynı gerekçeyle değiştirilmemiş miydi? Bunun hangisinin doğru hangisin  yanlış olduğuna nasıl karar vereceğiz her bakan değiştiğinde bu müfredat konusu gündeme geliyor,iktidar mı değişti?

Her ne kadar  çok konuşulsa da ara tatillerin,öğrenciler üzerinde olumlu bir etki yarattığına  inanmıyorum;ara tatilde çocukları internetle başbaşa bırakmak hiçbir soruna çözüm bulmaz,okuldan soğutur.Okulca yapılacak sosyal ekinliklerin( kitap fuarları, tarihi geziler,piknik,ağaç dikimi,yardım kampanyaları) daha yararlı olacağını düşünüyorum özellikle  ilköğretim çağındaki öğrencilere.

Damlaya damlaya göl olur,ağaç yaş iken eğilir,sakla samanı gelir zamanı,damdan düşenin halini damdan düşen bilir, bir elin nesi var  iki elin sesi var gibi atasözlerini  ilkokul sıralarında öğrendik ve hala unutmuyoruz.

"Adab-ı muaşeret"dersi sahalara geri dönüyor,günaydın,daha önceki yıllarda vardı zaten neden kaldırıldı  ki?

Değişim adı altında sürekli geriye dönüş,aklın patinaj yapmasıdır;ne kendisine faydası dokunur ne de başkasına.
( Müfredat Çıkmazı başlıklı yazı berberce tarafından 11.12.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu