Bu üç harfliler  bayağı kafamı karıştırmaya başladı son zamanlarda,oturup düşündüm meğer hayatımızda ne çok üç harfliler varmış.Kelime-i şahadet mesala:
"La  ilahe illallah." Guslün farzı üç (Üçer defa ağza su vermek, burna su vermek ve tüm vücudu yıkamak.)
" Ya Allah Ya Muhammed Ya Ali" gibi.

Bizi doğuran,büyüten,doyuran ve koruyan iyilik meleği,ana.
Bizi eğiten,öğreten ve gayemizi sorgulatan üç eylem, oku- yaz.
En sevdiğim mevsim,yaz.
Alışveriş yaptığımız zincir marketler;Bim,101 ve Şok.
Anamızdan içtiğimiz ilk besin kaynağımız,süt.
En sevdiğim milli içeceğimiz,çay.
Derdimizi anlatmaya yarayan organımız,dil.
Dilimizin sihirli rüzgarı ise söz.
Telefonda duyduğumuz ilk kelime,alo.
Doğanın aksesuarları,dağ ile ova.
Müminin sihirli değneği, dua.
Yemeklerimizin olmazsa olmazı,damak tadımız, tuz.
Tatlıların şahı,bal.
İnsanların gelişimlerinin göstergesi,boy.
Ömür dediğimizin sayısal göstergesi, yaş.
Mutlu olmanın ve mutlu etmenin ilk şartlarından,ver.
Aşıkların sığındıkları liman,naz.
Kadın ile erkeği biraraya getirip üremeyi sağlayan duygusal güç,aşk.
Toplumsal yapıyı bozmaya yönelik yapılan eylem,suç.
İnsanları ve medeniyetleri birbirine  bağlayıp  ticareti sağlayan  unsur,yol.

Örnekler elbette çoğaltılabilinir kısacası bizim bu ve bunlar gibi nice üç harflileri hayatımızdan çıkarma ihtimalimiz yoktur,bize düşen görev onlarla iyi geçinmekten geçiyor.Tüm canlılar ölümlüdür,bizler  de  günün birinde sessiz sedasız  bu diyarlara veda edeceğiz arkamızdan üzülenlerin olduğu kadar sevinenler de olacaktır.

Değerli dostlarım farkında mısınız hergün ölümün provasını yapar gibiyiz:Yatağımıza yatıyoruz (kabir),üzerimize yorgan ve battaniye örtüyoruz(toprak), uyuyoruz rüya görüyoruz( berzah alemi), sabahleyin ise hiç yaşamamış gibi yatağımızdan aynı beden ve ruhla uyanıyoruz(mahşer yeri).

Doğmak- büyümek ve ölmek  işte size yaşam üçgenimiz.

( Üç Harflilerle Sınavım başlıklı yazı berberce tarafından 4.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.