Cumburu Lop Rutin

Anlamlandıramadığı evreni bütün yabancısı olduğu nesnelere öznelere maddelere kimliklere topluluklara ve ilişkiler ağına karşılığı olan içerikte dengeleyip tanımlayabilmek için, gerekli kurulumu sağlayan kabağın aklını fikrini duygusunu düşüncesini emek vicdan cesaret ve sorumluluk katkısıyla deneyimleyip süzgeçleyen kolaylaştırıcı çıkarımlarla eksik kalan gereklilik ve yetersizliğin donanımlı göstergeli araç gereçlerine ihtiyacı vardır insanın.

Adına FARKINDALIK denen bu sihirli iksir, konuşma dilinin yetersiz kaldığı yerde ancak sembollere, çizgilere, formatlara, kalıplara, turnikelere, şifrelere , formalara, sirenlere, mühürlere, damgalara, sinyallere, ışıklara, renklere , bariyerlere şeritlere, imgelere, işaretlere, notalara, rakamlara, grafiklere, geometrilere, levhalara yahut tüm diğer vesairelere ihtiyaç duyar ve iletişim dolaşımına alışkın bilinen tanınan kullanışlı yerleşik hale getirmelere baş vurur.

Fakat eğer derinleşen yıkıcı tok edici çelişkileri başına buyruk keyfiyetin kullanışlılığına hükmüne terkedilip dil tarih coğrafya din ekonomi sanat kültür felsefe toprak tarım gıda eğitim ulaşım sağlık vicdan ahlak gibi tüm birikim ve kazanımlarıyla kendinden yabancılaşmaya yıkılıp boşalmışsa insan rakkamlar şekiller levkihalar grafikler her türlü haksız hukuksuzluğu bina eden çarpık ilişkilerin istismar araç gerecine dönüşür.

Peşi sıraları kovalayanların Ardından yalana talana Vurguna birbiriyle yıkımından yüklü yarılıp hissedarlık kspışmal için snlamsızlık güvensizlik haksızlık yaşanan hantal tıkanık buhranlı batak ve çalkantılı hayatın en zır zıvanalaşmış merkezine çöker çullanır ve çöreklenir


Her türden kişilik karakter davranış ve toplumsal bozulmuşluklar cinnet cenderesinde onur itibar kak hukuk gibi hiç bir liyakatli ve haysiyetliliği umursamaksızın bütün saygınlığını ve güvenirliğini para eksenli güce menfaate gösterişe bağnazlığa gericiliğe yozlaşmaya bencilliğe ihtişama harama talana tapınmayı en acımasız çıkar düşkünlüğünü önceleyen ve kutsayan keyfiyetten soysuzlaştırarak oradan gerçekçi ahlaklı sağlıklı bilgili kültürlü samimi insan neslinin üremesi çoğalması ve itibar duyarlılığıyla gelişmiş kalitede dengeli düzenli yürürlükteki çağdaş hayata hükmetmesi asla mümkün değildir.

Böylesi TEK KARE çerçeveli zincirli intihar ve infial bozgununda her şeyi kendinden azmış kudurmuş kanserli hücreleşmelerin birbiriyle hiç bir sağlıklı toplumsal doku bırakmayan çöküşü bozup çürüterek, kaçınılması mümkünsüz yıkım akibetinin arızalı defolu hurda yığınına dönüşür söz yazı sanat ve insanlık.

Eğer ki, sadece kendi adına ilgili alanın odaklı temsil hakkını yerine getirmeler için icat olup bulunmuş sesler tınılar sirenler sinyaller izler damgalar mühürler şeritler levhalar semboller formalar notalar grafikler işaretler ışıklar veya hatlar çizgiler, susup da hiç konuşmayan kendini tüketim raflarında hacize koymuş tek tip tek kare esaretinin butik bitik yoksun ezik zavallı etkisiz yetkisiz insan pörsümeleri ve sinmişliği için ölüsünü cazibeli tezgahlara koyan kadavralaşmışlığa her konuda ileri geri bastırıp hükmetiyorsa, bütün müzikler inanışlar ordaki işleviyle afyondur. Sayılar ve rakamlar eğri büğrü rutinlerde hak hukuk ilim yol söz saygı tanımayan haydut harami ve mafyaların sefalete ve üstün zümreye makas aralayarak hayatın cinnetinde çukurlaştığı gerçekleri çarpıtan yalan talancılığıdır. Orda kanal kanal zıpzıplayan kirlenmenin din tüccarlığı tüketim piyasasının aciz ve mahkum kullarına soyut shte sanal sarmalları popstarlaştırılır.


Orda sağlık sihhat onur bilgi ulaşım eğitim siyaset ekonomi iletişim gıda barınma huzur güvenlik, hat safada vığıl vığıl artıp çoğalan dekordan medya magazincisi yağma yıkım düzeneğini en aktif etkinlikten pazarlayan ve bedenindeki hiç bir dokusu kendine ait olmayan kozmo cerrahilere formatlanmış hormonlu danışmanlarının, her fırsata çöken gammazcılılıyla maskeli istismarcılık ürünüdür.
Danışmanlar, kendilerine giydirilen formatlar ve formalara koşulsuz bağlılıkla uzman vitrinindeki her tür depolanmış doktor avukat öğretim görevlisi siyasetçi sigortacı inşaatçı holdingçi bankacı borsacı müfettiş diyetisyen müsabakacı medyacı kundakçı arabulucu mutluluk ve din pazarlayan popstarkarından, sanki bilinmiyormuş gibi içinde biriktirdiği cinneti birbirine kusarak ölüm saçan itibarsız ilişkisiz rezillik kepazeliğin cinayet mahalinde konululmayan hayatın yerini alan bütün rakkam şekil grafik gibileriyse aklı fikri müsait ve münasip koşullara uyuşturup afyonlayarak sorunlarıyla cebrlleşmekle meşgul toplumsal enkaza provalı faturalı uygun kibar kazığı intihar şirincelikleri okur üfüttürürler.

Çünkü güvensizliğin örgütleyip donattığı yaşam biçiminde toplumsal hayat tümüyle kendini mayınlayarak her şeyi olumsuzlayan ve olumsuzluklarıyla yorumlayan ikircikli kuşkulu şüpheli herkesin herkesten kopup uzaklaştığı ve kimsenin kimseye inanıp güvenmediği hayatın her şekil anahtar sürgü mobese yahut kilit üstüne kilit gibi tedbirlerin faydasız yetersiz görülerek ; herkesin yanı başındakinden hiç şaşırtmayarak her kötülüğü beklediği ara mesafeli yaklaşımlarla fertbaşı dağılımın kişi hissesine fazlasıyla düşen şiddet korku kaygı sarıp sarmalar sosyal bağlarından ve aidiyetinden mahvını dürükleyen insanlığı


Ve orada her kim hangi değerden bahsederse ağızda gösterişte var fakat gerçekte tam tersine, hiç bir şeyin doğru dürüstlüğünün yolunda semtşnde yürümediği haydut haramiliğe döner dolaşır .. hayatını ve insanlığını kaybetmiş endişeli şiddetli tarumar.

Sonra da herkes herkese aynı kirli kahır kabus bulantı kargaşa karanlık kuşkulu ön yargılı saklı gizlisinden bakıp gören alışkanlıkların dengesiz huzursuz şiddet ve cinnet hali sabit, doğal yerleşik ve sıradanmışcasına sapkınlıklar kulu kölesi olup biterek sürükleyip götüren kural kanun dışı süreçten yapay yüklemli günübirlik kıyametlere amansız esaret tarih ve takvimsizliğini örer dokurlar.

Kaderi endişe kaygı keder heder heba zül zulüm azap umutsuzluk karamsarlığındaki karanlık kesitine tek karede kök salmış değişmezliği aristokvari dengesizlik eşitsizliklerle kaplanmış donanmışsa eğer; aklı fikri iradeyi idrakı sorgulamayı tüketim bağımlılığının gösterişli ihtişamlı bağımlılık simgeselliğine kenar köşe işlevsiz kullanışsız çar çur çölük etmiştir rakkam grafik kalıp sinyal siren kütüğünde hiç konuşmayarak inim inim simgeleşen sembollerin azap gazabına uğrayan insan.
Hırlaşması çekişmesi kavgası çatışması dövüşü hiç bitmeyen; kahrettikleriyle övünerek aşağıladığı çukurda kendini her yeri her tarafından yıkılıp dökülen kötülüğün çöplüğünden mutlak kazanmış olmaya acıyı laneti matemi korkuyu tehditi çirkefi kepazeliği rezilliği saldırıyı en şiddetli ve acımasızca birbirine yedirip giydirmenin geçimsiz mutsuz dengesiz istikrarsızlığının her hali her yola müsait ve sürekli bir bitişin kıyamet kapışması ve kargaşası finalinde herkesin herkese baskın gelmeyi köpürüp kızışan babayiğitlik repliklerini kusup boşalttığı..


Talancı vurguncu soyguncu haydut harami ve tecavüzcülerine alışmış inanmış kabul etmiş her kutsayış; cehennem korunaklı üstün seçkin imtiyazlı dokunulmazlığa heybetli azap gazaplara eğilip bükülen rutin komodinde kanıksadığı Bel bağlama ve dilsiz suskun sinik kimliksizliğin umutsuzluk nafakasından aciz sefil sürgünler nafakası dilenme dürtü ve güdümlülüğüyle her beton bina mezarlığı insanını kat ve katmanlara gömen kaçak yapı çarpıklığı, zifir zindan dayatmacısı yozlaşmayı cehaleti örgütleyen hükümranlıkla ; dilsiz ruhsuz duyarsız edebiyatsız sanatsız hukuksuz yolsuz vicdansız her kayıt dışı mühür damga grafik detay ve çizim formatsa, kılıfını kefenlediği hayata tanrılaşan haydut haramiler sultasıdır.


Seyfi Karaca…… Mart/24

( Cumburu Lop Rutin başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 12.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.