Evet böyle bir soru yıllardır kafamı kurcalar durur. Paranın yüzü sıcaksa ne kadar sıcak, yanağımıza, sağımıza, solumuza sürdüğümüz zaman bir taraflarımızı yakar mı, kavurur mu, bilemedim. Ayrıca Türk Parası ile yabancı paraların sıcaklığı arasında santigrat ya da fahrenhayt cinsi sıcaklık dereceleri nasıl hesaplanmalıdır...


Paranın yüzü sıcak olmasa, eğer gazetelerde, dergilerde, bazı bayanlar neden zırt ve dahi pırt soyunur durur ki... Para soğuk bir şey olsa yazında millet, serinlemek için her bir tarafına sürer durur. Ayrıca Merhum Fransız İmparatoru Napolyon da para sıcak olmasa üç kere para para para der miydi, bir kere der bırakırdı değil mi?


Aslında bunu, yani parayı bulanların Lidyalılar olduğu söylenir durur, ilk bulanlar onlar olduğu için, birde onlara sormak lazım diye düşünüyorum. Ey Lidyalılar ''Sizce de paranın yüzü sıcak mı, sıcaksa ne kadar sıcak, soğutmak gerekirse nasıl soğutmalı.'' Lidyalılarda tarihten silindi gitti mi, hadi ya, daha önce neden söylemediniz? Parayı soğutmak için, paraya buz gibi espriler yapsak, para bizden soğur mu?


Sanki gavurların paraları bizim Türk Lirasından daha sıcak gibi geliyor. Yoksa durup durup insanlar Türk Parası varken dolar alırlar mı? Bundan sonra kalpazanlar bile Türk Parası basmayıp, dolar, Euro ya da İngiliz Sterlini basacaklarmış...


Hani eski bir şarkıda vardı ya ''Para da para para varlığı bir dert, yokluğu yara.'' diye devam eder giderdi sözler... Yokluğu yara gerçekten de varlığı da ihtiyaç kadar olsun yeter, ihtiyaçtan fazlasını, dağıtmak lazım ihtiyacı olanlara... Dağıttığımız zaman ihtiyacımızdan fazlasını, inanın o dağıtılan paraların sıcaklığı, siz nerede olursanız olun size kadar bir şekilde ulaşıyor, onun insana verdiği vicdan rahatlığı, huzuru ise her şeye değer...

( Paranın Yüzü Sıcak Mı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.