Paketli bulgur, paketlenmiş Nohut'a dönerek, ''Hadi yine iyisin iyisin Ramazan geldi çattı yine bütün Müslümanların hanesine.'' Nohut bu cevap vermeden durur mu... ''Geldi de bir yerde üzülüyorum bu Müslümanların haline, daha üç gün önce ne güzel herkes alıyordu benim paketlerimden hemen fiyatlara beş altı lira birden geçirdiler Ramazan gelince.''


Bu arada başka bir köşede de pirinç pilavı ile fasulye yan yanaydılar ... Pirinç Pilavı ''Yahu eskiden iyi imiş be senin durumun fasulyecik sana şarkı türkü bile yazmışlardı değil mi ''Aman bu fasulye yedi buçuk liraya hem kaynasın hem oynasın.'' diye... Fasulye ''Aaaaaah ah! Sorma pirinç kardeş sorma, öyle bir kıymetliydim ki hanelerde eskiden, yine de kıymetli sayılırım ama fiyatımı çok pahalılaştırdı bu zibidi esnaflar.'' Pirinç '' Bunlarda Allah korkusu yok billahi tarladan çıkınca on katına çıkartıyorlar fiyatları, ıslah etsin Rabbim bunları.''


Ramazan gelirde tatlılar Ramazana dahil olmazlar mı... Tel kadayıf ile Şekerpare bir de Tulumba Tatlısı yan yanaydılar reyonda... Tel Kadayıf ''Bakalım bu ramazanda en çok hangimiz sevileceğiz?'' Şekerpare ''Sevilmekte sorun yok bu Türk Milleti tatlısız duramaz ama bir de ceplerine bakacaklar illaki.'' Tulumba Tatlısı da lafa girer bir şekilde ''Vallahi benim fiyatım ucuz en çok beni alırlar gibime geliyor, ama sizin de satışınız olur gibi bence.'' Tel Kadayıf ''Bunların illa oruç tutarken kan şekerleri düşer, o zaman biz gireriz işte devreye.''


Yine başka bir köşede Hurma, Zeytin ve Kaşar Peyniri de yan yanadırlar... Hurma ''Zeytin ve Kaşar kardeşler hadi iyisiniz iyisiniz, Ramazan geldi hoş geldi, sefa geldi, artık pasa evlere girersiniz.'' Zeytin sözü alır ''Ramazan geldi de kardeş benim beş on çeşidim var, ucuzdan başlayıp pahalıya doğru gidiyor, zeytinsiz olur mu hiç iftar sofraları Rabbim fakirlerin kesesine bereket versin de bol bol alsınlar bizi.'' Tekrar Zeytin Kaşara döner ''Sen ne diyorsun Kaşar Kardeş?'' Kaşar da ortamdadır ''Vallahi ben zor giderim bu Ramazan da takılır kalırım buralarda siz şakır şakır evlere girerken, çakmışlar benim fiyatlara vicdansızlar millet almasın diye adeta.'' Hurma ''Benimde öyle farklı fiyatlarda çeşitlerim var, bazı cinslerim zor satılır gibi dostlar.'' Zeytin dalar lafa ''Hurma kardeş milletin eski yediği hurmalar bazı zaman...ıçını tırmalamasın.'' Hep beraber gülerler ... Kah kah kah kah!


Bir köşede Ekmek, Pide ve Şişe Suyu beraber takılmaktadır. Ekmek ''Yine her zaman olduğu gibi bensiz olmaz bu Ramazan.'' Pide dalar lafa ''Hoop orada dur biraz Ekmek Kardeş, ben varım burada Pide derler bana, hangi Ramazandan eksik kalmışım ki bu Ramazandan eksik kalayım.'' Su'da dahil olur konuya '' Bensiz de hiç olmaz hele de gündüz sıcakta çalıştıysa birileri vallahi bir oturuşta bir şişeyi bitiriyorlar.'' Ekmek ''Tamam bizler Ramazan Kolilerine girmiyoruz ama bizsiz de olmuyor.'' Pide ''En çok beni yiyorlar Ekmek Kardeş, ama bu fırsatçılar yok mu bu fırsatçılar hemen fiyatları hoplatmışlar ilk günlerde, bilmem ki bunlara beddua mı etsek.''


İşte böyle bunların muhabbetleri... Bakalım Kolileri bol bol hazırlayıp da bu Ramazanda Voliyi kim vurmaya kalkacak? Benimde kan şekerim mi düştü ne? Neler neler yazdım böyle yahu! Neyse yine de Hoş geldin Ya Şehri Ramazan Yurdumuza, şehrimize, evimize barkımıza...

( Ramazan Kolisi Ve Volisi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.