Bir gün efendisi karşısına kölesini alıp nasihat etmeye başlamış:
"Kötü günümüz olduğu kadar iyi günlerimiz de oldu,ilk  zamanlar anlaşamıyorduk seninle ama  bak şimdi dost olduk;üzerini giydirdim,karnını doyurdum seni öz evlatlarımdan ayırmadım.Sana bir müjde vermek istiyorum,artık özgürsün."

Kölesi,efendisinin yaptığı veda  konuşmasından çok etkilenmiş ama içine bir kurt düşmüş;azat edilmesini,aylardır geçmeyen  hastalığına bağlamış.
Sormuş:
-Bir daha görüşemeyecek  miyiz?
Cevabını almadan ısrarla yine sormuş?
- Bir daha görüşemeyecek miyiz?
Görüşmelerinin mümkün olmadığını ancak darda kalırsa mektupla kendisine ulaşabileceğini söyleyince efendisine:
"Beş  dakika sonra geliyorum,demiş ve içeriden kızgın yağı   getirip efendisinin suratına dökerken şöyle diyormuş:
- Beni sağlıklıyken köle alıp işlerini yaptırdın,hastalandığımda ise işine yaramayacağımdan  dolayı azat ediyorsun,karnımı doyurdun ama burnumda da getirdin ne içimde bıraktığın yara iyileşir bundan sonra ne de yüzündeki yara.

( Köle başlıklı yazı berberce tarafından 5/9/2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.