Dolar yükseldi mi aşk yerlere düşüyor düşmekle de kalmıyor yerlerde sürünüyor... Cebinizde paranız varsa, bankada da kabarık hesabınız varsa, gider sevgilinize pahalı pahalı hediyeler filan alırsınız. Cebinizde paranız olmasında o zaman bir bakalım sevgiliniz ya da hanımınız size nasıl davranıyor...

Dolar yükseldi mi aşkı ara ki bulasın. Türk parası düştüğü zaman alım gücüde düşer haliyle aşk da yıldırım hızıyla düşer... Sevgilinize bir pırlanta alıp evlenme teklif edeceksiniz, dolar yükseldi, Türk Parası zemine yapışmış, her şey pahalılaşmış, dolar tavan yapmış... Belki başka bahara evlenme işi... Altı ay önce üç bin liraya alabileceğiniz tek taş pırlanta sekiz bin lira dokuz bin lira olmuş, dolar Ağrı Dağının tepesinde aşk Ağrı Dağının eteklerinde...

İstatistikler, son yıllarda boşanma oranlarının kayda değer bir şekilde arttığını gösteriyor. Adam ya da kadın hiç fark etmiyor, beş yıllık, on beş yıllık, yirmi beş yıllık evlilikler bile bitebiliyor... Hayır tutup da nişanlınıza ya da hanımınıza ’’Paranın ne önemi var mühim olan insanlık.’’ diye de bir cümle kursanız bile, kadınlarda hemen size ’’Aç ayı bile oynamıyor, boş tencere kaynamıyor.’’ cümlesini boca ediyorlar...

Yeşil yeşil Amerikan Dolarları... Yeşil olacak tabi, başka bir renkte dolar filan yok ki... Ha bir de Avusturalya Doları mı ne vardı, belki onlar farklı renktedir... Dolarlar dolmuyorsa cebinize, siz doluyor doluyor sonrada boşalıyorsunuz, bir köşede hüngür hüngür durumları...

Vatana da aşkın var. Bu vatanda doğdum, askerlik yaptım, çalıştım emekli oldun, aşk ile severim vatanı da insanlarını da diyorsunuz. Bir tane ev alayım vatanımdan, ama dolar tavan yaptığı için vatan aşkınız bir ev almanıza yetmiyor. Vatana laf söylemeseniz bile baştakilere verip veriştiriyorsunuz... Bir alem bu aşk, dolar ile ters orantılı...
( Aşk Dolar İle Ters Orantılı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu