ÇİN VE KÖPEK
Tarih boyunca açlık sınırının altından yaşamak fakir Çin linin yazgısı olmuştur
Neden çin nufusu fazla diyorsun ? Google benzer makaleleri ile öne çıkarılmış şekilde “çin münbit verimli toprakları pirinçin doyuruculuğu “gibi haller Çin deki nufusun kalabalıklığıdır..Diyor ..Yersen Öyle olsa biz o topraklardan gelirmiydik.Sadece Doğu Türkistan bölgesindeki Uygur Türkleri kaldı..Kavimler göçü oldu ve geride sadece çinliller kaldı..
Adamlar hep kalabalıkdı .. Türkler,moğollar kırdı geçti %50 nufusu azaldı ..Eğer onlarda kalsa idi 1 milyar 350 bin olan nufusu tek başına 5 milyar olacakdı
Oysa Çin de neden köpek yenir?Diye sor köpek yemenin tarihçesini okuduğunda her evde bir açlık olduğu ,hanlar yönetiminin ve aile efradının şatafat içinde yaşarken, halkın sefaletle içiçe olduğunu ve köpek yemenin 7000 yıl öncesinden gelen bir besin açlık sınırını geçmek için kullanıldığı ortaya çılar..
Tarım Bakanlığı 4 milyon başı boş köpek olduğu sayısını verdi ..Başı boş diye bir tanım yok..Sahibi tarafından atılmış köpek var ve Köpekleri öldürmenin alt yapısı hazırlanıyor..Hayvanları koruma yasasını çıkaran ve herkese ait olan inanç değerlerini muhafazakarlık sayarak siyaset yapan hükümet açısından çelişkidir..Karıncayı gibi haşeratı bile son çare olarak öldüreceksin ..
Bir kere tanımlamayı doğru yapacaksın “sokak köpeği” diye bir şey yoktur..İnsanın ilk evcilleştidiği yaratık at ve köpektir..Onları biz içimiz aldık.Doğada yaşam alanlarından uzaklaştırarak vahşilikden biz kurtardık.Şimdi ;bir kaç münferid olaya dayanarak geneli suçlu kabul edip “itlaf yolu “ile temizlik yapalım demek en karanlık yoldur.İngilizce hazırlanmış bir haberde Türkiye nin sokak köpekleri için bir cennet olduğu vicdan sahibi insanların ses çıkarmadığı kapılarda market önlerinde yaşadıklarına ve gül gibi geçimin olduğuna dair de iyi niyetli gibi gözüken ama altanda 55 milyonluk turist girişine engel cabası olduğu ve köpek katliamı yapıldığında bunun nasıl servis edileceğinin nişanesi haberi vardı..
Sokak köpekleri değil sahipli köpeklerde saldırıyor..Hatta sapık ruhlular saldırtmak için özel eğitimli köpek yeriştiriyorlar..Sokak köpeği denilen ama aslında “sokağa salınmış köpek” olan bir zamanların sahipli köpeklerinin yüzünden ve yerel yönetimlerin beceriksizliği sebebi ile acı olaylar yaşandı.. Aslında acı olaylarda KÖPEK ISIRMADI…
Yerel idareler ve eski sahibi ısırttı….Ey Yerel İdareler
-Sokak köpeklerinin sürü hale gelmesini engelleyeceksin
-Üremesini engelleyeceksin
-Vahşileri hariç Barınaklar yerine yemek verilen sanayi bölgesindeki iş yerlerine sahiplendirme yapacaksın..
-Sokak köpek üreticisi “Keyfe keder“ sezonluk bakıp sokağa bırakanları takip edip gerekeni yapacaksın
-köpek maması imalatını özendirip ,sahiplenenlere ücretsiz vereceksin
-12 yıl yaşam süresi olan köpeği son çare olarak çin e hibe edeceksin
Sonra da diyeceksin ki evet sokak köpeği sorunumuz yoktur.Sokak da köpek gibi silahla dolaşıp adam vuran iki ayaklı köpek sorunumuz var diyeceksin
Torun Halili
(
Çin Ve Köpek başlıklı yazı
HALİLİ tarafından
28.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.