Yahu arkadaşlar C ile Ç size sesleniyorum, siz bir bakıma kardeş sayılırsınız, yapışık ikizler gibi adeta! Nedir bu birbiriniz arasında ki kavga gürültü, kıyamet, bir deyin bakalım hele. Ç bu kuyruğu var diye, C olarak neden sen bundan rahatsız oluyorsun ki? Ç senden hiç rahatsız oluyor mu kuyruğun yok diye. Ortalıkta bir sürü kuyruklu yalanlar dolaşırken sen niye Ç'nin kuyruğuna takıyorsun ki kafayı?

Cibali Karakolunu Çibali Karakolu olarak yazamayız ki... Hakeza aynı şekilde Çakırkeyif' i de Cakırkeyif yazamadığımız gibi... Cumhuriyet ne de güzel bir rejimdir tabi ki Çumhuriyet diye de yazılamıyor.

C ve Ç siz komşusunuz bir kere hayatta da alfabede de... Çocukları bile severken Ceeee diyoruz da niye Çeeee demiyoruz diye şimdi burada C'ye bozulma ondan küsme hakkımız var mı? Tarihte ilk önce bir bebeğe kim elleriyle gözlerini kapatıp açıp Ce yaptıysa onu bulmamız lazım amma oda hiç bir yazılı kaynakta yok. Bunu bilse bilse Sami Biberoğlu Hocam bilir bir tek, araştırırsa...

Can dostlarımızsınız siz. Siz olmasanız ne yapardık, ne çıkmazlara girerdik düşünemiyorum bile. Can diye bir kelimemiz, Çanakkale diye bir şehrimiz hatta Çanakkale diye de bir zaferimiz olmayacak, onlar başka başka harfler ile anılır olacaktı siz olmasaydınız eğer. Matematikte ki Çan Eğrisinin yerini başka isimde bir şey alacaktı... Çalıkuşu diye bir roman yazılmayacak, Cevdet Bey ve Oğulları diye de bir eser okunmayacaktı belki de...

Türk Filminde ki gibi sesleneyim o zaman bende sizlere Sayın ve de pek bir muhterem ve de muhteşem C ile Ç... Unutmayın siz kardeşsiniz. Tıpkı M ile N'nin kardeş olduğu gibi, tıpkı O ile Ö'nün kardeş olduğu gibi, tıpkı U ile Ü'nün kardeş olduğu gibi...

Burada anti parantez bir şeyler daha eklemek istiyorum ''Aslında bütün harfler kardeşsiniz (29) yirmidokuzunuz birden ama sizler C ile Ç sanki öbürlerinden biraz daha fazla kardeşsiniz gibime geliyor. Kardeşliğinizin kıymetini iyi bilin... (C) anınıza okurum bak sonra... (Ç) anınıza ot tıkarım... Benden söylemesi...
( C Ve Ç İle Ufak Bir Muhabbet başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu