Bilgi Ve Hayal Gücü
Bilgi ve Hayal Gücü 

Eskiden bilgiye ulaşmak ne kadar zordu.Küçük bir ödev için kütüphane kütüphane, kırtasiye kırtasiye gezerdik. Bir küçük bilgiye ulaşmak bile günlerimizi alırdı .Hatta bir kitabı haftalarca beklerdik. Bir kelimeyi ansiklopedinin arasında saatlerce arardık ,çünkü bilgi değerliydi, ulaşılması zahmet isterdi  biz de o zahmeti çekerdik .

Artık bu kadar zahmete girmeye gerek kalmadan istediğimiz bilgiye cebimizdeki telefonlarda saniyeler içerisinde ulaşabiliyoruz.
Kopyala yapıştır , her bilgi önünde, her ödev saniyeler için de hazır.....
Bu hazır bilgicilik insanın en kuvvetli silahı olan hayal gücünün düşmandır
Hayal gücü ve bilgi birlikte insanın zihninde kalıcı bilgi birikimini sağlar. A.Einstein bir sözü ile destekleyecek olursak.
" Hayal gücü Bilgiden daha önemlidir.
Çünkü bilgi ile yapabileceklerin sınırlı iken hayal gücüyle yapabilecekleri sınırsızdır".(A.Einstein)

Kendi hayatımda bir örnek vermek isterim.

İstiklal marşını ezberlediğimde orta okula gidiyordum inanılmaz bir emekle günlerce uğramıştım
istiklâl marşının 10 kıtasını ezberlemek için. Şuan yaşım 35 ve hala unutmadım istiklal marşının 10 kıtasını. Emek verilen bilgi unutulmaz ve değerli olan bizi daha değerli kılar.

Elbette yeni çıkan teknolojilerinden faydalanmak güzeldir ama ona bağımlı olarak tüm hayatımızı ona entegre edecek şekilde koşullanmamalıyız cebimize giren internet amacı dışı alanlarda(oyun, sanal alem v.s) kullanılarak zaman israfına beyni mankutlaştırmasına olanak tanımamalıyız.

Hüseyin Ariz 






( Bilgi Ve Hayal Gücü başlıklı yazı Hüseyin Ariz tarafından 12.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu