Komiser Şekspirin meşhur oyununda vardı hani Kadir İnanır Tubi or nat Tubi diyordu... Yok yok karıştırdım Sekspir ile Kadir İnanır'ı yarıştırdım, hem de hiç gereği lüzumu ve dahi mecburiyeti hatta zorunluluğu yokken... Bir daha ki cümlelerde özne yüklem ve tümleç ile boğuşmamak lazım...

Esastan ve de essahtan Tubi or nat tubi diyen Şekspir'in gardaşı Hamlet bey... Olmak tamamda olmamak nedir yahu? Oldunuz diyelim bir şekilde, olmamak oysa ki bizim elimizde olan bir şey değil. Rahman ve Rahim olan Allah ''Bir şeyin olmasını dilerse ona ol der ve olur.'' diyor bir ayetinde... Demek ki olmakta olmamakta bizim elimizde olmayan şeyler...

Meyveler dalında olduğu zaman güzeldir de insan sanki farklı mı? O da olduğu zaman olgunlaştığı zaman yüreğini sevgiye dostluğa açtığı zaman güzel... Kin ve nefret duygularını törpüleyemeyen insanlar diğer insanları ziyadesiyle rahatsız edecektir...

Bülent Ortaçgil'inde güzel bir şarkısı vardı hani ''Olmalı mı olmamalı mı yoksa hiç değişmemeli  mi ama ben değişmezsem ben olamam ki.'' diye söylenir giderdi... Demek ki olmak hem de iyi olmak içinde değişim şart... Zaman zaman fikirlerinizi de değiştirin, buda ancak okumak ve araştırmak ile mümkün kılınır...

Sebzeler meyveler hiç olmamak için dallarda durmazlar. Hakeza insanlarda öyle olmamak için değil, olmak ve bir yerlere varmak için yaşarlar ya da kimi insanlar yaşar gibi yaparlar da yaşadıklarını sanırlar...

Hiç bir zamanda ben oldum, diye bir düşünceye kapılmayın. Böyle düşünürseniz olmak için, iyi olmak için, insan olmak için, sevgi ile dolu olmak için çabalarınız hiç bir zaman bitmez, bu da değişik insanları tanımanıza vesile olacak sizi de duygu, düşünce bakımından geliştirecektir... Hamdık dünyaya geldiğimizde, piştik ve hala da pişiyoruz, yanmak mı? O da olur belki zamanla...
( Olmak Tamamda Olmamak Nedir Yahu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu