Arife Çiçekleri






Şanlı Osmanlı ecdadımız zamanından kalma bir tabir olan “Arife Çiçeği” daha bayram başlamadan, arife gününden yeni elbiselerini giyip sokaklara koşan çocuklar için kullanılırdı, özellikle yoksul ve yetim çocuklar için.. herhalde, yetimliğin ve yoksulluğun hüznü ile buruk geçen aylarının ve günlerinin üstüne, hayır sahiplerince yapılan yardımlarla aldıkları/edindikleri yeni elbiselerin sevinciyle çiçekler gibi renklere bürünen ve solgun yüzleri gonca güller gibi açan çocukları tarif ederdi ARİFE ÇİÇEKLERİ!
Üç aylarla birlikte başlayan Ramazan heyecanı.. yardımların yapıldığı, aile büyüklerinin ziyaret edilip ellerinin öpüldüğü, çoluk çocuk coşkuyla kutlanıldığı bayramla son bulurdu..
Osmanlıda Bayramlaşma merasimleri, bazen bir hafta devam ederdi. Tüm zamanlarında bayramların en çok sevinçli yüzü şüphesiz ki çocuklardı. Maddî imkânları yetersiz ailelerin çocuklarını, yoksulları, yetimleri giydirip kuşatmak, masum çocukların bayram heyecanı yaşamalarına vesile olmak; eski dönemlerden beri sık sık kullanılan “ARİFE ÇİÇEĞİ” tabirini kazandırmış medeniyetimize. Bu arife gününde ve her arife günlerinde “Arife Çiçekleri” solmasın, yalnız kalmasın, unutulmasın dileklerimle..

Murat Kahraman

👬🌺ARİFE ÇİÇEKLERİ💐👬

Unutulmuş çoktan beri
Arife’nin çiçekleri!
Boş mu kalmıştır yerleri
Arife’nin çiçekleri!

Bilmeyene bildirdik mi
Sevindirdik güldürdük mü
Yoksa, kökten kaldırdık mı
Arife’nin çiçekleri!

Günlerimiz garip geçer
Geçip giden garip göçer
Kurban ramazanlar nâçar
Arife’nin çiçekleri!

Bayramları tatil oldu
Gözlerim maziye daldı
Çok kulları mahrum kaldı
Arife’nin çiçekleri!

Neş’e isim şimdilerde
Kimliklerde ve dillerde
Kurumuş mu gönüllerde
Arife’nin çiçekleri!

Garip çağa ayak bastık
Hayallerde bile sustuk
Oyuncaklar da plastik
Arife’nin çiçekleri!

Sofraları serilirdi
Medeniyet denilirdi
Önce selâm verilirdi
Arife’nin çiçekleri!

Kapıları kapanmıştır
Ciğerlerimiz sönmüştür
Ocaklar kökten yanmıştır
Arife’nin çiçekleri!

Tükenmiş mi umutları
Kararmış mı bulutları
Karışmış mı hudutları
Arife’nin çiçekleri!

Murat Kahraman Murâdî
09.05.2019/İst.
( Arife Çiçekleri başlıklı yazı Murat Kahraman tarafından 15.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu