’’Daha iyi bir insan olamamak, daha iyi bir insan olmayı istemeye mani değildir.’’ Ali Fuat Başgil

Evet, evet, bugünden başlayayım bakayım iyi insan olmaya, iyi insan olmayı en azından denemeye. Kapı önünde köpekler kediler var. Yok canım eskiden de kötü insan sayılmazdım yani, kedilerin köpeklerin üstüne zevk olsun diye araba sürmedim hiç mesela... Köpekleri arabamın arkasına bağlayıp da salya sümük koşturmadım, yapmadım asla...

Çocuklarıma iyi davranırım çoğu kere, ama birde onlara sormak lazım. Bu yaşlara gelene kadar fiske bile vurmamışım, bir çok şeyi konuşarak çözmüşüz, ne mutlu... İyi okudular, iyi işlere girdiler neticede... Onlar mutlu ben mutlu... Babalar Günü hediyelerimizde geldiğine göre demek ki seviliyoruz...

Bahar ve yaz aylarında yere bakarım çoğu kere, haşerata veya karıncalara basmayayım diye. Mübarek hayvanlar Hazreti Süleyman’ın ordusu gelirken O’nu bile fark ettiler de ayak altından çekildiler bir şekilde... Geçen gün baktım bahçede bir salyangoz, yani sümüklü böcek, selpak versem diye geçirdim içimden, arkadaşım ’’Bırak yahu onlar doğuştan sümüklü zaten.’’ deyince vaz geçtim...

Kara Fatma diye bir canlı yok, bunlar uydurma ’’Bir çok insanın yanlış bildiği, böyle isimlendirdiği haşerenin aslı astarı, bilim adıyla Oryantal (Doğu) Hamam Böceği’dir. Bu haşerenin adının böyle bilinmesinin sebebi ise geçmiş zamanda Peygamberimiz’in (s.a.v.) eşi Hz. Ayşe’yi, kızı Hz. Fatıma’yı, sürekli siyah kıyafet giydiği için, kötülemek ve aşağılamak amacıyla Yahudiler ve Hıristiyanlar hamam böceğine kara Fatma, bir fasulye türüne de Ayşe kadın fasulye ismini vermiş ve yaymışlardır.’’ Bu da böyle önemli bir bilgi, dağarcığımızdan...

İnsanları seviyorum, geçmişte de seviyordum ve devam ediyor tabi ki sevgi... Yaş kemale erince insan, geçmişte kendisine yanlış yapanlardan da uzaklaşmak istiyor, kimseleri çekesimiz yok bu saatten sonra açıkçası, mesele budur...

İyi düşünmek, iyilik düşünmek, güzel bir eylem. Ne kadar kötüde olsa da ortalık, ekonomik olarak, sosyal olarak, o geleceğe dair umutlar hep içimizde bir yerlerde olacak. Yanlış yapanlar bir tarafa sevdiklerimizden küsmek darılmak yok, sarılmak var, ölesiye değil yaşayasıya...
( Bu Günden Başlayayım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu