Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 6.07.2024
Okunma Sayısı : 457
Yorum Sayısı : 13
Böyle  Basit  Numaralara  Gerek  Yoktu. Biz  Seni Sen  Olarak Da Bağrımıza  Basardık.
BÖYLE  BASİT  NUMARALARA  GEREK  YOKTU. BİZ  SENİ SEN  OLARAK DA BAĞRIMIZA  BASARDIK. 


Sitemize  yeni  bir  şair-  yazar  kaydoldu. Sevindik  tabii  ki.  Özellikle  de  yazdığı ''Hakkını Helal Etki Bu Cennet Senin  ''  Başlıklı şiirine yapılan yorumlara verdiği   cevaplardaki  mütevaziliği ile  neredeyse hepimizin  gönlünü  feth  etti. Öyle  ki  değerli  arkadaşımız  Elvin  Öksel '' Kıskandım şu an sizi.. Bana iki ay önce hiç böyle "Hoş geldin " merasimi yapmadılar  vallahi.'' diye  yorum  yaptı  ki  çok  haklıydı. Çünkü  sitede  hiç  bir  Allah'ın  kulu  daha  ilk  yazısında,  ilk  şiirinde on  sekiz  yorum  almamıştı.  (  Bu,  özellikle  de  siteye  yeni  kaydolan(!) biri  için  rekordur. ) 

Ben  de  bahsi  geçen  şiire  yorum  yazdım  ve  aynen  şöyle  dedim: ''Güzel bir şiirle aramıza hoş geldiniz değerli şair. Daha nice şiirlerinizde buluşmak umut ve dileği ile selam ve saygılar.''

Evet,  böyle  dedim.  Demesine  dedim  ama içime  bir  kurt  düşmedi  desem  yalan  olur.  Zira  bu  kalem,  bu dizeler,  bu  üslup  bana  hiç  yabancı  değildi.  Çok  iyi  tanıdığım bir  kalemin  kopyasıydı  adeta. 

Bugün( 05.07.2024)  Sitede  bir  şiirine  daha  rastladım. Başlığı  '' Vatan  Cenazen  Kılınmış  Öğlen ''

Şiirin  içeriği  ile  ilgili  yorum  yapmayacağım  ancak şiirin  her dizesi  çok  çok  iyi  bildiğim  birinin  imzasını  taşıyordu  adeta.  

Şiirin  ilk  iki  kıtasını  alıyorum  buraya:


Her tarafını sardı göçmen
Türk milletini döven döven 
Kimi de ana avrat söven
Cenazeni kılmışlar öğlen 

Bir sürü var yabancı insan
Suriye Afrikalı Afgan
Damarımdaki çekilmiş kan
Vatanımı etmişler kurban

Yahu  ben  bu şiirin  sahibini  tanıyorum.  İsmi  de  dilimin  ucunda  ama...

Kim  yapar  bu  kafiye  hatalarını?  Kim  yapar  bu  ölçü  hatalarını? Yahu  hiç  yabancı  değil  de  kimdi  bu? 

Senelerdir  bu  sitede  editörlük  yapan  biri  olarak  artık önüme  bin  şiir  koyun,  size  tek  tek  kime  ait  olduğunu  söyleyeyim  noktasındayım. 

Şimdi  denilebilir  ki  ''  Hocam !  Şiirin  altında  şair  adını  yazmış  ya  işte ( Efendi  Gök )  daha  neyi  araştırıyorsun,  neye  kafa  yoruyorsun  ki?

Evet,  şiirin  altında  şairinin  adı  ''Efendi  Gök ''  olarak  yazıyordu  ama bu  şiiri  bizim  Efendi  Gök  olarak  yeni  tanıdığımız,  yeni  bir  üyemiz yazmamıştı.  Daha  açık  söyleyeyim: Efendi  Gök  diye  biri  yoktu. 

Eee  o  halde  Efendi  Gök  adıyla  yazan  şahıs  kimdi?

Bizlere  kendisini  Efendi  Gök    ve  siteye  yeni  üye  olan  bir  kişi  olarak  yutturan (  Maalesef  ben  de  ilk  etapta  yuttum.  )  kişi  kim  mi?  Hemen  açıklayayım:

Hani  30.06.2024 Tarihinde  bundan  böyle  - ismi  lazım  değil-  bir  edebiyat  sitesinde  yazacağını  söyleyip   yazılarını,  şiirlerini  okumak  isteyenleri  o  siteye  davet  eden bir  İsmail  Gökkuş'umuz ( İsmail  58 )  vardı  ya, Efendi  Gök işte  o  İsmail  Gökkuş'un  ta  kendisidir.

****

Çok  ayıp  ettin  be  İsmail. 

''Hata  ettim.  Herkesten  özür  diliyorum.'' deseydin,  Adam  gibi  özür  dileseydin, seni  bir  kardeşimiz,  sevdiğimiz  bir  dostumuz olarak bağrımıza  basardık yine. Sitedeki  herkesi    enayi  yerine  koyman,  üç  beş  beğeni  ve  yorum  için  böyle  bir  yalana  başvurman  hiç  mi  hiç  yakışmadı. 

''Efendi ''  adını  kullanmışsın  ama yaptığın  bu  aldatmaca efendiliğe  hiç  mi  hiç yakışmadı.  

Oysa  biz  seni  sen  olarak bağrımıza  basmaya hazırdık. 

Her  önüne  gelene  ''  Bu  siteye  yeni  geldim.''  Diye  yalan  söylüyorsun.  Oysa 4 Nisan  2024'den  beri İsmail 58  olarak  bu  sitedesin. 3 Temmuz 2024'den  beri  ise ''  Yorgun  Şiirler ''  rumuzu  ile  bu  sitedesin. Ama  ne  yazık  ki zannettiğin  kadar  uyanık  değilsin.  İnsan  hiç  olmazsa doğum  tarihini  değiştirir.  İnsan  hiç  olmazsa  soyadındaki  ''Gök'' ü  değiştirir. Yahu  hepsinden  geçtim,  insan bir  nebze olsun  üslubunu  değiştirir  tanınmamak  için. İnsan  ardında  bu  kadar  çok  parmak  izi  bırakmaz ki...

( Böyle Basit Numaralara Gerek Yoktu. Biz Seni Sen Olarak Da Bağrımıza Basardık. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 6.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu