Bir Bahar Gülü Bulunur Mu?


Bir Bahar Gülü Bulunur Mu?

 

Bir bahar gülü bulunur mu o baharda sendeki güzelliğin binde biri, sefa ile dolar mı bu âlem sen ve aşk olmazsa ey güzel, ey bahar bakışlım

B/aktım*

S/açtım*

Y/aktın*

Bülbül öterken o şen şakrak sesiyle o güzelliğine karşı, gözlerim akar gözlerinden sana

S/ana*

C/ana*

R/ana*

Gözlerim ruhumla gönlün ırmağında yüzerken senden bir farkım var mı?

Bu üsteki benim” Enderunlu Vâsıf’ın şiirinde aldığım yazdığım birkaç kelam aşağıdaki onun şiirinin günümüz Türkçesiyle yazılışı.

 

“Güzel bahar zamanı, dünya gül bahçesi gibi Safa ile dolduğunda

 Bülbülün melodi sesi, güzel gülün yanına uğradığında

Dostlarla sen de Sa’dabad gezisine git.

Gözlerimin ırmağındaki akışta başka bir fark var mı?

Senin bir güzel rengin var ki, eteklerindeki gül yaprağında

Bulamazsın baharın bahçesindeki gül yüzlerini.

Otur, huzur bul, biraz havuzun kenarında.

 Gözlerimin ırmağındaki akışta başka bir fark var mı?

Saçlarının havasıyla serinlik olur, Canımda başka bir hal olur.

Yeni baştan, Vasıf’ın misali beni dertlere düşürdün.

Gamınla gerçi çok zamandır ağlıyorum ama bu günlerde

 Gözlerimin ırmağındaki akışta başka bir fark var mı?

 

 

"Bana kime mecbur olduğumu sorma. O gümüş göğüslü, gümüş bedenli güzele sor. Şu hançerini çekmiş güzele sor bakalım, kim âşığının belini eziyetle dâl harfi gibi iki büklüm etmiş.

"Âşığını sevip sevmediğini bilemem ben. Sen, o dağ servisi gibi boyu olan güzele sor, bana sorma.

Ben, ona: "Seni avlamak mümkün müdür?" deyip sordum. Bana bin naz ile: "Sen, onu gümüş ve altına sor." dedi.

Dün gece uykusunda ağzını kimin öptüğünü bilemem. Âşığın ağzını ara, bana değil başkasına sor.

Ben kesin veremem sevgilinin yüzüne tüy gelip gelmediğini berbere sor. Bana sorma.

Bu dünyaya Vâsıf gibi usta bir şair geldi mi? Sen onun divanını oku sonra şair olanlara sor, bana sorma."

Enderunlu Vâsıf

 

Mehmet Aluç

Not: Kıymetli kardeşim Sönmez Korkmaz’ın” “Son Ritüel 3 şirinde iki üç mısrayla şiirinden SÖZ ettiği “Enderunlu Vâsıf’ın” muhteşem beyitlerini okuyunca etkilendim hayran kaldım bende bir iki satır karaladım işte.

Mehmet Aluç

*Bu yazım şekli Sönmez kardeşimin yazımından esinlenerek çalınıtılanarak değil alıntılanarak sayılır umarım. Aşkla yazmak bu olsa gerek ben paçamı sıvayıp dereyi geçmeden kardeşim aşkın deryasına dalmış yüzüyor, daha çok fırın ekmek yemem lazım. Bunu anlamanız için ”Son ritüel ııı” eserini okumanızı tavsiye ederim.


( Bir Bahar Gülü Bulunur Mu? başlıklı yazı kul mehmet tarafından 21.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu