Yıllar yılı edebiyat sitelerinde kalem klavye oynatıp kafamızdakileri okurların beğenisine sunmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken başka şair ve yazarları da okuyor hoşumuza giden yazılara da beğeni ve yorum bırakıyoruz.

Birde Yorum Özürlü arkadaşlarımız var. Bunlarda kendi aralarında bir takım kategorilere ayrılıyorlar. Hiç yorum yazmayanlar, bunların koda adı ’’YORUMSUZ’’ sürekli aynı yorumu yazanlar, ’’YORANLAR’’ ellerine sağlık, yüreğine sağlık, gönlüne sağlık gibi, bir de kopyala yapıştır yorum yazıp o yazdıklarını yorum zannedenler... Onlara da ’’KENDİLERİNİ YORMAYANLAR.’’ demek en doğrusu...

Buradan yorum özürlü arkadaşlarımıza sesleniyorum. İllaki yorum yapmak zorunda hissetmeyin kendinizi. O bana yorum yazdı bende ona yazayım, düşüncesinde olmayın. Baktınız beğenmediniz şiiri ya da yazıyı, yorum yazmak mecburiyetinde değilsiniz bunu unutmayın. Çoğu zaman yazılan yorumlara tenezzül edip de cevap vermeyenler, bir teşekkürü esirgeyenler onlara artık ne demeli bilmiyorum.

Yorum özürlü iseniz bir zaman içinizden kendi kendinize ’’Yorum yazacağım yorum yazacağım yorun yazmalıyım, nitelikli yorum yazmalıyım, ayıp oluyor arkadaşlara, ayıp oluyor gerçekten arkadaşlara’’ diye tekrar edin bakalım. Belki aşka gelir azda olsa vicdanınız titrer siz de yorum yazan biri olursunuz...

Her gün elli tane yorum ve beğeni yaparsam bunların yarısı bana dönüş yapsa yazımda veya şiirimde yirmi beş tane yorum olur en azından diye de düşünmeyin. Nitelikli, kayda değer yorumlar yaparsanız hem şiire hem de edebiyata katkı yapmış olur, sizde nitelikli yorum almış olursunuz, okuyan diğer insanlara da bilgi ve kültür adına bir şeyler vermiş olursunuz...

Bahaneler her zaman vardır. Yeter ki bahane üretmek isteyin. Çok çalışıyorum gece yarılarına kadar, yok efendim yorum yapmaya çalışsam da olmuyor, ancak yazımı asıp çıkıyorum o bile beni zorluyor. Ev kalabalık olduğu için çok sık giremiyorum siteye... Tuvalete bile gidecek, başımı bile kaşıyacak zamanım yok, başımı bile başkasına kaşıtıyorum, nasıl yorum yazayım... Al sana istemediğin kadar bahane...

Hiç yorum yapmadığınız bir edebiyat sitesinde olur ya bir gün aklınıza yorum yapmak gelirde tereddüt ederseniz, hatta ’’Ben senelerdir bu sitedeyim hiç yorum yapmadım şimdi yorum yaparsam site yöneticileri görünce kalp krizi geçirip hastaneye filan düşerler ya da akılları çıkar.’’ diye de düşünmeyin. Siz yapın yorumunuzu, onlar bu durumlara karşı şerbetlidirler...

Şunlar gerçekten sıkıntılı yorumlar ve layıkıyla okumadığınızı gösterir. Aferin Koçum, yüreğine sağlık, ellerine kollarına, bacağına, beynine, omurilik soğanına sağlık... Uzun, açıklayıcı cümlelerden, yorumlardan sonra cümle sonuna ekleyebilirsiniz, onda sıkıntı yok, ama sadece bunları yorum zannetmeyin... Yazdık bunları ama Yorum Özürlü vatandaşlar için yine de çok fazla bir şeylerin değişeceğini zannetmiyorum... Yani demem o ki ’’Benim oğlum bina okur döner döner bi daha okur.’’
( Yorum Özürlülere Nasihatler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu