KOPENHAG
      Kuzeyin çocukları,dünyadaki sosyal devlet anlayışının en ileri şekli bu kentte yaşıyor..Danimarka da Kişi başına düşen gelir 2023 yılında 72.000 dolr civarında yüzölçümü 43.000 km2 dir . 440 adet adadan oluşuyor ve sadece 76 adada hayat var..Modernite ve rahatlık hat safha da kişi kendisini düşünmese de kamu idaresi onu düşünüyor..Herkes bisikletinin başında ve çok katlı ayarlanabilir bisiklet parkları var.
         İklim değişimlerinde en büyük zararı görme ihtimali olan ülkelerden olan Danimarka da iyi yetişmiş yöneticiler var.
           Irk ve dil olarak tüm ingilere yi zamanında beslemiş bu küçük ülke aslında büyük işlerinde dünya da sahibi dir..
          2011 ve 2014 yıllrında aşırı yağışlar sebebi  milyonlarca dolarlık zararlıklarla karşılaşmışlardır.
      Küresel ısınma sebebi ile gelgit olaylarındam ve deniz sularının yükselmesinden ilk zarar görecek ülke de yöneticiler bilimsel ve pratik yöntemler geliştirerek soruna çözüm geliştirmişlerdir.
         Ters şemsiye şeklinde şehir alanları,suda ve karada aynı yaşama özelliğine sahip bitki ve çiçek parkları ile oluşan Yağmur ormanları,ve güneş yokuşu dedikleri çatı ,bina,duvar ve yollardan gelen yağmur sularının arıtılarak sokak seviyesinin altında oluşturulan yağmur ormanına aktarılıyor..
      Şimdi Kopenhag daki yerel yöneticiler bu tür rizikolu iklim değişimine karşı insiyatif kullanma yeteneği geliştirip ,çözüm üretirken yıllardan beri Konya da ki yerel yönetciler kaybolan yer altı suları ve çöküntülere karşı ne yaptılar? 
         Manisa da yaklaşık 700 km 2 genişliğinde olan ve Gediz deltasını su kaynaklığı teşkil eden Gölmara gölü kururlen ne bok yediler?
Her şey allahdan deyip kolları kenetleyip bir şey yapmazsın 
         Ya da profesyonel bir iş idaresi gibi çözümler üretirsin ya da çözüm üretecek insanlar için alan oluşturursun
Gri su denilen içilmez ama kulllanılabilir Atık suyu yer altı yer üstü göl ve barajlara bıraktın mı?
         Wc dışında kullanım suları ile ilgili yerinde arıtıalabilr su için me yaptın ?
         Sizin yaptığınız belediyeciliğin ..

Torun Halili
(Şekspirin “Hamlet”i yazdığı Saray)
( Kopenhag başlıklı yazı HALİLİ tarafından 3.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu