Gizli kardeşim işte adı üstünde, Gizli Servis. Siz onu CIA diye bilirsiniz bazen KGB diye bilirsiniz kimi zaman MOSSAD diye bilirisiniz, İngiltere Gizli Servisini MI- 5 - 6 diye bilirisiniz, ama başkanı kim, başkan yardımcısı kim, başkan yardımcısına bağlı daire başkanları kim, yemeklerini kim pişiriyor, çaylarını kim veriyor, çişe gittikleri zaman ayakta mı işiyorlar, yoksa oturarak  mı  işerler bilmezsiniz, bilseniz de bilemezsiniz...

Üç beş tanesini bilirsiniz de mesela Moğolistan Gizli Servisinin adı nedir diye sorsalar ya da Papua Yeni Gine Gizli Servisinin adı nedir diye sorsalar veya Zimbabwe Gizli Servisinin adı nedir diye sorsalar trene bakar gibi, bakarız, bakarsınız... Kim biliyor Lichtenstein Gizli Servisinin adını ''ajanları profesyonel olmayan servistir. tesisatçı, manav ve overlokçulardan oluşur. mahallenin nabzını tutarlar, bütün dedikodular onlardadır.'' Bir arkadaşta böyle yazmış onlara, yani Lichtenstein Gizli Servisi için...

Çok da önemli değildir bu ülkelerin gizli servisleri bizim için, çünkü bu ülkeler ile bizim devlet olarak bir husumetimiz bir alıp veremediğimiz yoktur... Hakeza sınırımızda yoktur zaten ki herhangi bir sınır anlaşmazlığımız olsun... Geçen yüzyıllarda istihbarat daha çok  insan odaklı yapılıyorken günümüzde artık bir bilim dalı haline gelmiştir... Adamlar uydulardan optik kameralar ile ..ıçtığımız b  o ve ka ların katı mı sıvı mı olduğunu görüp ishal olup olmadığınızı bile anlayabiliyorlar...

Uzun bir zamandır devletler artık, kendi ordularını cepheye sürmektense,  vekalet savaşlarına daha çok destek veriyorlar... Bol bol silah yardımı yapıp dövizleri cukkalayıp hem silahını parayla satıyor hem de çok fazla asker kaybetmiyorlar... Orta Doğu'da ki terör örgütlerine sızmış ve hala deşifre olmamış belki yüzlerce binlerce ajanları var büyük devletlerin bunu göz ardı edemeyiz... Her ne kadar devletler Liberal eğilimli devletler olsalar da çaktırmadan her iki tarafa da silah satarlar. Sağ ve sol onlar için önemli değildir... Onlar için sadece çıkarlar söz konusudur eski bir ABD'li siyaset adamının dediği gibi...

Eğer ki bir kaç arkadaşınız ile tanınmış bir lokantaya gidip de kendinize gizli servis filan açtırmak isterseniz, açtırmaya kalkmayın, sakın yapmayın. Lokantalarda Gizli Servis diye bir şey yoktur. Oralarda ki servisler açık ve aleni bir şekilde yapılıp, önünüze tabak çanak, çatal bıçak, peçete  artık her neyse hızlı bir şekilde getiriliyor... Benden söylemesi... Ama çevreye de yine yan gözlerle bakın zaman zaman belki Gizli Servisten birileri sizi dinliyordur...
( Gizli Servisler Ne Kadar Gizli başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu