''Mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklıkları bitkilerin strese girmesine neden oluyor. Tarımsal üretimi tehdit eden sıcaklıkların bitkiler üzerinde etkilerinden bahseden Prof. Dr. Resul Gerçekcioğlu sıcaklığa bağlı birçok bitkinin yok olabileceğini, bu kadar sıcaklığa dayanabilen yeni bitkilerin de ortaya çıkabileceğini belirtti. Küresel ısınmanın etkilerini anlatan Gerçekçioğlu "Bundan sonra böyle şeylere rastlarsak da yadırgamayalım" dedi.'' BASINDAN

Bilim adamları bu acı gerçeğin tespitini yapmışlar. Türkiye genelinde ve dünya genelinde artan sıcaklık maalesef bitkileri de olumsuz yönde etkiliyormuş. Birde bakacaksınız salatalıklara benzeyen ama salatalık olmayan sebzeler, malatalık derlermiş mesela ona. Karpuza benzeyip karpuz olmayan bir meyve, ona da marpuz mu derler, artık orasını bilemiyoruz...

''Sıcaklık faktörüne bağlı olarak ekoloji ve bitki deseninde değişimlerin yaşandığına dikkat çeken Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Meyve Yetiştirme ve Islahı Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Resul Gerçekcioğlu, sıcaklıklara dayanabilen yeni bitkilerin ortaya çıkacağını söyledi.'' BASINDAN

Bitkiler strese girdiğine göre yakın zamanda bitkileri tedavi etmek rehabilite etmek için de düşünüyorum acaba bitki psikologları ya da bitki psikiyatrları da çıkar mı? Böyle bir bilim dalı olur mu olur siz ne dersiniz? Farz edin bunalıma girmiş bir Avakadoyu Bitki Psikoloğuna getirmişler ''Şöyle uzanın anlatın bakalım çocukluğunuzdan başlayarak.'' Avakado bu ''Vallahi doktor bey ben uzak doğu da ne güzel yaşıyordum Ejder Meyvesi ile beraber, kankamdı o benim sonra birileri bizi oralardan buralara kaçırdı, bunalımdayım yardım edin bana. Ülkeme dönmek istiyorum şiddetli bir arzuyla.'' diyormuş ...

Bende yeni duydum ve hayretler içinde kaldım şimdi size söyleyince siz de belki şaşıracaksınız ''Ağaçlarda intihar etme denen bir olay varmış.''

"BÖYLE ŞEYLERE RASTLARSAK YADIRGAMAYALIM"

''Çiçek açan ağacın yüzde 25’i iki yıl üst üste meyve verirse ağacın intihar ettiğini söyleyen Prof. Dr. Gerçekcioğlu, “Hangi bitki olursa olsun açan çiçeklerin tamamı asla meyveye dönmez. Onun normal kabul ettiğimiz bir süreci vardır. Diyelim ki 100 çiçekten 10 tanesi meyve verebilir. Bu normal kabul edilebilir. Bunun birazcık üstü belki tolere edilir. Ama iki katı, diyelim ki 100 çiçekten 25 tanesi üst üste 2 yıl meyve verdiğini düşünün. Biz buna rastlıyoruz. Ağaçlarda intihar etme diye bir şey de var. Yani ağaç kuruyor. Ağaç bir şekilde ölümüne gidiyor. Dolayısıyla normali neyse aslında onu yakalamak lazım. Ama işte bu küresel ısınma hakikaten bu ve buna benzer birçok olumsuzluklara da sebep olabilir. Bundan sonra böyle şeylere rastlarsak da yadırgamayalım." şeklinde konuştu.

“EKOLOJİ VE BİTKİ DESENİ DEĞİŞİYOR”

''Prof. Dr. Gerçekçioğlu "Ekoloji değişiyor. Bitki deseni de değişiyor. Belki birçok bitki hakikatte bu anlamda yok olacak. Belki bu kadar sıcaklığa dayanabilen yeni bitkilerin ortaya çıkması yaşanacak” dedi.''  

Bunları okuduktan sonra ben kendimce biraz espri katmaya çalıştım ancak durum ekolojik sistem açısından gerçekten vahim arkadaşlar. Öyle görünüyor... Ve bizler insanoğlu olarak bu işin baş suçlusuyuz...
( Bitki Bunlar Kafaları Bir Bozulursa başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu