Kendini Sevmekle Baslar Hersey Sonra Sonsuzluk Ve Ötesi

Kendini SEVMEKLE baslar bütün diger deger kiymet bilirlikler. Kendini sevmek odur ki, hirs ihtiras ve tamahkarligi ugruna doyumsuz tatminsizligin bütün insan bozup kirletenlerini hukuksuzlugu hukuk diye ve kisiliksizligi en seckin karakter  olarak cikar önceligi menfaatciliginin buyurdugu dürtüleri doyurup kandirmanin hic bir ASAGILIK ve rezil kepazeligine aklini fikrini niyetini ruhunu onurunu ilgisini aliskanligini dengini varligini bozup düsürmeden sonsuz tür ve nesne cesitliligin kendi dogal güzellikleriyle bezeli dünya zenginligini ve farkindaligini katarak bilen taniyan insanligi hayatinin her yeri ve gününde tasiyacak kadar özgün kisiligine karakterlesmis, gelismis, büyümüs, deneyimli, egitimli, aydin, adil, vicdanli, hosgörülü, duyarli, özverili, cesur, katilimci, yapici, üretken, arastiran, sorgulayan paylasan, bilincli, sorumlu , samimi ve SAYGIN irade sahibi olmasi gerekir.

 

Böylece kendini her türlü eksik noksan yahut fazlaliginin FARKINDALIGIYLA seven insan bütün yapay ve yapmacik özenti veya fantazilerin kiskirtip kamciladigi dürtülere azip sapma egilimleri göstermeyerek DEGER KAVRAMINI yasadigi ve taniklik ettigi hayatin kitabindan deneyimleyip okuyarak egitimli olmanin hic bir emek kesif bilinclenme gibilerine kayitsiz kalmaksizin  etrafindaki dünya zenginligini tüm sosyal siyasal ekonomik ve kültürel baglamlariyla en az kendisini sevdigi kadar sevmeye toplumsal aidiyetliligini, degerler bütünlügünü, tür cesitliligini ve sürdürülebilir yarinki gelecegi kurup donatma yükümlülügünü algilayip kavrar.  

Buradan gelisimini olgunlugunu kisiligini ve karakterini edinip kazanamamissa ölü bir döngünün buyuranlar kulluk köleligine MEDYA MAGAZiN MARKETCILIGi YIGIN deposundaki ambari ve kafesi saglam afyonlama tertibatindan mafyalasip militanlik etmeye dagilir  bozulur insan. Bilgi denilen ve kendi gayret ve cabalariyla gerek hayatin okulundan gerekse AKADEMiNIN beyaz tebesirinden, ilim defterinden, ögreten egitimcisinden ve kara tahtasindan kazanilmasi gerekenleri özümseyerek kisinin kendisiyle özdesmesi gereken kutsal hazine, teknoloji HARiKALARININ arama motorlarinda hazir paketli aranip taranarak kullanilip atilmaya zibillik mülkü olarak toplanip tükürüldügünde her sekil soygun sömürü taciz tecavüz ve yagmalari kendiliginden sidirip kabullenen günümüzün her türlü duyarsizligi kisiliksizligi bilgisizligi ve kültürsüzlügünü hic bir ihtiyat tepkisi vermeden kendine sindirtip yediren YAPAY ZEKA TiPi`nin dolasima sürülmesine dair herkesin düstügü kuyuya birbirini  alisttirip bulastiran  SALAKLASTIRMA sanayisi yapilip kurulmustur.

Bu dizilerden kazandiklariyla ayricalikli elit villa sarayli zümrelerin ülkesiyle her türlü sosyal iliskisi kesik kendi konforlarinda ultura lüks; ve nerden nasil kazandigi belirsiz Tefeciler, Aracilar, Tarikatlar, Holdingler, Yagmacilar, Gidacilar, Talancilar, Vurguncular, Siyasiler, Bankacilar, Borsacilar, Tüccarlar, Hastalik alip satanlar, Kuyumcularla toplumdan üst yukarilara ziplamanin yan komsusu olurlarlken,   bu sanayinin yan ürünlerinden biri olan reklam ayarli Bilgi Yarisma`larinda mezun olmadik hic bir  yüksek okul birakmadigini ve kalibresi büyük mesleklerde tecrübesi oldugu iddasini böbürlenerek dökümanlayan  her katilimci `ben buraya cok para icin degil, sizinle tanismanin onurunu yasamak maksadiyla geldim secildim `  derken bilgi dagarciklari neredeyse ilkokul besinci siniflarda takilip kaldiklari katalogcu ve hazirprogram tektipliligini sunan ve idare edenlerse MAFYA DIZIiLERiNiN hrkesi kendine alistirip özendiren figürleri  ve seckin simalari degil midir.?

Bu yüzden kendine , hayata, dogaya, ilime,ahlaka, dile, kimlige, insanliga ve toplumuna sonsuz sinirsiz istismarla sorumlulugunu ilgisini liyakatini hic alismis gelistirmemis veya güc ve menfaat zehirlenmesi ugruna hepten yitirmis samimiyetsizlikte `SIYASETEN` BOP cesidi ve yagma yikimlar manevraligi hususi yapim olusumudur Akepe veya MEHEPE. Özgür Özel güzellemeli Yeni Cehepe ise biriktikce cözümsüzlüge yiginlasan  sorunlari bekletmeye terkederek SiYASATEN toplumuna dönük sahtekarliklarin umuduymuscasina yedek sibopluktan BOP ayarli ortama kaynaklik etmekte.

 

…lafin daha ötesi siirin hakkiydi herdaim…


EKIMiN VIRANELERi


Her adimda benekleri cogalsin diye
Sögüt dallarindan kanatlanip ucacagina kelebeklerin
Onikiyi bekler dolanirmis yelkovandan akrep
Bir yandan da kalcasi kalibi kaldirimlara sigmayan kadinlar
Kim gelir eylüle
Kim gider eylülden umursayip bakmadan
Kuyumcunun camekanina güler gecermis parmaklariyla bugulu resmini cizdigi
Kendi barajini gecemeyip bir hickirigin nüfüsiuna gecen kayittan
Kimligini yoklaatmadan melez kuskular olduguna dair
Ayakkabi boyama sandiginin üstünde oturmaktan
Elektirik dirgeginin dibine ancak varir düsermis endiseli kücük pencereler
Boyacilar
Günlükcü ve aylikcilar
Ekim viraneleri
Ve hic sivasi boyasi olmayan
Kizil tugladan derme bozma kupkuru evler
 
Seyfi Karaca……….Ekim / 24
( Kendini Sevmekle Baslar Hersey Sonra Sonsuzluk Ve Ötesi başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 2.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu