Parayı sevmiyorum dediğim zaman arkadaşlarımda hemen parayı sevmeyen var mı para sevilmez mi cümlesini yapıştırırlar bana... Dövizim yok mesela, nasıl olsun ki 14.basamak bir Bağ Kur  emekli maaşıyla. Borsaya bir girdim seneler önce, girmem ile çıkmam bir oldu. Altın desen işim olmaz... Gümüş biraz daha ucuz amma, bir şey söyleyeyim de inanın, onun ile de işim olmaz gümüşümde yok... Hatta gümüş yüzüğüm bile yok babadan dededen kalma...

Halimizden şikayetçi miyiz? Kıt kanaat geçinsek de değiliz çok şükür. O kıt kanaat cümlesindeki Kıt'ı attığımız zaman kanaat kalıyor oda bize yetiyor... Doksaniki yılıdır benim borsa ile tanışmam. Ben girdim körfez krizi patladı, üç bin dolar ile girip iki bin dolar ile çıktım, kendimi şanslı diye düşünüyorum, evini arabasını kaybeden arkadaşlarım da olmuştu...

Ben döviz almaya kalktıysam bir tarihte o gün ve devam eden günlerde mutlaka dövizde eksi yönde dalgalanmalar olur... Dolar aldıysam, o da çok değil ha elli dolar yüz dolar almışımdır döviz çakılır adeta, Yuro alsam yuro çakılır, Japon yeni alayım o da güm. Geçmiş senelerde ekonomi bakanları ara sıra beni ararlardı ''Ne olur ağabey parasını biz verelim bir elli ya da yüz dolar alıver ki sen alınca döviz çakılıyor.'' İnanmadınız tabi ki şakaaaaaaaa!

Geçmiş tarihte deneme maksatlı bitcoin alayım dedim az miktar, bitcoin midir pire coin midir, tahta kurusu coin midir nedir işte o, dip yaptı hiç yapmadığı kadar. Para dediğin elle tutulmalı, dijital parada neymiş? Sam Amca'nın milletlere kazığından başka bir şey değil...

Yatırım için hem de binmek için ikinci el araba almaya kalksam, daha teşebbüs etmeden aklımdan bir marka geçirsem, ikinci el piyasasında o marka ben almayayım diye tavan yapar. Benim satacağım arabada dibe vurur dip yapar kesinlikle. Sıfır araba zaten uzak bir ihtimal.

En iyisi para pul işlerini bırakmak. Nene lazım sana para? Yeşil yeşil o yüzlükler ya da başka başka renklerde olan o mendebur şeyler sen de olsa ne olmasa ne... Nasılsa bir gün ahiret yolculuğu başladığı zaman onlara hiç ihtiyacımız olmayacak. Rabbim ''Azık hazırlayın.'' diyor ahiret için de o azıklar para ile pulla hazırlanmıyor ki dostlar... Yeşil yeşil  dolarların ya da sarı yuroların hiç bir faydası olmayacak bizlere o uzun yolculukta...
( Bırakalım Para Pul İşlerini başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu