Hekmet Her Yerde Ola Öğrenginen
Hekmət hər yerdə ola öğrənginən
Natanış ol heylevu neyrənginən

Möminin hekmət əziz bir itmişi
Tap munafiqdəndə örgən ay kişi

Qədre hərkəs elme bilmaqicadı
Ya təxəssüsli iş olmaqicadı

Bu kəlamin yox təsəvvür qiməti
Bu ağırlıqda tapılmaz hekməti

Beş sifariş eylərəm olsın dəva
Bu işə mərkəb qovıb yorson rəva

Heçkəsə ğeyr əz həq ommid etməsən
Qorx günahundan daha kəc getməsən

Gər soali bilmisən şərm eyləmə
Bilmiyən söz xəlqə heçvakt söyləmə

Bu sifariş sizlərə ey səbr edən
Hövsələ imanə çun baş bər bədən

Olmasa baş bu bədən yoxdur işi
İmanın səbr olmasa yox ərzişi

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
(Googl çevrimi)
Ve Allah'ın selamı üzerine olsun, buyurdu ki: Hikmeti her nerede olursa olsun alın, bazen hikmet münafığın göğsündedir ve dışarı çıkıp mü'minin göğsünde ashabıyla birlikte dinleninceye kadar onu sabırsızlandırır.

 Ve Allah'ın selamı üzerine olsun, buyurdu ki: Kaybolan hikmet mü'mindir, münafıklardan da olsa hikmet öğrenin.

 Ve Allah'ın selamı üzerine olsun, şöyle buyurdu: Herkesin değeri ilmine ve uzmanlığına göredir

 (Bu, hiçbir kıymeti tasavvur edilemeyecek sözlerdendir, hiçbir hikmet onun taşı olmamış, hiçbir sözün büyüklüğü yoktur)

 Ve Allah'ın selamı üzerine olsun, buyurdu ki: Size beş şeyi tavsiye ederim ki, develeri aceleyle sürerseniz ve yolculuğun zahmetine katlanırsanız buna layık olursunuz.

   Sizden hiç kimse Rabbinden başkasını ümit etmesin ve günahından başka hiçbir şeyden korkmasın; eğer kime bir soru sorulursa ve o bilmiyorsa, utanmasın ve "Bilmiyorum" desin. Bilmediğini öğrenmekten utanmak.

 Siz de sabırlı olun, zira başın bedene ne kadar değeri varsa, sabrın da imana göre hiçbir değeri yoktur ve sabırsız imanın, başsız bedenin değeri gibidir.
( Hekmet Her Yerde Ola Öğrenginen başlıklı yazı faramarz-abdollahpur tarafından 14.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu