Neçe İl Piroveye Mezhebe Rendan Eledim
Neçə il piroveye məzhəbe rendan elədim
Ta xerəd fetvasıla hersidə zindan elədim

Məndə Ənqa yuvasın öz başına tapmamışam
Yoxsa bu mərhələni hüd'hüd'ilə san elədim

Ürəğim rişəsinə kölgə sal ey gənce'rəvan
Mən sənun sovda'va bu mənzili viran elədim

Öpmiyəm saqi ləbin tövbə mən etdim, əlân
Dişlərəm ləb niyə mən guş be nadan elədim

Adətin tərsəsinə istəgilən kam! Ki mən
Cəm'iyət kəsbidə, aşüftə o saçdan elədim

Nəqşe məsturi'yu məsti ki bizim əldə dəgil
Hərnə sultane əzəl et dedi, onnan elədim

Məndə var lütfe əzəldən ki təməå firdovsə
Gər'çe dərbaniye meyxanə fəravan elədim

Bu qocalıqda ki yusuf havasın çaldı könül
Əcre səbridi ki bu kulbədə canlan elədim

Dur səhərçağıda sağlıq tələb et hafiz tək
Bu quran dövlətilə hər nə var onlan elədim

Gərçe divan ğəzəlində baş olam etmə əcəb
Neçə il bəndəgiye sahebe divan elədim
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$


(Googl çevrimi)

 Uzun yıllar, aklın emriyle açgözlülüğü ve açgözlülüğü yenene kadar özgür düşünceli akıllının yolunu ve yöntemini takip ettim.

 Simorgh'un yuvasına gitmedim.  Süleyman'ın elçisi Huddad'ın rehberliğiyle bu yola çıktım.

 Ey kıymetli arzu, kırgın kalbime merhamet gölgesi düşür, çünkü ben, senin gibi, bir hazineyle değiştireceğimi düşünerek, gönül evimi harabeye çevirdim.

 İnsanların eleştirileri yüzünden barmenin dudaklarını öpmediğime pişman oldum ve şimdi neden bir aptalın sözlerini dinlediğime dişlerime kadar pişman oldum.

 Alışılagelmiş yol ve alışkanlığa aykırı bir şekilde kalbinin anlamını bul, çünkü ben o sıkıntılı ruhun nimetinden güven kazandım.

 Dindar davranış ve yıkım yolu benim ve sizin elinizde değildir.  Allah'ın emrettiğini yapıyorum.

 Uzun süre hamal olarak çalışmama rağmen, Allah'ın bana bahşettiği lütuftan dolayı Cennet Bahçesi'ne gitmeyi umuyorum.

 Yaşlılığımda Yusuf'a kavuştuğum için mutlu olmam, ayrılığın acısında kendime gösterdiğim sabrın ödülüdür.

 Erken kalkan ve insanlarla barış içinde yaşayan Hafız gibi o da her şeyi Kur'an'ın bereket ve lütfundan elde etmiştir.

 Mahkemenin ve Gazel kitabının başı olmam şaşırtıcı değil, çünkü uzun yıllar mahkeme sahibinin hizmetinde bulundum.
( Neçe İl Piroveye Mezhebe Rendan Eledim başlıklı yazı faramarz-abdollahpur tarafından 21.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu