Mantık  Her  Zaman  Her  Şey  Demek  Değildir.



-Eeee sınavın nasıl geçti bakayım?
-Oldukça güzel geçti baba. Sorular o kadar kolaydı ki inanamazsın. Yalnız bir kaç soruya cevap veremedim
-Allah Allah. Aklında mı cevap veremediğin sorular?
-Evet, aklımda olan bir kaç tanesini söyleyeyim. Mesela şöyle bir soru vardı:

Yüz yıl Savaşları kaç sene sürmüştür?

Cevap şıkları

a) 116 Yıl   b) 99 Yıl   c ) 100 Yıl   d) 150 Yıl

-A benim salak oğlum. Adı üstünde ’’Yüz Yıl Savaşları ’’ Elbette ki yüz yıl sürdü. Bunu yapamadın mı yani şimdi Allah’ın geri zekalısı? Başka hangi soruları bilemedin?

- Şeyyy şöyle bir soru vardı onu da bilemedim.

Panama şapkasını hangi ülke keşfetmiştir?

a) Brezilya  b) Şili   c) Panama   d) Ekvador

-Yuhh yani oğlum. Ulan Panama Şapka...Elbette ki Panama keşfetmiştir. Ne kadar da salaksın sen. Hiç mi mantığın çalışmıyor? Beyin fukarası... Başka?

-Ha, Rusların Ekim Bayramı ile ilgili bir soru vardı.

-Nasıl bir soru? Hatırla bakayım:

-Şöyle bir soru: Rusların 1991 yılına kadar kutladıkları Ekim Bayramı hangi aydadır?

Şıklar:

a) Ocak   b) Eylül   c) Kasım   d) Ekim

-Ve sen bu soruyu da yapamadın öyle mi? Ulan cevabı içinde işte: Ekim Bayramı... Ocakta kutlanacak değil ya. Elbette Ekimde kutlanır. Offf ya tam bir moronsun sen vallahi. Başka?

- Şeyi sormuşlardı.

-Neyi?

- Kral VI. George’un doğru adı nedir?

Cevap şıkları

a) Albert   b) George   c) Manuel   d ) Jonas

- Of be oğlum. Sen insanı çatlatırsın. Yahu haydi bilgin yok, mantığın da mı yok? Adam VI. George... Demek ki doğru adı George. Allah insan oğluna beyni kullan diye vermiş. Ama sende yok anlaşılan.

- Aklımda kalan bir soru daha vardı yapamadığım.

-Nasıl bir soru?

- Kanarya Adalarının adı hangi hayvandan gelir?

Şıklar:

a) Kanarya   b) Kanguru   c) Fare   d) Köpek

-Çüşşşşş. Bunu da yapamadın demek? E oğlum sen o zaman git kendini Sarayburnu'ndan denize at. Kafatasının içinde beyin yerine saman taşıyorsun anlaşılan. Bunu bile yapamadıysan hangi soruyu ya da soruları yapmış olabilirsin ki? Ulan adı üstünde ’’ Kanarya Adaları ’’ Kanarya diye bir kuş duymadın mı yoksa?

Evet, girdiği sınavda bu sorulara cevap veremeyen oğlumu yedim bitirdim adeta. Sınav sorularının doğru cevapları açıklanıncaya kadar da başında ibibik kuşu gibi öttüm. Sonunda soruların doğru cevapları açıklandı.

Efendim meğerse

Yüz yıl Savaşları 116 Yıl sürmüş.

Panama şapkayı Ekvador keşfetmiş

Rusların Ekim Bayramı Kasım ayında kutlanıyormuş

Kral VI. George’un doğru adı Albert imiş

Kanarya Adaları adını köpekten alıyormuş.

Bu sonuçlar açıklandıktan sonra kendimi Sarayburnu’ndan denize atmak üzere evden çıkmıştım ki oğlum ’’Baba ! Yaza kadar bekle, bu mevsimde su çok soğuktur ’’ diyerek beni geri dönmeye ikna etti.

Demek ki neymiş efendim? Mantık her zaman her şey demek değilmiş.

Kabul edin ki sizler de ’’ Ne salak oğlun varmış’’ diye düşündünüz değil mi?

RESİMLER:

1- Yüzyıl Savaşları
2- Panama şapka
3-Rusların Ekim Devrimi Bayramından eskilere ait bir fotoğraf
4-İngiltere Kralı 6. George ( Albert )
5- Kanarya Adaları


( Mantık Her Zaman Her Şey Demek Değildir. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 25.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu