Cep telefonu ilk olarak dünya piyasasına çıktığında Nokia marka 31-10 ve 51-10 denen çok basit telefonlar vardı. O telefonlarda yılan oyunu vardı bilenler bilir. Bir de yine o senelerde Tetris denen oyun vardı bir kaset gibi aletin içinde. Herhalde oynamayanınız yoktur... Tabi bende oynadım bende... Neymiş efendim rekor kıracakmışız... Gece yattığımızda rüyalarımıza bile girerdi.

Günümüzde bilgisayar oyunları piyasasında milyarlarca dolar paralar dönüyor. Akıllı dediğimiz cep telefonlarında da yüzlerce oyun var. Metroda otobüslerde görüyorum her yaşta insan ellerinde telefon oyun oynuyorlar. Belki içlerinde bir yada iki kişi makale ya da haber okuyorsa hepsi o gerisi fasarya... Gencecik çocuklardan yaşını başını almış teyzelere kadar herkes oyun oynuyor...

Her yaşta ki insanlarımıza sesleniyorum. Burada amaç belli insanlar düşünmesin yeter ki sosyal ve toplumsal olaylar üzerine... Üstelik hem gözleriniz bozuluyor hem de beyninizi etkiliyor bilim bunun tespitini yapmış. Yazık etmeyin kendinize...

İnsan akıllı cep telefonları ve tablet bilgisayarlar çıktıktan sonra doğallığını kaybetti. Sizler farkında değil misiniz, bu oyunlar ile toplumların uyutulmaya çalışıldığının? Düşünmeyin yeter ki olaylar ve insanlar üzerine bu isteniyor, durmadan pasa oyun oynayın. Bu arada malı götürende götürsün...

Birçokları kayıtlara geçti, bir çoğu da geçmedi, kaç tane delikanlı bilgisayar oyunları oynarken intihar etti... İlkokula giden çocuklara bir bakın. Kırk kişilik sınıfın yarısından fazlası daha birinci sınıfta gözlük takıyor. Bu çok vahim bir durum.

Sam Amca ve aveneleri her konuda olduğu gibi bu konuda da başı çekiyor. Bütün dünya ülkelerine oyun pazarlıyorlar. Hem kendi toplumlarını hem de bütün dünyayı zehirlemekten geri durmuyorlar, durmayacaklar... İnsanların, hele de çocukların bilinçaltına sürekli şiddet pompalanıyor bu oyunların büyük bir kısmı ile... Sonrası cezaevi ve mahkemelere kalmış...

Anneler babalar sizlere büyük görev düşüyor bu konuda. Çocuklarınızın eline oyalansın da aman sussun diye çok küçük yaşlarda bilgisayar ya da cep telefonu vermeyin. Yapılan araştırmalar beyni bile etkilediğini gösteriyor... Çocuklarınızı doğal yaşam içine sokmaya çalışın. Bisiklete bindirin zaman zaman, paten kaydırın, çıksınlar saklambaç oynasınlar, seksek oynasınlar kız çocukları. Bizler anne babalar olarak dikkat etmezsek nesillerin durumu çok vahim bir yere doğru gidiyor.
( Bilgisayar Oyunlarının Gerçek Amacı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu