Yurdumuz üzerinde bir dolu oyunlar oynanmaktadır. Şimdi bu oyunları sırasıyla gözden geçirelim. Zaman zaman yurdumuz üzerine okey mokey oynanmaktadır. Bir tarafta Sam Amca, masanın bir tarafında Salamon, bir tarafında Mişon bir tarafında da biz varız Hasan ile... Salamon ve Mişon sürekli hile yaparken Sam Amcada onların hilelerini görmezden gelmektedir. Bu oyunu bizim Hasan'ın kazanması çok zor...

Bir başka oyunda uzun eşek oyunudur. Bu oyunda Sam denen dürzü amca yastık olmakta Sam Amca'nın bacaklarının arasına bizler kafamızı sokunca, Salamon ve Mişon ve aveneleri sırayla üstlerimize atlayıp ''Bizim köyün imamları alttan verir samanları üstten çıkar dumanları çattı pattı kaç attı demektedirler.'' Tabi alttakilerin bu sayıları bilmesi her zaman zor olmuştur. Ama bir de bilirlerse ve alta da Salamon ve Mişon ile aveneleri geçecek olursa ondan sonra gel keyfim gel...

Yurdumuz üzerine oynanan oyunlar biter mi? Bitse bile bitirmezler. Kör Ebe var birde. Bez bağlandı mı bizim gözümüze, artık çevremizde olanları göremez oluruz. Eskiden çok bağlarlar ve çok kör ebe oynarlardı bizimle... Siz yapamazsınız zaten deyip, körsünüz zaten deyip de neler neler yaptırmadılar bir saymaya kalksak burada sayfalar yetmez. Uçak Fabrikamızı mı kapatmadılar, bomba fabrikamızı mı patlatmadılar, daha da neler neler...

Saklambaç oynamaya bayılırlar yurdumuzda. Önce saklanırlar bir yerlere bazı şirketlere, bazen gazetelere ya da sivil toplum kuruluşlarına, takma isimler ile sonrada bizi ebelemeye sobelemeye kalkarlar... Bir iki göbek geriye gidip şecerelerini çıkardınız mı kimin ne olduğu ne olmadığı kabak gibi ortaya çıkacaktır... En büyük özellikleri de uzun süre saklanabilmeleridir...

Tabi birde yağ satarım bal satarım, ustam ölmüş ben satarım, oyunu var onu da unutmamak lazım. Bu oyunda günümüzde artık ''Uçak satarım, tank starım, silah satarım ülkeleri kendi topraklarıma katarım.'' oyununa dönüşmüş durumda... Sam Amca ve avenelerinde oyunlarda bitmez satın aldıkları oyuncularda bitmez.

En önemle oynadıkları oyunlardan bir tanesi de ''Kukla Gösterilerdir.'' bir çok devletlerin başında kendi getirdikleri kuklalar bulunur. Halk bu kuklaları vatan sevgisi ile dolu dolu milletini seven insanlar zanneder baştan. Oysa ki kuklaları oynatan kuklacılardır bunu kimseler aklına getirmez. Ne zaman ki kuklaların gerçek yüzü ortaya çıkar o zamanda iş işten geçmiş olacaktır. Bunların kuklalarını aklınıza gelebilecek her yerde görebilirisiniz. Bir kuklanın işi bittiği zaman, kaldırılır onun yerine başka kuklalar oyuna dahil olur ve gösteri devam eder, halk uyanana kadar...
( Yurdumuz Üzerine Oynanan Oyunlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu