Ahlaki Dejenerasyon Ve Yeni Nesiller 2

A A Denemeleri AHLAKİ DEJENERASYON VE YENİ NESİLLER 2

AHLAKİ DEJENERASYON VE YENİ NESİLLER

2

Dün bu konuya giriş yapmış, bu gün içinse çareleri araştıracağımızı yazmıştık. Öncelikle eğitim alanında yapacaklarımız hatırlatmakta fayda var.

Bu alandaki önerilerimiz eğitim üzerine yazılarımızda açıklamıştık. Burada özetlemekte yarar var. Öncelikle dindar ve ahlaklı nesiller yetiştirmek zorundayız. Dahası dindar nesillerin yetişmesi için yasakların kaldırılması, gerekli, dini ve ahlaki eğitimin verilmesi şarttır. Bu güne kadar verilen eğitimin laik eğitim adı altında dindışı eğitim olduğunu söylemeye gerek var mıdır bilmiyorum.

Öğrencinin dinini öğrenmesi, öğrendiklerini uygulaması için gerekli ortamlar son derece kısıtlı, hatta yasaklı bir durumdadır. Batıda din eğitimi kilisede verilir ve bu eğitim için özel ve yeterli bir vakit verilirken, bizde bir saatlik in dersinin olsa olsa dine yabancı bir nesil yetiştirdiğini görmek için üstün zekalı olmaya gerek yok sanırım.

Beş vakit namazın farz olduğunu teorik bir şekilde öğrenen öğrenci bu ibadetini yapmaya olanak bulamıyordu daha bu güne kadar. Bu günde yılların getirdiği öğrenci alışkanlıkları ve toplumsal baskı yüzünden bu ortam oluşmamakta, dindar ailelerin çocukları yarım yamalak öğrendikleri dinlerini yaşama alanına geçirememektedirler.

Dahası Cuma namazını farziyyetini, bunun toplumsal sorunların çözüldüğü bir namaz, daha ileri giderek bu günün Müslümanların bayramı olduğunu öğrenen genç bütün bu teoride öğrendiklerinin pratiğe geçmediğini görmekte, hali hazırdaki durumun defakto bir durum olduğunu yılardan beri bizzat yaşayarak içselleştirmiş bulunmakta, aksinin olabilirliğini düşünememektedir, hatta hayal edememektedir bile.

Ayrıca okul ortamında oluşan seküler yaşam biçiminin yansıması, öğrencinin öğrendiklerini uygulamasına izin vermemekte, mahalle baskısının ağırlığı buna imkan vermemektedir. Bu mahalle baskısının kırılması oldukça zordur. Ancak din özgürlüğünün artması, uygulama imkan ve şartlarının oluşması belki zaman içinde gidişatı değiştirebilecektir.

Benim çocukluk yıllarımda lise öğrenimi gören bir komşumuzun arkadaşları tarafından sırf evinde gizli gizli namaz kıldığı için imam diye nitelendirilmesi sonucu namazını lise sonlarına ertelediği ancak üniversiteyi bitirdiği, hayata atıldığı halde bile geri dönmemiştir.
(Devam edecek)

Ahmet Kemal
Kayıt Tarihi : 20.2.2015
( Ahlaki Dejenerasyon Ve Yeni Nesiller 2 başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 1.11.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu