Balkonundaki korkuluktan sarkıtmış kıymetlisini,paçalarını dirseklerine kadar sıvamış, almış eline sopayı vurdukça vuruyor...Bu neyin öfkesidir,neyin hınçı,neyin intikamı,"bu ne şiddet bu celal?" Kötülükten kime yarar gelmiş ki?
"Pat pat,küt küt"sesleri yankılanıyor yeni yapılan binaların sıvasız duvarlarında,bu çığlıkları duyup da kayıtsız kalmak elde değil.Pencereyi açıp:
"Yeter yahu,nedir bu rezelet gübegündüz"diyesi geliyor insanın ama kadının nasıl bir tepki vereceğini bilemediğinden,bir süre sessiz kalıyorsun.
"Yaşından başın utanmadan bana ne laf atıyorsun deyyus,"dese,mahalleliyi ayağa kaldırır,al başına belayı. "Kusra bakma komşu biraz rahatsız ettim özür dilerim bir daha olmaz,ben en iyisi dövmeye içerde devam edeyim." diyerek nezaket örneği mi göstecek?
"İster polis çağır ister jandarma,bunu elimden kimse alamayacak."diyerek meydan mı okutacaktı acaba hem suçlu hem güçlü.
Yukarı tükürsen bıyık,aşağıya tükürden sakal misali ne yapacağımı bilemedim,sağıma soluma baktım kimsecikler yoktu bana arka çıkacak, yoksa sadece ben miyim bundan rahatsız olan?İnsan göz göre göre de kendini ateşe atamaz ya...
Şu yurdumun insanları bir tuhaf canım,karışsan bir dert karışmazsan bin dert;herkes her şeyi biliyorum sanır oysa hiçkimse bir şey bilmez.Komşuluk hakkı var,o saatte işten gelip belki uyumak isteyenler var,kimse sizin pat küt sesinizi dinlemek zorunda değil ki.Hele bazı insanlar var kavga etmek için bahane arıyor,gözünün üstünde kaş var desen kıyameti koparacaklar.
Kıymetlisinin ağzı var dili yok,onca darbelere karşı en küçük bir tepki vermiyor,bizim oralarda:"Dövülen keşkek tatlı olur."derler acaba o da,tatlı olduğunu sahibine ispatlamak istediğinden mi ses çıkarmıyordu? Onu tam çözemedim ama ses çıkarmamasına hak verdim kira vermez,fatura ödemez,yıllardır evimizin hem bekçiliğini yaparlar hem aksesuarıdır,ayda bir tokat yemiş çok mu,peki,onun bu işten karı nedir diyecek olursanız,tozlarından kurtulmak...
Ancak bu halının markasını öğrenemedim,beni bağışlayın!
(
Kıymetlisini Dövüyordu başlıklı yazı
berberce tarafından
2.11.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.