CENNETTE ARSA…
Her dine ortaçağı yaşatırlar .. Her dinin illa bir bezirganı vardır..Uleması olduğu gibi
Hristiyanlık da ENDÜLÜJANS diye bir kavram bardır..Verirsen parayı, kurtarırsın hem bu dünyayı, hem öbür dünyayı…
Yardım işini kurumsallaştırdığında ortaya çeşitli cemaatler çıkar..Bir papaz hem kendini hem bağlı olduğu kiliseyi kurtaracaksa “itirafçı ol söyle günahını affetsin seni”..Paran mı yok ?Kutsal değerler için savaşmaya gidersen Katolik kilise seni de kendisini de kurtarır..Asker olarak gidemiyor musun? o zaman askere gidenlere sahip olduğun imkanlardan bir kısmını bağışla hem kendini hem kiliseyi kurtar…İlk haçlı seferi düzenlenirken ve kilise kendini düzeltme hareketinde bulunurken durum bu idi..
Bize yabancı mı bu kavramlar?.Doğu ve güneydoğu kentlerine git bakalım kimler gavs kimşer şeyh ?Ve nasıl hem bu dünyayı hem öbür dünyayı kurtarıyorlar gör..
Din ilmi için yapsalar ne ala.. Hep mirasa çalışıyorlar..
Bugün milyonlarca müslümanı mülteciye, ölüye ,yaralı veya sakata çeviren ler tesadüfü bir olayın baklası değildir..
Bunları bilmek için bazı kavram ve adları da bilmek gerekir..
Beytüllahim ,Hz isa nın doğduğu yer Kudus ün güneyinde Batı Şeria daki şehrin adıdır. Hani her gün yangın bombalarının biri bitmeden diğerinin patladığı yer..Beytüllahim ,Kendi vatanlarında Mülteciye dönen filistinlilerim yaşadığı yerdir..
Kudüs deki bir diğer Hz isa ya ait yer Golgotha şehir surlarının hemen dışında Hz isa nın çarmıha gerildiği yerin adıdır..Bu kadar din bilgisi yeter..
Biraz da tarih bilgisi verelim ..
Ms 313 de dağılmaya yüz tutan Roma da birlik ve heyecan oluşturmak için imparator Konstantin“Hristiyan affını“ çıkarana kadar bir Roma lı askerin atının kişnemesi bile papaz ın yer altına kaçması için yeterdi..Çünkü Roma tek güç olarak emsalsiz di ve kendisini bilirdi Tanrı tanımazdı..Af geldi Roma şimdi tüm dünya da “katolik dünyasının “merkezidir.Afla birlikte 450 de Batı Roma imparatorluğunu yıkıp yerine kilise kendi imparatorluklarını kurdu.
Oluşan güç merkezlerinin yaşaması kendi dinamiğini sağlayacak düşmana ihtiyaç duyar…7. yüzyılda dünya müslümanlaşmaya başladığında artık tek düşman İslam dı.. 1090 yılına gelindiğinde islamın kılıcı Türkler de çok olmaya başlamışdı..Hatta ona fırsat veren Bizans imparatorluğu da öncül düşmandır..Haçlı seferleri için asker toplanırken kıta avrupasında “Müslümanlarla kim alış veriş yaprsa afaroz cezasına çarptırılır..”kuralını vatikan koymuşdu..Venedikliler bu cezalarla korkutularak Araplarla ticari faaliyetleri engellenmeye çalışılmıştır..
EvetPapa,papa olmuştur ama papa oluncaya kadar dünyanın 7 kıtasından gelen kanlarla 1300 yıldır yıkanmaktadır..Güney amerka dağlarının dilleri olsa da konuşsa..
Bazı kavramları bilmezsek onların neden Kudüs de kadın ve çocuklar yakılırken ses çıkarmadıklarını anlarız..
Papa nın tarihde çıkardığı emirler yok olmadı.Bizim dinimizde söylenmese de söylendiği farz edilen söz ve eylemler nasıl din bezirganlarına geçim kaynağı olduysa aynı şey hristiyan dünyası içinde geçerlidir.Bizdeki tek fark öldür değil acıma duygusunun deşilmesidir..Gidip ağzımız açık Roma da Madrid de Strasburg da seyrettiğimiz katedraller bazilikalar hepkan ve göz yaşı birikintisine yol açan ve kilisenin %30 ganimet hissedarı olduğu Amrikan kıtası keşif sonrası katliamlr ile Kudus e düzenledikleri haçlı seferlerinde elde ettikleridir..
Günümüze gelindiğinde Yok Belçika meclisinde yok Fransa meclisinde Kudüs e dair bir iki aykırı ses çıkaran vekilleri demokrasi örneği olarak sakın alma.Bak seceresine onlarda 2 kuşak öncesi ya müslüman ya da kaçak yollarla gelmiş ataları sayesinde o üllenin vatandaşlığını kazanmıştır..Yoksa çocukluğundan itibaren kilisenin kanlı tarihi kalıntıları içersinde her pazar ayininden geçen kimseden insanlık dersi alamayız…
Kurumsal kimlik varlığı için düşman ister.Düşmanın yaşı cinsiyeti fark etmez..
Cennet vadeli arsa satanlar hep dünyayı cehennemleştirir
Torun Halili
(
Cennette Arsa başlıklı yazı
HALİLİ tarafından
3.11.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.