1 KASIM SALTANAT KALDIRILDI
      Savaşı kazanan yönetir de ..
      Sanki ortada saltanatın kaldırdığı ordu vardı…Asker silah bırakmış  izmir istanbul esaret altında idi..Kaldı ki zaten inamcımızda saltanan diye bir kavram var mı?
        Saltananat denen yönetim biçimi , asrı saadet denilen dönemde var mı idi .?Yatıp kalkıp ,her müslüman saltanatı kaldıranlara dua etmesi gerekir.. Muaviye nin dilimize küfür olarak geçen ,iade edilmek üzere emanet aldığı yönetim yetkisini Yezid i yerine geçirmesi ile saltanat islamiyet içerisine girmiş bir kavramdır. Veda Hutbesinde her şeye deyinen Hz Muhammed bilmiyor muydu Muaviye nin yaptığını ,yerine soyundan  birisini bırakmayı..?Dinimizde saltanat yoltur kibir yoktur.Saltanat kibire yol açar.Eşitsizliğin ta kendisidir.
        Kurtuluş savaşı yapılırken ,Sanki Mondros mütarekesi ile bırakılmış ortada silahlar vardı..
       Hatırlayın adına stadyum olan ve karanlık kimselerce şimdi avm nin isim kahramanı Şehit Hamdi Bey i jatırlayın..Kuvvacı Edremit kaymakamı Hamdi Bey saltanat tarafından görevden alınınca, İngiliz cephaneliklerinden, baskınlarla temin ettiği silahları,Müdafai Hukuka taşıyordu.Saltanatın Anzavur çetesi, Hamdi beyi şehit ettikten sonra Biga da at arkasında ölüsünü sürüdüler.. Meydan da ibreti alem için günlerce asılı bıraktılar..”Kuvvacı olursanız başınıza bu gelir” dediler      
        Peki sen ,Buna yapanlara sebep olanlara savaşdan galip çıkmış olarak acır mısın?..
          Atatürk,Toplum sözleşmesi Fransızca eserden okumuş bir hukukçu gibi meclis kuruyor.O Meclis kurdum demekle kırulmuyor.. Meclisi kurmak için Batırılmak istenen “Bandırma vapuruna” biniyor.Dağları -geçitleri idam cezası ile yetkileri alınmış, bir müfettiş olarak geçiyor..Fikir olarak millet egemenliğini işliyor. Toplantılar yapıyor..Toplum sözleşmesinden haberi olmayanları haberdar ediyor.
           Müdafayı Hukukçuların oluşturduğu  meclisden amerikan demokrasisi beklenmez..Saltanatı kaldırıp cymhuriyet ilan ettikleri için Tüm kuvvacıların ruhları şad olsun 
         Kuvvacılar ölür kuvvacılık ölmez

Torun Halili
( 1 Kasım Saltanat Kaldırıldı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 2.11.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu