Bir gül misali arıyorum çöllerde, ne o leyla ne ben mecnun. Nun masalları dinliyorum geceleri yıldızlardan. Yıldızlar üşüyor ben üşüyorum. Aşkın, ateşi de ayazı da pek çetin oluyormuş. Bu ana kadar bilmiyordum. Çöller, vahalarda nefes alır; hurma dalları nıfsılleylde şarkılar söyler. Bir  vahanın özlemiyle yanıp tutuşuyorum nicedir. Bilmem erişebilecek miyim? Şimdilik, emsalsiz sevgilinin hayaliyle avunuyorum…

 

                    Ansızın bir yıldız kayıyor, yüreğimde ince bir sızı duyuyorum. İnceliyor o nihalin hayali, efkârlanıyorum. Gökyüzü sere serpe, yıldızlar ışıl ışıl; ama hasret sancısı büküyor boynumu, dertelerimi içime dürüyor susuyorum. Görenler lâl sanıyor, dualar ediyorum, dilimin bağını çözsün diye Mevlaya. Gümüş renkli sevda iklimine doğru yola çıkmak istiyorum. Ne atım var ne yoldaşım…

 

                    Mevsimlerim değişiyor, baharım kışa tebdil oluyor.  Yıldızlardan dinlediğim nun masallarını  kendime anlatıyorum. Oysa biliyorum, o da çok severdi nun masallarını. Neyleyim iklimine eremiyorum. Akim kalıyor her hamlem. Nun masalları öksüz…

 

                  İçimde bir nihal büyüyor,adında katmer katmer gül  açan. Öyle bir nihal ki ne tarife sığıyor ne tasvire.  Büyüdükçe büyüyor yüreğimde, o yeşerdikçe ben kuruyorum. Nun masallarına hüzün çeşni oluyor. Çöl yangını bir sine taşıyorum bağrımda. Kalp ağrıma neşter arıyorum bulamıyorum. Gizemli şehirler düşüyor yadıma; Semerkant , buhara, Merv… Yıldızlara bakıyorum  veyl diyorum. İçimdeki yangın şiddetleniyor.

                   Çöller yanıyor ahvalime,  sürüsünü yitirmiş  çoban misali, bir vaha arıyorum. Hurma dallarından şarkılar dinlemek istiyorum serin gecelerde. Hurufatla bir anlaşma imzalıyorum. Yakamı bırakmalarını istiyorum. Üçü hariç cümlesi imza atıyor anlaşmaya. Ayn ,şın ve kafı sadağıma koyup. Havf Vadisinden geçip bir vahaya ermek için yola çıkıyorum. Lâkin ne atım ne pusatım var… İçimde yangınlar.

 

                     Şu deni dünyada, yolum hep çöllere düşüyor. Mecnun’un geçtiği güzegâhlarda ne soğuk sulu bir pınar ne bir vaha. Yıldızlar uzaklardan ışıldıyor.  Yârin gümüş renkli kıyılarına ulaşmak için bir yol bulamıyorum. Çöller yangın yeri, çöller ıssız. Çölleri geçmek, emsalsiz perinin iklimine ulaşabilmek için; gökten, içimi dışımı serinletecek yağmur bekliyorum.Bir gül misali arıyorum çöllerde ne o leyla ne ben mecnun. Nun masalları dinliyorum geceleri yıldızlardan.

Ankara,19.08.2010 İ.K

 

                     

( Nun Masalları Dinliyorum Geceleri Yıldızlardan başlıklı yazı İbrahim Kilik tarafından 19.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu