İstatistik bilgilere karşı özel bir merakım var.Medya takip merkezinin ulusal gazetelerin tekzip raporunu incelemekte fayda var.

Yıllardır gazetelerin traj raporlarına bakarım.Yıllar önce toplam traj 4 milyondu.
Nufus ve öğrenci sayımızın artmasına rağmen hala toplam traj 5 milyona ulaşmadı.

Bu sonuçta gazetecilerin suçu yok mu?Bir zamanlar kartel basını vardı.Haberler bu kartelden beslenirdi.
Siyaseti dizayn ederdi.on yıl önümüzü görüyoruz derken 2001 krizi oldu.

Şimdi yandaş basın var.Okuyucu tarafsız habere nasıl ulaşacak.Bir kısım basın sadece"ergenekon" yazacak,yorumlayacak.Birde deniz fenerimiz vardı.Ama bu haberi bazı gazetelerimiz görmüyor. Görmezlikten geliyor.
Muhalefet partileri basın toplantısına bazı gazetecileri davet ediyor
İktidar;gazete yazarlarına dikkat et diyor.Onların maaşını sen veriyorsun.Olumsuz haber yazmasın.
Bazı basın patronları da durumdan vazife çıkararak gazete yazarının işine son veriyor.
Durum bu olunca,gazeteler haber ve sanat işlevini kaybedinde,dördüncü kuvvet basında güvenini kaybediyor.


Medya Tekzip Merkezi son üç  aylık dönemde basının tekzip karnesini yayınladı. Elde edilen verilere göre, Hürriyet, Milliyet ve Vatan en çok tekzip ve cevap ve düzeltme yayınlayan gazeteler oldu.


Hürriyet (1 tekzip, 6 cevap ve düzeltme, 7 yalanlanmış haber, 33düzeltme),

Milliyet (1 tekzip, 5 cevap ve düzeltme, 5 yalanlanmış haber, 21 düzeltme),

Vatan (10 cevap ve düzeltme, 2 yalanlanmış haber, 18 düzeltme),

HaberTürk (10 cevap ve düzeltme, 5 yalanlanmış haber, 12 düzeltme),

Yeni Şafak (8 cevap ve düzeltme, 3 yalanlanmış haber, 10 düzeltme)



İşte Tekzip Merkezi'nin yayınladığı raporun ayrıntıları...

İşte Tekzip Merkezi'nin yayınladığı raporun ayrıntıları...

 

( Medya Takip Merkezi Ve Tekzip Alan Ulusal Gazetelerimizin Karnesi başlıklı yazı M.Filizman tarafından 7.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.