Serbest Kürsü / Mektup

Eklenme Tarihi : 14.10.2010
Okunma Sayısı : 1444
Yorum Sayısı : 0
 




( 12/26/2008 )
---------------------«»---------------------
hayırlı günler hocam.
bugün siteye girince iki mutluluğu birlikte yaşadım.ilk önce son yazdığım yazı günün yazısı olmuş, buna sevindim, çünkü insanlar okumuş.demek ki birilerine faydam dokunacak.demek ki birileri benim bu hayatımdan ders çıkarıp kendilerine doğru yolu bulmaya çalışıp, sıyrılacaklar.ve merhamet edecekler başkalarına.
ve mektuplarımız.ilk mektubumuzu asmışsınız.çokta güzel olmuş.dilerim çok kişi okur ve faydalanır.Rabbim herkese nasip etsin kurtulmayı.nefsimizin esiri etmesin.herkesi hidayete erdirsin.Allah sizden razı olsun hocam.
---------------------«»---------------------






Tarih:26 Aralık 2008 Cuma 14:56:03
RE:merhaba

Selam kızım,

Yazıyı ben senden önce görmüşüm demek.Çok güzel bir yazıydı.teknik olarak..Bu yazılardan ve mektuplarımızdan bir can kurtulsa bile hesabı yapılamayacak derecede sevaptır.Bunun anlamını, kurtulan birisi olarak,senden daha iyi kimse anlayamaz.
Nefis adlı yazıma yazdığın bir cümle ile tanışmıştık,hatırlıyor musun.Ve iş nereye vardı..
Hamdiye senin ve Esra’nın mektuplarıyla aramıza katıldı.Şimdi daha huzurlu,zikirleriyle meşkul.Geleceğe umutla bakıyor.
Gül de bu hafta başlayacağını söyledi.
Bakarsın bize haber vermeden okuyanlar çıkar.Ya da vardır öyleleri.İçinde bulundukları durumu sorgulamaları bile yeter..Büyük günahların insanın dünyasında ve ahiretinde yaptığı hasarları yazmış olsak,yazılarımızın çekiciliğini örseler.O yüzden dünyalık ibretlerle yetiniyoruz.
Umarız daha da başarılı oluruz.
Allah yardımcımız olsun.amin.

---------------------«»---------------------
süveyda(m) ( 12/26/2008 )
---------------------«»---------------------
amin hocam inşaallah daha çok kişiye ulaşır bu ibretlik hayatlar.Size Gül ü soracaktım ben sormadan söylediniz.Umarım vakit geç olmadan o da nasibini alır,silkelenip kendine gelir ve Rabbi ile buluşur.
hocam rüyalarımı anlatmak istiyorum ama sabahları uyandığımda hatırlayamıyorum.mesela bu gece sürekli denizde gördüm kendimi ama detaylarını hatırlamıyorum.
her sabah askerim uyandırıyor beni sabah namazına.o da kılmaya çalışıyor orada.pek mümkün olmuyor biliyorsunuz.hastalanmış, grip olmuş.çok üzüldüm. sesi kısılmış.ilaçta yokmuş orada.dua ediyorum onun için.sizde dualarınızı esirgemeyin hocam.

---------------------«»---------------------

Tarih:26 Aralık 2008 Cuma 15:34:18
RE:RE:RE:merhaba


Gül bir hafta izin istedi.Her şeye evet diyorum,bu durumdan kurtulmak istiyorum diye yazmış.Biliyorsun ona sert bir mektup yazmıştım.Beni sana şikayet etmişti.Ama sonunda öfkesini yendi ve evet dedi.Esasen öfkesi kendine idi.Fark etti sanırım.

Rüyaların tamamının açık olması beklenemez.Hatırlaman gerekenleri hatırlatır Mevla.Deniz görmek çok güzeldir.Bir ara yazmıştım,rüyalarda eğitileceksin.Bilinç altın düzene sokulacaktır.

Askerimize sağlık dilerim.Merak etme,orası dualı ocaktır.Acı patlıcanı kırağı çalmaz derler.Yiğidimiz oraya adapte olmaya çalışıyordur.

Dualarım seninle.O da senden.
Gözlerinden öpüyorum.

------------ ( 12/26/2008 )
---------------------«»---------------------
hocam ;
az önce secdeye kapanmış gözyaşları ile dua ederken,tövbe ederken aklıma birşey geldi.Rabbim herşeyin en iyisini ve zamanını bilir mutlaka ama bu soruyu sormaktan alıkoyamadım kendimi.

Günahlara batmaya başladığımdan itibaren çokça dua ettim.Öyle ki en pis ve hoşnutsuz fiil halinde iken bile dua ettim;
Beni kurtar.Hayırlara ulaştır.Bir tek adama ve bir tek yere ait olmak istiyorum.dileğimi ver bana.günahlarımdan utanıyorum. ne olur beni kurtar,bir vesile gönder.hayırlı olanı gönder...
gibi dualar ettim.ama aradan çok uzun zaman geçti ve ben bu zaman içinde günahlarıma ve çirkin fiillerime devam ettim.bir iki aydır temiz haldeyim.
Sorgulamak benim haddim değil elbette ama sadece merakımdan soruyorum bu soruyu;onca dua o zamanlar kabul olmadı ve günahlarım katlanarak arttı.peki neden bu zaman tecelli etti bu güzellik.
umarım anlatabilmişimdir hocam.neden yıllar sonra kurtulmayı nasip etti bana.neden daha önce değil de yıllar sonra.




Tarih:26 Aralık 2008 Cuma 18:09:30
RE:merhaba

Merhaba kızım.

Bu şekilde düşünmekte haklısın.İşin hikmetini merak ediyorsun.Bunu anlamak ve anlatmak çok derin din felsefesi bilmeyi gerektirir.Böyle durumlarda işin içinden çıkamayanlar,’hikmetinden sual olunmaz ’demişler.

Bu konu gerçekten derin bir konudur ve her aklın almayacağı izah ve bilgileri gerektirir.Üstelik uzun alt bilgiler verilmeden açıklanamaz.Böyle bir girişimde bulunsak,yararı ne kadar olur bilinmez ama, mektupların okunmasını zorlaştırır.Kolay anlaşılır birkaç şey söylemek gerekirse,şunları diyebiliriz.

Bir istikamette,belli bir hızla giderken yapılan frenlerde vasıta hemen durmaz,yeterli firen mesafesine ihtiyaç vardır,değil mi.Varsayalım ki sen içine düştüğün durumun zannettiğin gibi zevk ve para kazanmanın ötesinde kötü birşey olduğunu anladın,vazgeçmek istedin ama,durmanı gerektirecek derecede firene bastın mı.Tereddütler mi yaşadın.yaptığın dualarında ne kadar samimi ve ısrarlı oldun.
Bir duayı bir kere söylemek varsayalım bir adımı durdurmaya yeterli,pekiyi sen kaç adım giderken kaç kere dua ettin.Senin içine düştüğün durumun kaç değişik yüzü var,senin o küçük duaların kaçını durduracak.
Allah’ı yok saymak,haramları yiyip, içmek,
günahı sevapmış gibi görmek,işlemek,
o işi yapıp haram olan parasını yemek,
insanları aldatmak,hakaret etmek,aşağılamak,
iyilere kötü,kötülere iyi gözüyle bakmak,
cinselliğin kendi içinde bile aşırıya kaçmak,
başkalarının da bu yola girişine sebep olmak,teşvik etmek,arka çıkmak,
birilerine müşteri bularak veya başka bir şekilde yardım etmek vs. günahları da beraberinde işlemiş olmak....Yapılan yığınla günahın hangi birine yetecek yapılan o birkaç cümlecik.

Duanın da hem kurallarına uyularak yapılması gerektiğini hem de sistemli olmasının şart olduğunu son zamanlarda yaptığın için biliyorsun.Ayrıca bir yandan günaha devam etmekle bırakmış olmak arasında fark olmalı değil mi.
Bir de hangi suç için hangi şekilde dua edileceğini bilmek gerekir.Delilerin kuyuya taş atması kolaydır da çıkarmak için kırk akıllıya ihtiyaç duyulur.

Düzenli namaz kılmadan Allah’a tam olarak yönelmeden öyle bir günahtan temizlenmek mümkün değildir.hani hastalık için hem ilaç verir düzenli kullanmamızı isterler,hem de perhiz verir,yatak istirahatı önerirler.Ve hepsini birden yapmamız gerekir.Onun gibi.

Sen işin bu yanı ile değil de geleceği ile ilgilen.Bundan böyle asla namazdan ayrı kalma.Bilerek kazaya bırakma.İyiliği artır,kötülüğü düşünce bazında bile azalt.Sık sadaka ver.Her gece uyumadan önce istiğfar ederek yat.Günün bilerek bilmeyerek işlenmiş günahlarına günlük tövbe gerekir.Bilmeden yapılan o kadar çok hata olur ki,anlatılamaz.

Bu devam ettiğin duanın ardından başkalarına da ihtiyacın olacak.yani tedavin biraz daha devam edecek gibi düşün.
Mektup uzadı.Kal sağlıcakla.Şükürden ve salavattan eksik kalmayasın.



----------Tarih:26 Aralık 2008 Cuma 18:58:36
RE:RE:merhaba


anladım hocam.doğru söylüyorsunuz kurtulmayı istedim ama tereddütler dolaşırken beynimde.samimi değildim yeterince.bunu geniş bir zamanda yazacağım size.
namazlarımı kılıyorum Allah a şükür.ve büyük bir keyif alıyorum kılarken.eskiden okunan ezan beni hiç ilgilendirmez, hatta bazen ne çok uzadı bu ezan derdim.vah benim gaflet anlarım.
şimdi ezanı duymak için dikkat kesiliyor kulaklarım.vaktini geçirmeyeyim kılayım diye.Şükürler olsun.

Tarih:26 Aralık 2008 Cuma 19:59:48
RE:RE:RE:
merhaba Safiye,

Ne güzel.
İşte böyle.Tadına varmadığımız şeyleri anlamsızca reddederiz.Bilmediğimiz şeylerden korkarız.Suça bulaşanlara suç gıda gibi gelir.Alışkanlık yapar.Canları yanıncaya kadar sürdürürler.O nedenle deriz ki, cehennem de rahmettir.Canlarının yandığını gören günahkarlar tövbeye yönelir,rahmeti celp eder, cennete hak kazanırlar.Allah, Rahmetim gazabımı aşmıştır, derken bu gerçeği de işaret etmiş olmalı.Yani gazabın arkası da rahmettir.

Bugün, sen de ben de, Gül’ü hatırladık ya,az önce aradı.Başlamak istediğini yazmış.Kayıtsız şartsız ne önerirseniz yapacak,içinde bulunduğum bataktan çıkacağım inşaallah,diyor.
Gecen hayırlı olsun.
( Hükümsüz Fahişe Safiye- 35 / ' Rabbim Herkese Nasip Etsin Kurtulmayı.' başlıklı yazı HaciAli Bayram tarafından 14.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu