1. ÇUKUROVA ŞİİR OKUMA YARIŞMASI SAHİPLERİNİ BULDU “1. ÇUKUROVA ŞİİR OKUMA YARIŞMASI”
SAHİPLERİNİ BULDU

“EMİNE SEVİNÇ ÖKSÜZOĞLU
1. ÇUKUROVA ŞİİR OKUMA YARIŞMASINDA 1.OLDU”

Adana Can by mix Müzik-Sinema Yapım tarafından organize edilen ve Can By Mix Müzik – Sinema Yapım Genel koordinatörü Münevver Düver hanımefendinin genel koordinatörlüğünde gerçekleşen, 1.Çukurova Şiir okuma Yarışması 30 Ekim 2010 günü, Adana Seyhan Kültür Merkezi Mehmet Akif Ersoy salonunda düzenlenen muhteşem bir organizasyonla sahiplerini buldu.
Can By Mix Müzik-Sinema Yapım sahibi Cevdet Özcan bey konuşmasında “bir ilki gerçekleştirdiğimiz bu organizasyonla adımızı tarihe yazdırdığımız için mutluyum, bu mutluluğu yıllarca devam ettirmek için 1.Çukurova Şiir Okuma Yarışmasının devamının geleceğini” vurguladı. Aylardır hazırlıklarını büyük bir titizlikle sürdüren ekip, yarışma kriterlerini hazırlarken yarışma şartnamesinde yer alan maddelere tek tek riayet etmeye özen gösterdiler. Yarışmaya gönderilen tüm şiirlerin bir kitap veya Cd’de (antoloji eseri olarak) toplanacak olması da organizasyonun ne kadar büyük ve ciddi anlamda düzenlendiğinin bir göstergesi olduğunu ortaya koymaktadır.
Yarışmaya gösterilen ilgi beklenilenden fazla oldu. Yurt içi ve yurt dışından gelen yarışmacılar, Akademisyenlerden oluşan jüri ve halk karşısında büyük ter döktü. Jüri Üyelerinin titiz çalışması sonucunda
 
1.2.3. ve Jüri Özel ödülü olmak üzere 4 ödül sahiplerini buldu. Jüri Üyeleri; Prof.Dr. Nurullah Çetin (Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fak. Türk Dili ve Edebiyatı Böl. Yeni Türk Edebiyatı Anabilim Dalı Bşk.). Prof. Dr. Erman ARTUN (Çukurova Üniversitesi Fen – Edebiyat Böl. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Üyesi). Yar. Doç. Dr. Nuran Öztürk (Çukurova Üniversitesi Türk İslam Edebiyatı Öğretim Üyesi). Ayhan Karataş (Çukurova Üniversitesi Fen – Edebiyat Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmacı). Mehmet Nuri Parmaksız (İlesam Genel Başkanı Eğitimci / Şair Yazar) dan oluşuyordu.
Kıyasıya devam eden yarışmayı Radyo Süper Fm’in deneyimli sunucuları Kemal Kiricı, Melike Alıcı ve Radyo Ender Fm’in genç sunucusu Zeynep Genç birlikte sundular. Amatör ve profesyonel katılımcılara açık olan, Konu ve tarz sınırlaması olmayan yarışmada 29 Şair okudukları şiirleri ile kıyasıya yarıştılar. Alfabetik sıralamaya göre şiirlerini seslendiren yarışmacılar sırası ile şöyle;
Abbas Paksoy (Kadirli Osmaniye), Adalet Özgören (Adana),Adnan Özcandan (Kozan Adana), Ali Şahin (Kozan Adana), Ayten Özkanaktı (Adana), Baki Yıldırım (Ceyhan Adana),
Emine Sevinç Öksüzoğlu (Berlin Almanya), Esin Ayşe İnan (Ceyhan Adana), Fatih Bulut (Adana), Fatih Şahin (Konya), Fatma Hizmetli (Sivas), Fuat Duymaz (Adana), Gülten Ertürk (Beypazarı Ankara), Hakan Balcı (Kozan Adana), Halil Özdemir (Adana), Hasan Hüseyin Anmak (Adana), Hatice Umut (Adana), Mansur Emekçi (Adana), Mehmet Tokmak (Adana),
Melek Erten (Adana), Mustafa Akdoğan (Osmaniye), Selahattin Baysal (Adana), Şaban Şavin (Adana), Şengül Sekman İban (Tarsus Mersin), Veli Bilici (Adana), Yüksel Güngör (Adana),
Haldun Zezer Şahin (Can Can) (Adana), Fikret Ulutaş (Adana), Fatma Genç (Adana)

Programa il dışından gelerek bizleri onurlandıran; Adıyaman’dan Şair Şemsettin Dervişoğlu, Yozgat’dan eşi ile birlikte programımızı şereflendiren Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Derneği Başkanı yazar, gazeteci, şair Ahmet Sargın, Yozgat Genç iş Adamlar Derneği Başkanı ve iş adamı Yerköylü Ayhan Çelik, Hatay’dan bizleri yalnız bırakmayan Şair Sevil Mısırlıoğlu davetliler arasında yerlerini aldılar.

Programın Onur konukları ise; Bursa’dan Temel Şahin (Aşık Turabi) sazı ve sözü ile türkü dolu anlar yaşatırken, programın bir diğer onur konuğu ise; Adana’dan Abuzer Yılmaz (Aşık Kederi) idi. Aşık Kederi de sazı ve sözü ile dinleyenlere türkü deryasından damlalar sundu. Emine Sevinç Öksüzoğlu, aynı gün uzun yıllardır görmediği babası ile ilk kez bir araya geldiği programda, ödülünü sahnede babası ile birlikte aldı. Duygu dolu anların yaşanıldığı dakikalarda göz yaşları mutluluk için aktı.
 

Jüri üyelerine, programa emeği geçenlere, destek veren kurum ve kuruluşlara teşekkür plaketleri verilirken, yarışmada derece alanlara ve tüm katılımcılara Katılım Belgesi, dereceye girenlere ise plaket, Onur Şilti ve Ödülleri takdim edildi.

Derece Alan Şairler ve Ödülleri :
1. Şiir Albümü, Plaket, Onur Şilti, Katılım Bel. Emine Sevinç Öksüzoğlu- Berlin Almanya
2. Şiir Albümü Demosu, Plaket, Onur Şilti, Katılım Bel. Gülten Ertürk- Beypazarı- Ankara
3. Single Demo, Plaket, Onur Şilti, Katılım Belgesi Hatice Umut- Adana
4.Jüri Mansiyon ödülü, Plaket, Onur Şilti, Katılım Belgesi Fatma Hizmetli- Sivas

Haber: Münevver Düver
Can By Mix Müzik – Sinema Yapım Genel koordinatörü
Araştırmacı Gazeteci
 
( 1. Çukurova Şiir Okuma Yarışması Sahiplerini Buldu başlıklı yazı MünevverDÜVER tarafından 1.11.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.