Her toplum bir lidere ihtiyaç duyar.Sebebini hiç düşündünüz mü?Nereden doğar bu ihtiyaç?Toplumların liderlerinden beklentileri nelerdir?
           Biz Türklere gelince,daha önceki yüzyıllarda olduğu gibi,20.Yüzyılda da dünyanın gelmiş geçmiş en büyük liderine sahibiz.Bir toplumun kaderini,mücadeleci yüreği, akıllara durgunluk veren aklı ve sabrı ile yoğrulmuş alın teriyle değiştiren bir lider O.
           O,atalarını hiçbir zaman inkar etmemiş ,O'nların onur veren tarihlerini kendisine set yaparak,vatan topraklarını doğu batı kuzey güney diye ayırtetmeden karış karış gezerek ,milli mücadele ruhunu,kelle koltukta,korkusuzca ve hiçbir çıkar gütmeden ,yeniden bu vatanda ortaya çıkarmıştır.
           Milli Mücadele,işte bu ,toplumların liderlerinden en büyük beklentisidir.Bu dünya varolduğundan beri böyledir ve bunu becerebilen her zaman unutulmaz liderdir.
           Milli mücadele zeka ile birleştiğinde,belki de 500-600 senede ulaşılamayan medeniyet seviyelerine inanılamayacak kadar kısa sürede ulaştırabilir toplumları.Ki bu toplumların ikinci büyük beklentisidir liderlerinden.
            Politikayı bir kavga araç gereci olarak değil,yurtta barış,dünyada barış amacı ile kullanmak ve bunu yurdun en ücra köşelerindeki insanlara ulaştırmak,yine toplumların liderlerinden beklentisidir.
             Yazımı daha o kadar çok lider özellikleriyle uzatabilirim ki ,okunmayacak hal alır.Çünkü bizim liderimizin sahip olduğu özellikler yazılarak yada konuşularak son bulacak özellikler değildir.
             Adı gibi,şanı gibi,rütbesi gibi,bizim GAZİ MUSTAFA KEMAL PAŞA'mız var.İnşallah O 'na layık oluyoruzdur.Mücadelemizle,cesaretimizle,zekamızı kullanmamızla,vatanımıza sahip çıkmamızla ve daha da önemlisi sadece çene çalarak değil O'nun gibi yaşayarak.O'nun adının arkasına saklanmadan,sahtekarlık,vatan hainliği yapmadan,O'nun ve Vatanımızın adına yakışır bir şekilde yaşayarak.
             Muhtaç olduğumuz kudret,damarlarımızda ki asil kanda mevcutsa Paşamızın sadece adını anarak değil,Onun gibi yaşayarak bu vatana sahip çıkalım.
             Sürç-i lisan varsa affola...

             Kenan KORKMAZ(Dönence)
 
( Benim Anladığım Gazi Mustafa Kemal Atatürk başlıklı yazı dÖNENCe tarafından 8.11.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu