DOST VE SIRDAŞ
Ağırdır sevgilerim her yürek taşımaz büyüktür umutlarım her omuz kaldırmaz sonsuza denktir dostlugum her insana değmez.
Dostluk ağlamaksa yüreğindeki acıyı paylaşmaksa üzüldüğünde sıcacık bir kucaksa ve dostun için ateşe atılmaksa dünya durana kadar dostumsun.Saate bakmazsısın kapısını çalabildiğin bir dostun olmalı (Nereden çıktı bu vakit dememeli) sormadan söylemeden anlamalı ,arka bahçede varlığını sezdirmeden mütemadiyen dikilen vefalı Bir ağaç gibi köklenmeli hayatında sen her daim onun orada olduğunu his etmelisin ,ihtiyaç duydugunda gidip gövdesine yaslanabilmeli kovuklarına saklana bilmelisin ,Kucak açmalı sena güvenli kolları.Dalları bitkin başına omuz yaprakları kanayan yarana merhem olmalı.
En mahrem sırlarını verebilmeli en derin yaralarını açıp göstere bilmelisinde, gövdesinde serinlemelisin sorgusuz sualsiz ,onca dalkavuk arasında bir tek o sözünü eğip bükmeden söylemeli yanlış anlaşılmayacağını bilmeli.Alkışlandığında değil sadece asıl yuhalandığında yanında durup koluna girebilmeli , övmeli alem içinde baş başaykende sövmeli ve sen öyle düşünmelisinki ona övdüğündede sövdüğündede bunun sevdiğinden iyilikten olduğunu bilmeli hak ettim diye bilmelisin. Tek lifsiz kefili olabilmeli hatalarının günahlarının yegane şahidi de .
Seni senden iyi bilen sana senden çok güvenen bir sırdaş. Gözbebeklerin bulutlandığında yaklaşan fırtınayı sezebilmeli ve sen agladığında onun gözlerinden yaş gelmeli , yaş zorlu ve vaz geçilmez bir serüven olmalı. Sevdiğin her insanın hayatına bir anlam katmalı .Dostlar vardır tanıştığın gün dogar gittiğinde ölürsün dostlar zamana ve darbelere yollara ,hasrete direnmeli.Dostlar vardır közde mısır kadehte şarap ateşte yanmanında şarapla sönmeninde tadı damağındadır. Dostlar vardır yüreğine kök salmış Çınardır hiç bir şey deviremez , gönülden gönüle kurulmuştur köprüler ne yaşansa anlatılmaz.
Dostlar vardır devam eder ahrette . İşte böyle dostlardır her şeye lanet ettiğin gün bile yaşamını güzel kılan .Gönül her yerde onları arar ve buldugunda haber gönderir bize bir sıcaklı yayılır yüreğimize bunda bir iş var deriz takılırız peşine bu sırdaşın gönül dostunun….
Yazarın
Sonraki Yazısı