F İ K İ R L E R

                                       İnsanı evrende üstün tutan, diğer varlıklardan ayıran özelliği Beyni ile Düşünüp,felsefe yapıp mantık çerçevesinde çarparak,toplayarak,çıkararak vede bölerek üstüne üstelik sağlamasını da yapıp, çıkar ve menfaatlerini de unutmayarak,durmadan FİKİR üretmiş durmuş.Topluma sunmuş, zaman,Zemin ve şartlar içerisinde, bazen kabul,bazen ret,bazende karşı fikirlerce çürütülmüş taraf bulamamış.Fikirlerini de DİN adına,BİLİM adına,İLİM adına TOPLUM yararına diye, toplumun karşısına çıkarmışlar, taraftar bulmaya çalışmış.Karşı fikirlerle mücadeleye girmişler zaman, zaman DİN adına DİNLERİ ve MEZHEPLERİ,IRKLARI vs.leri içindeki hırsları için savaştırmışlar.İdeolojilerini ihraç etmeye çalışmışlar,bazen de hakim olup belli bir süre ayakta kalıp çökmüşler, yok olmuş tarihe gömülmüşler.Yaşadığımız şu asırda’ da aynı senaryolar değişik versiyonlar ile karşımızda bizleri etkilemeye, ömür tüketmeye,havanda su döğdürmeye çalışıyorlar, şöyle ki;Bütün Dünyada ki FİKİRLERE ithaf olunur……..4 de 1 e SESLENİŞ KÖŞESİNDEN……………………

                           Bir insan düşünün Annesiz Babasız doğabilir mi?Dünyaya gelen her canlının bir nesli var ,KÖKÜ var bitkiler ve hayvanlarda dahil.Biz buna ne diyoruz SOY, SOP,IRK, diyoruz olması mecburi olan bundan daha tabii ne olabilir ki!Gelin görün ki! Bazı fikir akımları bunun üzerinden ETNİK MİLLİYETÇİLİK fikri üretip tek yönlü, siyaset yapıyorlar.Yanlış.

                            Dünyaya gelen bu insanın Annesinin Babasının bir dini yok mu?Haliyle çocuk ailesinin DİNİ ile büyüyecek, gayet tabii , olması elzem olan bir şey.   İnsanoğlu genel olarak DİNSİZ yaşayamaz.Yine birileri çıkıp DİN ÜZERİNDEN,MEZHEP ÜZERİNDEN,tek yönlü,  siyaset yapıyorlar.Yanlış..

                            Bu insanın bir Midesi yokmu,Giyim,kuşam,barınma,vs ihtiyaçları.Bu ihtiyaçlarını karşılamak içinde, çalışması gerek.Yani KAPİTAL’E  paraya ihtiyacı için çalışıp çaba sarf edecek ki!Yaşamını sürdürsün.Yine bazıları çıkıp KAPİTALİST FELSEFE ile,tek yönlü, siyaset yapıyorlar.. Şayet ZENGİNSE; KAPİTALİST akımın tesirinde kalmaması mümkün değil, çünkü çıkarlarını korumak zorunda da ondan.Serbest Ekonomi yanlısı.Yanlış.

                             Fakirse: SOSYALİST,DEVLETÇİ,SOSYAL DEMOKRAT fikir akımlarına meyl eder, çünkü işine gelir, çıkar ve menfaati var da ondan.Birileri bu kesimi tek yönü ile, siyasete alet eder.Kendilerinin tuzları kurudur.Yanlış.

                             PEKİ; Ben diyorum ki;her insan bu saydığımız ayrı ayrı gibi görünen FİKİRLERİN hepsini bünyesinde toplayamaz mı?Toplar bal gibi de toplar.Bakın bu fikir akımlarının içerisine, baştan aşağı hepsinin taraftarları aynı.Hepsinin Zengini,Fakiri,okumuşu,okumamışı,Profları,Şairleri,Yazarları,Ozanları,Tv.leri ,Radyoları,iyi insanları,kötü insanları,ELİT(KAYMAK) tabakaları,Yönetenleri ,yönetilenleri,Filmleri,gazete ve Dergileri,kitapları,şarkıları,türküleri vs.leri bütün fikirlerde görmek mümkün.Üstüne üstelik O fikrin samimileri dava adamları İDEALİSTLER olduğu gibi,o fikrin içinde menfaat sağlayan egoistlerimi ararsın,kullanılan alet olanları mı ararsın,davasına zarar verenleri mi ararsın,Cebini dolduran,çenesinin gıdığını şişiren,İki yüzlü insanları mı ararsın,yağcıları,dalkavukları mı ararsın, hepsinin içinde var. ne ararsan bulursun.Peki diyeceksinizki çürükler olur ve ayıklanır,bende biliyorum. Çürüklerin;%75 ise buna ne dersiniz? yani hepsinin içinde teşbihte hata olmaz düsturu ile baktığımızda; CİN gibi,ŞEYTAN gibi,HAYVAN gibi ve de ADAM GİBİ Adam, bulmanız mümkün.Kişilikler,şahsiyetler,huylar, fikirle değişmez.Ve hepsinin içinde de DÜRÜST NAMUSLU,ŞEREFLİ,AHLAKLI,KİŞİLİKLİ vs.İnsanlar hep arka planda EDEP ve terbiyelerinden, içinde bulundukları ortama hele hele PARASI yoksa!Parası olsa dahi! Onun hiçbir fikir akımında yeri YOKTUR.Toplumunda dışlanır.Herkes hırsızını besler.Şimdi gelelim bir insanda fikirleri toplayalım.

                            Bu insan ALLAH dan korkan, insan dan utanan bir beyin sahibi ise.SOYU ,SOPU, IRKI’NIN olması kadar tabii bir şey olamaz.bunun hiç önemi YOKTUR…YOKTUR…İnsanın (İNSAN) olması yeterli.Bu kişinin bir DİNİ elbette olacak hangi DİN veya MEZHEPDEN  olması hiç fark etmez. önemli olan o dine ne kadar uyması %25 mi %75 mi ?Şartlarını yerine getiriyor olması önemli.Zengin se!Yani kapitalist se!Kazancı HELAL MI ?HARAM MI? Ona bakılır.İşçi hakkı yemiş mi?Milletine, Devletine Kazık atmış mı?Fakir fukaranın hakkını Hortumlamış mı?Diyelim ki helal kazanmış.ZEKAT VE VERGİ VERİP PAYLAŞIYOR İSE Otomatikman SOSYALİST PAYLAŞIMCI dır zaten.

                              Her insanın hem Irkı olur,Hem Dini olur,Bir Mezhebi olur,Zenginde olabilir,Fakirde olabilir,Vatanını,Toprağını,bayrağını sevebilir,Köyünü şehrini sevebilir vs.Ancak her şeyden önce İNSAN SEVGİSİNİ,HAYVAN SEVGİSİNİ,TABİİAT VE DOĞA SEVGİSİNİ ayırt etmeden, bünyesine yerleştirip ,özümsetip,hazmetmesi lazım.Bunun yanında da İYİLERLE,KÖTÜLERİ aynı kefeye koymaması lazım.Kendi bünyesindeki kötüleri ayıklaması, tavır koyması tutmaması gerekir.En yakını da olsa….!

                               Bu saydığım bütün FİKİR akımlarının içerisindekilere şunu tavsiye ediyorum.Nabza göre şerbet vermeyin.Ne şiş yansın ne kebap demeyin.Şiarınız DOĞRULUK,eseriniz YAŞANTINIZ olsun.

                               Fikrinizi çok iyi öğrenin,genel kültüre sahip olun, örnek olarak önce kendiniz, şahsiyetinizle yaşayın,Toplum ve çevreniz üzerinizde leke görmesin.Gençlerinizi donanımlı yetiştirin, İçiniz dışınız bir olsun.İçinizdeki çüreklere taviz vermeyin.Bu bendendir deyip karnınızda taşımayın tahliye edin.Davanıza zararları oluyor, farkında değilsiniz.HOŞ görü diye, diye bir HOŞ OLDU toplumlar.Hele hele Yöneticiler LİDERLER,ÖNDERLER çevrelerinde varsa !Dalkavuk tipleri ayıklamalı.Gerilerde duranları ön plana çıkarmalı.Servetleri ile ön plana çıkmamalılar,Ön yargılı olmayın bol, bol konuşun,İnsanları FİKİRLERİNE GÖRE DEĞİL,ŞAHSİYETLERİNE ,KARAKTERLERİNE GÖRE AYIRIM YAPIN ona göre davranın.Aksi halde ADALETLİ davranmış olmazsınız.Şahsi çıkarlarınıza FİKİRLERİNİZİ alet ETMEYİN.Dünyanın ve İnsanın FANİ olduğunuda hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.(Kim) davasını en güzel şekilde temsil ederse,yaşarsa,taraftarları da fazilette % 75’ i temsil ederse, sizi kutluyorum, BAŞARI SİZİN ALLAH c.c.yanınızdadır. vb.daha bir çok şey.Şayet( bütün fikir akımlarının) içindeki %25 lik terazileri doğru olan insanlar bir araya gelirse; O ÜLKE, O DEVLET , O MİLLET, DÜNYANIN EFENDİSİ OLUR.BAKARA SURESİ 249’DA;NİCE AZ BİR TOPLULUK VAR Kİ!ALLAH’IN İZNİ İLE ÇOK TOPLULUĞA GALİP GELMİŞTİR.Amenna ve sadakna.İşçinin partisi,Alevilerin partisi,dincilerin partisi,kürt,türk partisi,memur partisi,ağa partisi,Mezhep partisi,Esnaf Partisi vs.çeşitli meslek,din,dil,ırk,mezhep,(ismi) üzerinden parti OLUR MU....?Bütün İnsanlığı içine alıp toparlayacak ADİL,EŞİT,HAK,HUKUK’U VS. (SAĞLIKLI BİR DÜNYA) İdeali için; 4 de 1 lerin(Sağlam karakterli,asil,BİLGİ DÜZEYİ yanında Ahlak seviyesi yüksek ALLAH c.c. dan korkan İnsandan utanan seviyeli kadro’LAR’la bu iş olur)Bir araya gelin EY dürüst namuslu insanlar.Meydanı ŞEYTAN GİBİLERE,CİN FİKİRLİLERE,HAYVAN DÜŞÜNCELİLERE bırakıp,köşenizde oturmayın 4 de 1 felsefesini benimseyenlere bu köşeden duyurulur.Az olsun.öz olsun asil olsun.Nerede çokluk orada........!Bilemem.

                               Ben böyle düşünüyorum.Bu düşünceyi toplumda paylaşanların % 25 olduğunu adım gibi eminim.Çünkü Toplumun içindeyim.Fazla olursa da çok sevinirim, İNSANLIK adına.YOK MU? bu fikrimi benimseyip temsil edecek,toparlayıcı olacak.Bekliyorum,

 Benim gibi düşünenlerin sesi bu.Düşünmek ve söylemek kadar doğal bir şey olamaz.Saygılarımla arz ediyorum.

                                4 de 1 e saygı,sevgi,hürmetlerimle.
Cahit Yetgin

  

                

 

 

 

 

( Fikirler başlıklı yazı cahit-yetgin tarafından 25.12.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu