Sevgili Şair Arkadaşlarım!
Bu sitede zaman zaman arkadaşlarımın şiirlerine naçizane bazı yorumlar yaparım.Bütün gayem acaba o arkadaşıma nasıl faydalı olabileceğim düşüncesidir.Yaş itibariyle sizlerden büyük olduğum için "sen"diye hitabetmemde de bir sakınca görmem.Bunu, benim sizlere karşı olan sıcak duygular beslediğimin bir belirtisi olarakta görmenizi isterim.Bazen arkadaşlarımdan, sanki bir suç işlemişim gibi tepkiler aldığım zamanlar olur.Elbette bu söylediğimin tam tersi de olmuştur.Bu sitedeki arkadaşlarım nedense şiir yazmayı bir özgürlük meselesi olarak görüyorlar.Biz Türk Milleti olarak özgürlüğümüze düşkün,onurlu bir milletiz.Ama yapılan yorumu özgürlük veya "Benim tarzım bu"diyerek başka istikamete çekerseniz bu yanlış olur.Bunu şunun için belirtmek istedim.Yazılan şiirdir, her şairin kendine göre duygularını dile getirme şekli vardır ki biz ona şairin  veya yazarın tarzı deriz.Bir nesirde,elbette gramer kurallarına uyarak yazınızı yazar,o konudaki fikrinizi belirtirsiniz.Ama, iş şiir olunca;nesir yazınızdaki özgürlüğünüz artık yoktur. Ama istediğiniz sözcükleri kullanma özgürlüğünüz vardır.Hatta o bile bazen sınırlıdır.ŞİİRİN KURALLARI VARDIR kimsenin bu kuralları kendi kafasına göre değiştirme yetkisi,hakkı yoktur olamaz da.Havuzlu lüks bir oteldesiniz ben özgürlüğüme düşkünüm mayoyla değil,kilotumla havuza girerim diyebilir misiniz?Çünkü oranın kendine göre kuralları vardı,kurallar konulmuştur.Çıplaklar kampında da giyinik olamazsınız oranın da, kuralı o.Nerede bir kural varsa o kural düşünülerek konulmuştur.Aksine hareket edilirse orada anarşi doğar.Sonuç olarak kuralı olan her işte,her yerde kimse kendi kuralını koyamaz ,ben özgürlüğüme düşkünüm diyemez.Bütün bunları bazı asi arkadaşlarım için yazdım.Ben yorumumda böyle olması gerekir diye kuralı söylediğim de şu cevabı alıyorum."Şiir özgürlüktür ben de özgürlüğümü kullanıyorum"gibi hiçte hoş olmayan azarlar gibi kırıcı bir uslupla karşılaşıyorum.Biz şairler alıngan insanlarınız.Hayır efendim! Şiir yazarken,şiirin kurallarına uymak mecburiyetindesin.Hani birisi,hocam abdestsiz namaz kılsam  olur mu?diye sormuş.O da hayır olmaz deyince,adam ama ben kılıyorum oluyor demesi üzerine hoca da kılarsan olur cevabını vermiş. Bu da ayni şey yazarsan olur da yazdığın şiir olmaz.O zaman ben de serbest şiir yazarım elbette yazarsın.Ah sevgili gönül dostlarım!İşte istediğimi yazarım düşüncesiyle yazılan serbest şiirlerle şiir denen o güzellik ,o incelik katledilmektedir.Öyle ya!Bunun cezai bir müeyyidesi yok ki aklına geleni alt alta sırala gitsin.Değerli arkadaşlarım şunu aklınızdan çıkarmayın!Kuralları olan hiç bir konuda özgür olamazsınız.Ama sesime kulak vermeyene elbette "Değme  sarhoşa yıkılana kadar gitsin" demekten başka çarede yoktur.Ben sizlere yıllarımın emeğini, tecrübesini kullanın diye, bütün kalbimi açmış sizinle paylaşıyorum.Manevi değerlere  lutfen siz de anlayışla karşılık verin .
       Keşke her şiire yorum yapabilsem.Ama bu mümkün değil.Zaten öyle uzun boylu bilgisayar başında olmadığım gibi,bu aletin cahili olduğumu da belirtmeliyim.Size Cahit Sıtkı Tarancı ve Ahmet Muhip  Dıranas'ın serbest yazılmış  birkaç dizesi ile veda etmek istiyorum .Her şey gönlünüzce olsun.
                                   Hatıralar                                   Kendimle
           Bilmem ki hatıralar,                   Gel bakalım Ahmet Muhip Dıranas,   
           Ne istersiniz benden,                 Otur.
           Gelir gelmez sonbahar?            Gün batıyor görüyor musun?
           Bu kanad çırpış neden?             Her vakit böyle hoş bir akşam olmaz;
           Cama vuracak ne var                  Be koştur içkici,bize içki sun!
           Ey eski hatıralar?                                                A.M.DIRANAS
                            C.S.TARANCI                            
           
            
 
           
( Bu Sitenin Asi Şairleri başlıklı yazı İbrahim NEJAT tarafından 2.02.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu