Ben daha büyümedim ki (BU SİİR DEĞİL PAYLAŞMAK İSTEDİĞİM BİR YAZIBen daha büyümedim ki


Ben daha çocuğum! Babam...babam... bana elme şekeri almaya gitti.
Dönmedi ki daha. Elma şekeri getirecek, ben daha büyümedim !
Babam gelmedı ki ...
Annem; - baban elma şekeri alıp gelecek – diyor, ne bileyim.
Gittiği yer çok uzakmış, ancak gelirmış, bekliyorum bende. Merdivenin basamaklarında oturuyorum. Oradan ayrılırsam, ya gelirde görmezsem? Ya goremezsem?
Ben daha büyümedim! - Belki uykusu geldi - diyor annem, - sende uyu, oda uyudu uyanınca gelecek – diyor! Uyudum, uyandım daha gelmedi...
Annem - elma şekerleri bittmiş, tazelerini bekliyordur – diyor.
Olsun ben beklerim burada! Şuracıkda, kıpırdamadan, nefes almadan, gelir gelecek!
Belki belki babam çikolata getirir onun yerine. - Anne babamın çok parası var mıdır?
Yoksa sadece elma şekeri alacak kadarmı var?
Çabuk olur mu anne? - Sen okula git bakalım, belki dündüğünde gelmiş olur - .
Okul dünüşü bakındım, yine yok babam. Sormayacagim!
- Anne sen hep ağliyorsun, gürültümü ediyorum yoksa, sesimdenmi ağliyorsun anne -? Bugün arkadaşım dedı ki - senin baban aha şu tepede, toprağın altında nasıl gelsin dedi -Anne neden babam orada biz burdayız?
Bizde gidelim anne şu tepeye o toprağın altına belki almiştir elma şekerini...
Ben şimdi büyüdüm anne ben büyüdüm!
Yıllar yılı babamı o basamakta öylece bekledim durdum. Biliyordum anne, babamın bir kör kurşunla yere serildiğini ve vatanı uğruna şehit olduğunu ama sen hep bana gelecek dediğin için seni üzmemek için o kor gibi yanan yüreğini birde ben yakmamak için oyununa katıldım anne... Elma sekerimi sordum durdum gozlerimi kacırarak yalanımı anlama oyunumu anlama diye...
Şehitler ölmez anne, şehitler ölmez vatan bölünmez işte anne oğlun şimdi büyüdü çakı gibi bir teğmen şimdi kurşunlar dürbünlü anne dürbünlü kör değil alsancağın altinda yemin ettim babam için vatan için senin için, göz yaşlarin için, elma şekerim için, benim gibi baba ve elma şekeri bekleyenler için ...
İşte ben büyüdüm anne işte büyüdüm and olsun ki vatanim, namusum, kanımın rengi...Bayrağima göz dikenin gözünü oyacağim, işte vatan, işte atam, işte ben...
Şehit olursam anam, oğluma - baban elma şekeri almaya gitti – dersin.
Beni beklesin, basamaklarda beklesin ki aklına bir destan yazsın atasından gönüllü olsun. Tıpkı büyük babası gibi yürekli olsun, babası gibi azımli ve kararlı olsun, tıpkı senin gibi yüreği kocaman, yanık, yıllarca tepedeki şehidi elma şekeri bekleyen oğlu için dik duran anam gibi olsun...
Yıllarca acıyı saklasın yüreğinde, saçlarına yıldız yağmış kar taneleri gibi nur yüzlü anam. Şimdi ben büyüdüm, huzur icinde yat, babamın yanında o tepede gözün arkada kalmasın.
- Elma şekeri bekleyen çocuklar, vatanın savunması bizde, siz rahatca elma şekerlerinizi yiyin -.
Çocuklar! Ben büyüdüm, ben baba oldum, bugun çocuğuma ve çocuklara elma şekeri almayı ihmal etmedim çünkü ben artık büyüdüm ama elma şekeri hiç yemedim yiyemedim yemeyeceğim asla …. Ama sizler yiyeceksiniz…

Gurbet Melegi
( Ben Daha Büyümedim Ki başlıklı yazı Gurbet M tarafından 3/10/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.