Yunus emre'nin bu şiiri ne kadar anlamlı.Bir vakitler güç sahibi olanlar bu güçlerini bir ömür boyu ellerinde tatacaklarını var sayarlar.
,Oysa güç herzaman hedefdir.Şeyh Edebalı verdiği öğütlerde"unutmaki yüksekte yer tutanlar aşagıdaki kadar emniyetde değildir"

Ama güç sahibi olanlar hiçbir zaman elde ettikleriye yetinmezler.Dünyada ilk savaş aşk üzerine mi? yoksa mal üzerine mi?yapılmış ,hala tartışmalı bir durum.

Beni etkileyen bir olay yaşadım.Bir zamanlar şehrimizin Belediye başkanı olan kişiyi cami avlusunda gördüm.Bir yakınının cenaze merasimi olmalıydı.Yalnızdı bir kanepede oturuyordu.Çoğu kimseler tanımıyordu bile.
Ama bugün güçü ellerinde tutanlar yolda bile yürüyemiyor.Herkes selam   veriyor,tanışmak için fırsat kolluyorlar.       

Birde zirveye çıkmış kişilerin dramatik halleri var.Daha çok güç sahibi olmak.
Mustafa Kalemli, Meclis başkanı olmuş kişi.Hayata zor şartlarda başlamış.Ama bir gün elimdekilerini kaybedersem duygusu.TBMM de yapılan ceylan derisi değişikliğinde görevi kötüye kullanınca bir anda tüm itibarını kaybeder.
Bir parlementer örnek daha;İsmail Özdağlar bakandır.İitibarlıdır.Ama rüşvet almaktan kaçınmaz.Olay Özal'a duyulur.ve başbaşa konuşurlar,"evet hayatımı garanti altına almak için yaptım der"Özal mahkemede ever"diliyle ikrar etti der"ve ceza alır.Oysa hayatı garanti altındadır.
Bir zamanlar güçleri ellerinde tutanların dramatik halleri çoktur.

Unutmayalım ki,mahkeme kadıya mülk değildir.



Yunus da bu durumu gayet güzel şiirinde dile getirmiştir.




Sana ibret gerek ise gel göresin sinleri
Ger taş isen eriyesin bakıp görücek bunları

Şunlar ki çoktur malları gör nice oldu halleri
Sonucu bir gömlek giymiş onun da yoktur yenleri

Hani mülke benim diyen köşk ü saray beğenmeyen
Şimdi bir evde yatarlar taşlar olmuş üstünleri

Bunlar eve girmeyeenler zühd ü takat kılmayanlar
Bu beyliği bulmayanlar zira geçti devranları

Hani ol şirin sözlüler hani ol güneş yüzlüler
Şöyle gayıp olmuş bunlar hiç belirmez nişanları

Bunlar bir vakit beyler idi kapıcılar korlar idi
Gel şimdi gör bilmeyesin bey hangidir ya kulları

Ne kapı vardır giresi ne yemek vardır yiyesi
Ne ışık vardır göresi dün olmuştur gündüzleri

Bir gün senin dahı Yunus benim dediklerin kala
Seni dahi böyle ede netekim etti bunları

Sin:mezar
Yunus Emre 
( Hani O Şirin Sözlüler,hani O Güneş Yüzlüler başlıklı yazı M.Filizman tarafından 15.03.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.