Konuşmadan saatler süren,bilinmeze karanlığa bakma ve olabilecekleri düşünme sıkmaya başlamıştı artık Kadir abiyi.
Mozan da olabileceklerin bir an önce vuku bulmasını bekliyordu da sıkıldığını belli etmiyordu...Öyle de canı sigara istemişti ki cebinden çıkardığı sigara elinde kaldı İlyas`ın bakışları altında.

İlyas yıllar öncesindeydi,Telafer`de sıkıştırılan Türkmeneli önderlerini ablukadan kurtarmak için üç tane serdengeçti ile onlarca silahlı peşmergenin arasına dalmış çekip almıştı yok edilmeye çalışılan Türkmen liderlerini.Sonrasında Tuzhurmatu,Kerkük ...Ömrünün bir bölümü vardı ki şimdi bir bir gözünün önünde canlanıyordu.Dostları onu ozan yanıyla tanımış insani özelliklerini görmüştü.Öyleydi de,vatan ve millet söz konusu değilse gerisi onun için teferruattı.Vatan sözkonusuysa gözü hiçbirşey görmezdi.Bu operasyona sevdiği dostu Mozan için evet demişti, yoksa bin Korhan kaçırılsa önemsemezdi.Çünkü biliyordu ki;tüm Türk yurtlarında ruhu ve beyni asimile olmuş Korhanlar ülkelerinin parçalanmasına dahası esarete düşmesine sebeptiler.Kısaca bu ulusun içinden çıkmış kendi toplumuna yabancı emperyalizmin maşalarıydı...

Kaleler içten fethediliyordu.Kıbrısta başarılı olmuştu emperyalizmin maşaları,Hedefte Kerkük ,Musul ve bilumum Türkmen ülkesi.Yıllar sürmüştü bu mücadele de Türkiye`den giden bir avuç idealist vatansever serdengeçti çok işler başarmıştı...Taa ki o çuval hadisesine kadar.Aslında o hadiseye karşılık da vermişti ilyas ve ekibi.Amerikan üst düzey bir askerini yakalamış hem deKuzey Irakta diğerlerine ders olsun diye yürüterek Türk askerine teslim etmişti.Amerikayla göbek bağı olan devrin yöneticileri özür nazır ederek olayı kapatmış serbest bırakmışlardı doğabilecek sıkandaldan çekindikleri için.İşte o gün İlyas ve ekibinin ipini çekmişti görevli olduğu teşkilat.

Üç yıl teşkilattan bağımsız görevlerine devam etmişler Türkmeneli cephesinin desteğiyle gizli de olsa faliyetlerine devam etmişler korku salmışlardı Amerikalılara,onların kuklalarına...

İlyas karanlığın içinde yitip gitmişti canlanan bu mazinin acı veren gizeminde.Saat sabahın üçü olmuştu da bir hareket yoktu henüz bu gizemli sunakta ve çevresinde.Uzaktan bir araç sesi duyulmuştu.Kulağını toprağa koyup uzunca dinledi İlyas ve,
-Galiba bir hareket başladı beyler.Bu yana gelen bir arç var.
Mozan ve kadir abi şaşkın İlyası dinliyor...Mozan,
-Nerden anladın dostum aracın buraya geldiğini.
-O da bende kalsın,şimdi iyice saklanın ki görünmeyelim.Kadir abi inanmamış gibi omuz silkti çekilirken bir kaya parçasının ardına.

Uzun sürmemişti ki bir ışık belirdi sunakta ,sonra bir araç geldi kısa farlarını yakmış olarak.Araç sunağın güneyindeki ağaçlı bir alanda durdu.Sunaktan çıkan ışıkla işaretleştiler sonra ışıklar söndü ve kayboldular.On dakikalık bir sürede gerçekleşmişti tüm bu yaşananlar.İlyas,
-İşte beyler aradığınız kişiler geldi.Şimdi ne yapacağız ,ona karar verelim.
Kadir abi,
-Polise,jandarmaya gidelim...
-Ne diyeceğiz jandarmaya polise dedi İlyas.
-Evet ne diyeceğiz ve nasıl inandıracağız dedi Mozan.
-Belki de yanılıyoruz bunlarla Korhan`ın kaçırılması arasında bir ilişki yoktur,belki de bunlar antikacılardır...öfff ,ne bileyim beynim durdu dedi Mozan.

İlyas dostlarının operasyomn hakkında bir öngörülerinin olmadığını görünce işe el koymasının zamanı olduğunu düşünerek,
-Beyler benim önerim ,siz ikiniz polis ,jandarma nereye gidecekseniz gidin.Ben burda bekler bu gelenleri izlerim gerekirse gitmelerine engel olurum.Olmadı müdahale ederim.Ama biran önce ne yapılacaksa yapın lütfen.Sonra ah vah etmeyelim.Mozan,
-Haklısın galiba dostum haklısın ...derken İlyasın operasyonel kimliğine güveniyordu biraz da...Birazcık araştırmayla bir takım bilgilere ulaşmıştı hem de emin kaynaklardan.Bir yandan da korkuyordu onun kanlı geçmişinden.Kadir abiyi de alıp giderken,
-Aman gözünü severim İlyasım mecbur kalmadıkça müdahale etme...kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.İlyas anlamıştı Mozan`ın meramını gülerek.
-Gönlün rahat olsun ,siz gelinceye kadar mümkün olursa izlemede kalacağım...demişti.Mozan ,Kadir abi hızlı bir şekilde aracın olduğu yere inmişler ışığı yakmadan uzaklaşmışlardı şehre doğru.İlyas hala Telafer`deki o çatışmanın ruhsal atmosferini yaşıyordu.
( Kayıp Yazar 15 başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 28.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu